Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 11621 til 11640 af 127115
-
Kile beregning
ForumindlægHej :) Jeg har sidder og lavet en opgave og jeg mangler lige hints til de 2 sidste delopgaver (b,c) Håber nogle kan hjælpe mig. Jeg har uploadet den her, da der er figurer: http://peecee.dk/upload/view/384788 Håber på respons. På forhånd tak! -
de 4 muligheder når f'(x)=0
ForumindlægHej, Jeg skal op til matematik B mundtlig eksamen på mandag. Jeg kan ikke tegn de sidste to muligheder, når F'(X)=0 de to tegninger, hvor der er vandretvendetangent i voksende og aftagende. Det vil være stor hjælp hvis nogen gider at hjælpe mig med det. -
ENGELSK OPG RETTELSE
Forumindlæghej derude er der nogle sødesjæle der er god til engelsk som lige kan rette en 2 siders opgave? det er min sidste opgave jeg skal aflevere min lære inden karaktergivning. jeg går i 3.g tak på forhånd:I -
Skæring mellem plan og kugle
ForumindlægHej, Jeg har givet ligningen for en plan og ligningen for en kugle. Hvordan finder jeg centrum og radius i skæringscirklen mellem planen og kuglen? -
1.g ...Dansk Skriftlig årsprøve
ForumindlægHej..jer der har været op til dansk skriftelig årsprøve i 1.g, hvad var det fornogle emner i havde at vælge imellem...Hvordan er det helt præcist det foregår, for min lærer sagde noget om at der var en opgave vi skulle starte med at løse... Har i også haft sådan en?Bjarkee -
Oversættelse fra dansk til tysk.
ForumindlægHej :D jeg skal oversætte den nedenstående tekst til tysk, jeg har oversat teksten men da tysk overhovedet ikke er min stærke side, tænkte jeg på om der skulle være en venlig sjæl der vil rette det igennem for mig. Tak :D Lübeck blev grundlagt i 1143 og blev en fri rigsstad i 1226. A... -
KRYPTOLOGI UNDER 2. VERDENSKRIG
ForumindlægHej alle, Jeg søger inspiration til problemformulering til min kommende SRP-opgave. Hvad jeg har kunne finde frem til ind til videre, er at problemformuleringerne oftest er noget lignende: Hvad betød enigmakoderne for slagenes gang under 2. verdenskrig, osv..... Jeg søger derimod noget der e... -
Forbedre mit engelsk B sprog
ForumindlægHej i flinke mennesker på studieportalen Jeg har i år faget engelsk på B niveau. Og jeg må indømme at jeg ikke er en haj i det engelske sprog. mine eksamensopgaver som jeg får vurderet af min lære ligger stabilt ved et 4 tal hver gang, lige meget hvor godt jeg foredre opgaven. Iforhold til ... -
2,4 DNPH - reaktionsmekanismer?: P
Forumindlægja, har egentlig ikke rigtig haft noget om reaktionsmekanismer.. Jeg kunne bare godt tænke mig at inkludere figuren i min rapport og også prøve at forklare den.. Den er vedhæftet. Jeg ved egentlig kun lidt om elektronnegativtet og lidt om 2,4 DNPH-blandingen og har brugt det til at forklare.. De... -
ret?
ForumindlægEn der kan rette dette:Det skal skrives i datid.Sie satz am Bahnhof und wartete auf den Zug nach Strassburg. -
interessere Solsystemet dig;)?
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig om hvad solsytemet er og hvordan det er opstået, jeg vil ikk have nogle hjemmesider eller noget har også selv fundet noget, men vil også høre fra jer, så jeg måske kunne have mere at tilføje -
Blodtyper
ForumindlægJeg har fået en aflevering for i biologi og er usikker på, hvordan jeg skal besvare disse tre spørgsmål (jeg har skrevet mit bud på en af dem): a) Hvilke gener bestemmer AB0-systemet? b) Hvad betyder det at A og B er codominante? Bud: At begge alleler kommer til udtryk i genotypen. Hvis ens m... -
Protein Syntesen
ForumindlægHej, Jeg står igen med et spørgsmål, som jeg ikke kan finde svaret i bogen. Det er biologi på C-niveau. Er der nogen, der kan hjælpe med at svare det? Redegør for de vigtigste trin i protein syntesen. I din gennemgang skal du forklare hvordan den genetiske kode fungere. På forhånd mange tak... -
Begrænsende reakttant, hvordan?
ForumindlægJeg har fået følgende opgave: Hvor mange mol NO (g) kan man danne ved reaktion mellem 5,00 mol ammoniak og 6,00 mol ilt? 4 NH3 (g)+5 O2 (g)→4 NO(G)+6 H2 O(l) Reaktionsforhold 4:5 n(NH3 )=5,00 mol n(O2 )=6,00 mol Og hvordan kommer jeg så lige videre? Jeg skal bruge hvad der er den begr... -
HJÆÆLP!!! :(
ForumindlægHar to simple spørgsmål kan bare ikke besvare det kort og præcist. spørgsmål 1: Tag sugerøret og lad vandet fra en vandhane rinde ud gennem røret. Redegør for hvorfor vandet i røret strømmer ud og ikke bliver stående i sugerøret :(? Spørgsmål 2: Nu skal du fylde sugerøret med ca, 2/3 del vand.... -
Navngivning af vinkler og sider i en trekant
ForumindlægJeg var sikker på at man navngiver en trekants vinkler fra Venstre af og imod højre efterhånden som vinklerne kommer. Men det gør man ikke hvis jeg skal tro de besvarelser tidligere studerende har besvaret de opgaver med som jeg sidder og er ved at lave. Er der nogle der kan svare på det? Båd... -
Afsætning A eksamen
ForumindlægJeg leder efter andre der skal til eksamen i afsætning A. Jeg mangler lidt ideer til hvad jeg kan sige om mit eksamensprojekt til eksamen. Jeg har skrevet det med en anden, så vi har fået dækket rigtig mange punkter, som fx værdikæde, portefølje, væksstrategier osv, og så har vi arbejdet med 2 af... -
Politisk debat
ForumindlægHej allesammen, Bare for at sætte en lille diskussion igang, vil høre jer holdninger (godt/skidt-) til SF' forslg til forbedringer i den danske samfund. Som medlem af SF, finder jeg det nødvendigt , at inddrage de unges holdninger til politik. - -
Skift fra medicinstudiet til naturvidenskabeligt studie
ForumindlægHej. Jeg er færdig på 1. år af medicinstudiet i Århus og har bestået alle mine eksaminer. Det var min plan, at jeg ville tage det første år for derefter at vurdere, om jeg skulle læse videre. Jeg har besluttet at skifte til et andet studie. Jeg har tænkt på følgende uddannelser: DTU: Fy... -
disneyland
ForumindlægOvervejer at søge job i Disneyland.Men nogen her der har prøvet det eller kender andre der har.Er i tvivl om hvorvidt mine franskkundskaber (fik 10 i begynder fransk) er gode nok til at klare mig samt om jobbet egentlig ikke bare er et LORTEJOB og hvor oplevelsen ikke vejer det op
