Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11561 til 11580 af 95433
-
Fysikeksamen - "Opvarmning og afkøling"
ForumindlægHej alle! Jeg sidder her og gennemlæser de opgaver, jeg kan komme op i til fysik C-eksamen i starten af næste uge, på min skole. En af opgaverne lyder: "(...) Du skal komme ind på forskellen mellem varmekapacitet og specifik varmekapacitet". Jeg er ret i tvivl om det. - Er der nogen, d... -
Resultater eksamen 1-årigt mat A skr
Forumindlæg2)53,13 grader(72/40^½ ; 24/40^½)A=323)(x,y,z)=(0;-12,8;3,6)+t(3,2;6,4;-7,2), t£R(1,6;16;0)92,16x+40,96z-147,46=0A=50,44)23,94204,8 = 65,2 phi5)(5/4)x-2y=-(x^2-5x+4)^½, 1>x>46a)P(-2)=(-8,0) P(-1)=(0,-6) P(0)=(0,-8) P(2)=(0,0)118,0 gradert=+/-(2/3)^½Har desværre kun for prøven med hjælpemidl... -
Forbrænding og CO2
ForumindlægHej! Jeg skal op til fysik/kemi eksamen snart, og jeg har ikke helt styr på sammenhængen ml. forbrænding og CO2. Jeg ved godt, at CO2 dannes, når vi brænder de fossile brændstoffer af, men jeg har fået et forsøg af min lærer, hvor han brænder sprit af, og her dannes CO2 og vand (fuldstændig f... -
newtons love.
ForumindlægHey jeg har fået en fysik aflevering for hvor jeg sidder helt blank! En stuntman kører en bil med masse M=1,5 ton op ad en rampe med en hældningpåa=30 grader i forhold til vandret. Hældningen går et sted brat over til at være van- dret, og bilen fortsætter fra dette punkt sin bevægelse ud i luf... -
Div. olympiader og konkurrencer
ForumindlægHejEr der nogle, der har erfaring med følgende:Olympiader som: biologi, datalogi, fysik, kemi og matematik.Konkurrencer som: Forskerspirer, Georg Mohr og Månedens Elevopgave.Ja? Fortæl venligst os andre om det. -
Fortegn # eller b, forklaring?
ForumindlægEr der nogle der kan give mig en forklaring - eller ved hvor jeg kan finde en - på hvordan man finder ud af om et fortegn skal være # eller b. Jeg tænker her både på akkorder (Cmaj, Cm7, Eb13 osv.), skalaer (C Harmonisk mol, A# Pentaton osv.) og intervaller (prim, sekund, formindsket, forstørret,... -
Opkøb??
ForumindlægHejzaPå hvilket styreings træffes beslutningen om opkøb?Jeg vil selv mene at det er på strategisk niveau.. er I enige? (hvis ikke, hvilket niveau er det så?)Kan I hjælpe med nogle stikord hvorfor opkøb befinder sig på det niveau det gør? -
Har jeg bestået Mat A?
ForumindlægHvis jeg nu som afsluttende karakter har fået 7 skrftlig og 4 mdt, har jeg så bestået matematik A STX, hvis jeg får 00 til den skriftlige eksamen? Og kan jeg da komme ind på medicin? Eller skal eksamen også være bestået førend man kan komme ind på medicin? -
Fysikeksamen i 2005
ForumindlægHej.Jeg går i 3.g og har fysik på A - niveau. Er der nogen af jer, som har været til skriftlig eksamen i fysik i 2005, så ville jeg være over lykkelig, hvis en af jer ville gøre deres opgave tilgængelig har på studieportalen.På forhånd mange tusind tak. -
Hvad kræver det for at få høje karakterer (10 eller 12) i gymnasiet?
ForumindlægIsær indenfor Matematik, Fysik og Kemi (Matematik og Fysik på A-niveau, Kemi på B). Jeg taler både om skriftlige og mundtlige karakterer. Jeg går nuværende i 1g, 2. semester. -
Opgaver på nettet
ForumindlægHey. Er der nogle der kender et sted på nettet, hvor man kan hente nogle fysik-opgaver til A-niveau - gerne med facit-liste. Vil nemlig gerne regne nogle for at holde mine fysik-kundskaber ved lige :-) /martinrv -
Tutor i matematik a
ForumindlægHej, jeg går på stx i 3.g hvor jeg har matematik og fysik på a niveau. Jeg vil gerne forbedre mig til matematik, og det ville være super med noget hjælp til fysik også, men det kan godt undværes. Jeg bor i københavn. -
Hovedfag
ForumindlægHej skal snart vælge emne til srp.... jeg har tænkt mig at skrive om atombomber over japan i fysik og historie. har begge fag på a-niveau. Hvis man vælge fysik som hovedfag så skal man lave nogle forsøger, men hvad hvis man vælge historie som hovedfag hvad skal lave??? -
Kunst er fantastisk --> Billedkunst
ForumindlægJeg elsker kunst og bruger min fritid på det. Jeg laver ikke andet end at læse om forskellige kunstværker... Jeg skal snart op i billedkunst, er der nogen, der kan hjælpe mig med det? Jeg har nogle undrende spørgsmål.. -
Matematik i 10.
ForumindlægHeey Folkens. !! Så er jeg her igen, jeg ville bare lige høre, er der nogen der kan foklare mig, hvilken emner man kommer ind på vedr. matematik i 10. årgang. Det vil altid være rart at være forberedt. " ;) M.v.h Aishuu <'33 -
Hvor mange karakter gælder den?
ForumindlægHvor meget vægter Studieretningsprojektet i vores eksamensbeviser? Jeg har hørt den tæller 2 karakter? Nogle siger også den tæller 2 a-karaktere(altså 6 karakter)? -
Hjælp til funktion
ForumindlægHej, er der nogen som kan forklare mig, hvordan man laver den her opgave . Jeg har vedhæftet opgaven. -
Tvivl
ForumindlægHej jeg vil gerne bar ved hvilken uddanelske skal jeg tage til blive læge efter skolen.Jeg studerer i 8. klasse. -
Differentiering - Vise en regel
ForumindlægJeg skal vise at: 1+(f'(x))2 = (f(x))2 men kan ikke helt finde ud af det? -
Jeg har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHar endnu ikke fundet på et AT emne til, min AT- opgave. Det opgaven fra 2009, jeg endnu ikke fundet et emne, og føler virkelig at jeg er i krise, har svært ved at finde en ''sag'' da jeg ikke finde ud af at kombinere det med et andet fag, hvilket er mit problem.. nogen som vil ...
