Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 11701 til 11720 af 152758
-
Studie, som ik lige var mig.. men forældre vil have, jeg fortsætter
ForumindlægHej til jer som læser dette. Sidder i denne ubehagelige situation, at jeg er endt med ikke at bryde mig så meget om min videregående uddannelse, som jeg havde regnet med. Valgte lige efter jeg dimitterede fra 3.g i sommer at starte på videregående uddannelse, da jeg var bange for ik at kunne få... -
Eksamen
ForumindlægNogen, der kan fortælle mig hvordan kemi C eksamen foregår? -
Medicin kvote 2 - AU
ForumindlægHej alle sammen Jeg har taget fag om med henblik på at forbedre mit kvote 2 snit i henhold til kvote 2 reglerne på Aarhus universitet - og jeg har søgt medicin. Jeg har lidt erhverserfaring, hvor jeg har sendt dokumentation afsted allerede dengang man skulle søge kvote 2, og nu har jeg færdiggjo... -
Rulning på møbel
ForumindlægHey, jeg har vedhæftet en fil med en opgave fra et tideligere eksamenssæt. Jeg har løst opgave a, men b,c og d giver mig problemer og jeg er ikke sikker på hvordan de skal løses. Er der en der kan pege mig i den rigtige retning? -
1.g'ere, spørgsmål om NV og valgfag
ForumindlægDen første december skal man som 1.g'er bestemme sine valgfag.\nHvad har I valgt?\n\nDesuden skal man efter grundforløbet, før eller efter jul afhængig af skolen, op i NV-eksamen - skrive en rapport og 'forsvare den' (have en lille 'dialog' med sin lærer) om et af de fire emne... -
Notater
ForumindlægHej har lige et problem til :)vi spørge om der er nogen der har gode notater til kemi a-niveau og evt til bøgerne skrevet af helge mygind.. -
Ligevægt
ForumindlægHej alle sammen Er der nogen kan forklare , hvad er forskellen mellem kemi ligevægt og ikke ligevægt . -
ang. adgangskrav til uddannelsessteder
ForumindlægHej. Jeg vil bare høre om man ved de fleste uddannelsessteder skal have mindst et el. andet i gennemsnit? Altså adgangskvotient. For hvad hvis man har lidt under 8 i gennemsnit? Er der ikke nogle steder hvor man ikke optager ansøgere på baggrund af eksamensgennemsnittet? Jeg skal til at gå i 3... -
Reduktion
ForumindlægHvordan regner jeg de her ud? A ) 2 (5a+8)-14 B) 6a- (3b+4a) 16 1/4 + 3 1/2 21 2/5 - 5 1/6 Og hvordan omskriver jeg blandet tal til decimal? -
SRP om farvestoffer
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive SRP om farvestoffer (Mat A og kemi A). Hvis nogen har skrevet SRP inden for dette emne, vil jeg meget gerne se dem som inspiration. -
trekanter
ForumindlægJeg ved at det er et dumt spørgsmål, men jeg er igang med at lave spørgsmål 17, eksamenssæt 2009, 12. August: Når man har to trekanter i en enhedscirkel og plusser dem sammen hvad bliver det?? på forhånd tak! :) -
eksams klar
Forumindlægjeg sidder og læser op til kemi reeksamen. er der en sød sjæl der kan forklare nogle ting iforhold til organsik del og den almen del. tak på forhånd -
Praktiske spm. om reformen.
ForumindlægHej, jeg søger svar på disse spørgsmål:1) Er det muligt at få den et-årige matematik i det nye gymnasium? Fordi jeg ikke er specielt god til matematik, vil jeg gerne vide om der var et alternativ, uden at det trækker helt vildt ned i mine karakterer.2) I naturvidenskabeligt grundforløb har man na... -
Syre/base
ForumindlægI en 0,01 M NH3 måles pH til 10,7.a) Skriv reaktionsskemaet for reaktionen mellem NH3 og H2O.b) Beregn [H3O+] og [NH4+] i opløsningenc) Hvor mange procent af den oprindelige mængde NH3 er omdannet til NH4+?MINE SVAR:a) NH3 + H2O <--> NH4+ + OH-b) [H3O+] = 10^-pH = 2*10^11 M [NH4+] = ??Og c ... -
Genetik
ForumindlægHey... Det ville være dejligt hvis der var nogen der gad slå et blik ned over det her.Opgave 3Grå mus krydses med hvide (albino) mus. Alle individer der kommer ud af denne krydsning er grå. Når disse grå individer krydses, fås 198 grå og 72 hvide mus. a) Opstil en hypotese, der kan forklare resul... -
Trigonometri
ForumindlægHar en opgaven der siger at jeg skal fortælle vinkel D, men er gået i stå. Har vedhæftet mine udregninger. -
Separation af de variable
ForumindlægHej derude :) Jeg har fået en opgave, hvori der står, at jeg skal benytte separation af de variable til en anden ordens reaktion (kemi). Jeg skal beskrive egenskaber funktionerne, der er løsninger til den betragtede differentialligning, og til sidst skal der kommenteres på modellens gyldighed set... -
VALG AF STUDIERETNING
ForumindlægHej Alle Sammen. Sidder her, og skal til at vælge min endelige studieretning her om ikke særlig lang tid. Mine valg står mellem to retninger. 1: Matematik, fysik, kemi 2. Matematik, fysik, informationsteknologi. Jeg ved ikke rigtig hvad det der informationsteknologi går ud... -
noter
Forumindlægjeg tænkte på om nogen havde nogle kemi noter. niveau må helst gerne være på 9. klasses og fra bogen ny prisma 9 tak -
Sidste del opgave i 2e)
ForumindlægHej Jeg har problemer med at løse den sidste del af opgave 2e) i følgende eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2000-10-2.pdf Sammenlign med den fundne værdi for hastighedskonstanten ved reaktionen med ethanol. Jeg har beregnet mig frem til at hastighedskonstanten...
