Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 11581 til 11600 af 127115
-
Plejlstangens kraft
ForumindlægHey. Jeg har fået en opgave, som jeg er gået helt i stå med og den lyder: På et stempel virker et overtryk på 8 bar. Stempeldiameteren er 68mm. I stillingen 30º fra topdødpunktet ønskes kraften i plejlstangen beregnet. Slaglængde er 70mm og plejlstangens længde er 130mm. Først har jeg fund... -
rumfang
Forumindlægberegn rumfanget af en tegning med kantlægden 4,5 cm. Beregnderefter rumfanget af en terning med den dobbelte kantlængde. -
Reducering
ForumindlægHej! jeg har fået mange opgaver for omkring reducering. Er utrolig dårlig til at huske, derfor glemmer jeg det og forvirre mig selv. hvad gør man hvis man eksempelvis skal løse et udtryk som dette: x(x-2y)+2y(x+2y) ? tak på forhånd!! -
Ligningssystem
ForumindlægHej er der nogle, der kan hjælpe med denne opgave, hvor man skal løse dette ligningssystem? -
oxidation af alkoholer
ForumindlægHej jeg er igang med at lave redoxreaktioner for: 1) propan-1-ol + MnO4-og der dannes propanal + MnO2 CH3CH2CH2OH + MnO4- --> CH3CH2CHO + MnO2 2) propan-2-ol + MnO4- der dannes propanon + MnO2 CH3CHOHCH3 + MnO4- --> CH3COCH3 + MnO2 Jeg har problemer med a... -
Hvorfor får j ikke de samme resultater - se alle udregninger
Forumindlæghej Hvordan ved jeg at p = skal udregne således som det står i den sidste formel og hvordan får jeg A = 5026,5 jeg får det til 483200. -
"mum and me" OR "me and mum"
Forumindlæghedder det; "mum and me" eller "me and mum"?.. på dansk siger man sig selv til sidst, men hvordan er det på engelsk? -
Jeg er her for at hjælpe
ForumindlægUndskyld, jeg har været et svin på det sidste. Jeg ville egentlig gerne hjælpe, men jeg kan ikke noget :( -
grænseværdi
ForumindlægHej, jeg skal lave denne opgave. Jeg lavet alt i opgaven bortset fra den sidste del med grænseværdien. Kan I hjælpe? -
Redox
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe mig med at afstemme og sige hvad jeg får ud ved det sidste step? (jeg har vedhæftet) :) -
HURTIG HJÆLP - IDEALGASLIGNING
ForumindlægHej SP Jeg er i gang med en opgave, men er ikke sikker på om jeg har regnet den rigtig :S Der står 60 % af den samlede udledning af CO2 ved cementproduktion stammer fra kalkbrændring, som forløber ved 1450 grader. Nedenfor ses kalkbrændingen: CaCO3(s) -> CaO (s) + CO2(g) Til produktion af 1000... -
Parameterfremstilling/vektor
ForumindlægI et koordinatsystem med begyndelsespunkt 0 bevæger to punkter Pt og Rt sig således at der gælder at: Vektor OP=(1 1)+t(2 1) og vektor OR=(1 3)+t(1 1), hvor t ∈R. Bestem t, så linien gennem Pt og Rt går gennem punktet Q(10,2) -
ester
ForumindlægHej! Når man skal navngive estrere, forstår jeg at man først skal angive alkylgruppen og så står der at man skal angive carboxylationen. Hvad betyder carboxylation helt præcist. Fordi som jeg forstod det er det carboxylsyren hvor man sætter -oat til sidst. Og man skal kigge hvor mange C atomer d... -
forklaring af spørgsmål
ForumindlægHvad menes der med: Forklar, hvordan nogle af de vigtige kvælstofholdige organiske stoffer dannes i cellens synteseprocesser. Nogen der kan hjælpe med hvad der er man skal? Jeg behøver ikke dybere forklaringer, men har lige et hint ;) Kh. Nini -
KØNSHORMONER - HJÆLLLP
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan forklare mig hvilket hormon dannes, når fostret sætter sig fast i livmoderslimhinden?? og hvilken funktion har dette hormon??? Jeg er fuldstændig blank! Har det noget med FSH og LH? På forhånd tak -
Rentesregning
ForumindlægHej Jeg har formlen for rentesregning: K = Ko · (1 + r)n 1) Jeg er vant til at bruge formlen, hvor jeg betragter n som antal år i forhold til en kendt rente pr. år. Jeg har dog set flere steder, hvor n betragtes som antal måneder. Kan man det? I så fald, i hvilke sammenhænge? Kom ger... -
Gode danske tekster?
ForumindlægHej:) Er der nogen, der kender en god tekst, som jeg kan analyser, som handler om døden? - Jeg skal nemlig bruge det til dansk mundtlig prøve.... Håber I kan hjælpe! -
nej nu er det nok!
ForumindlægNu er det for anden gang at jeg får 00.. Dem der kan skrive en engelsk stil ordenltigt til bestående vil jeg gerne bede om hjælp fra, det er meget vigtigt... Hvordan gør hvad gør i, i de forskellige opgaver.. Kan det være så svært at fortælle hvordan man gør?? -
spørgsmål omkring fodnoter!
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive en samfundsfagsrapport, og jeg er virkelig kommet i tvivl omkring det med fodnoter! (har aldrig brugt dem før..) Er det virkelig ALT den viden, man selv på den ene eller anden måde har indhentet, som skal skrives med kilde i en fodnote?? for det er jo næsten alt... -
Lyd & Lys, Fysik
ForumindlægHej jeg sidder fast med nogle fysik opgaver og ville sætte stor pris på hvis der var nogen der kunne hjælpe eller sætte mig igang. mvh. Her er opgaverne som også kan findes i Spektrum, Fysik C s.154-155 i emnet lyd & lys: 8. Optisk gitter med lys med kendt bølgelængde (lambda) Gult lys me...
