Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 11761 til 11780 af 23765
-
Statisk elektricitet
ForumindlægHej! Hvor kan man finde statisk elketricitet i vores hverdag. Ligesom at man kan finde dynamisk elektricitet i stikkontakter, så tænker hvordan mna kan finde statisk elektricitet på samme måde. -
B-niveau stof
ForumindlægHej, jeg skal have Kemi på B-niveau. Jeg vil så nu i sommerferien læse op til kemi på B-niveau, er der nogle specifikke ting jeg kan læse om. Altså nogle ting, som man kommer til at få, i Kemi på B-niveau : ) På forhånd tak D: -
Afstemning af ligning
ForumindlægHej Jeg har følgende ligning Pb(NO3)2(aq)+(NH4)2CrO7-->PbCrO4(s)+2NO3+2NH4 Jeg er ikke helt sikker på om produkterne er rigtige.. Håber nogen kan hjælpe mig på vej.. -
hvordan er det nu lige? (eskponentielt voksende funktion)
Forumindlæghej jeg har en eksponentilt voksende funktion og har fundet ud af at: og jeg har punkterne (-5 , 2,5) og (7 , 8,4) a = -5-7 Rod(8,4/2,5) men hvordan er det lige jeg regner det ud, og altså får det tastet ind på min lommeregner? please hjælp -
Masseprocent
ForumindlægI et analyselaboratorium skal indholdet af tin i en legering af tin og bismuth bestemmes. Et stykke af legeringen med massen 0,121 g opløses i overskud af svovlsyre, og opløsningen fortyndes fortyndes til 25 mL i en målekolbe. Denne opløsning titreres med en 0,0113 M KMnO4 opløsning. Volumenet a... -
Kemisk pusning af nysølv
ForumindlægHej Jeg har noget nysølv, der har været opvarmet for at bøje det. Nu er overfladen mere eller mindre sort og anløben. Hvordan kan man af kemisk vej få det pænt igen? -
Densitet
ForumindlægHej Folkens. Jeg har to opgaver jeg håber i kan hjælpe mig med. Er gået helt i stå med dem. De lyder således a) Bestem densiteten af et lod, som er en legering lavet af 30.00 g aluminium og 70,00 g bly b) Hvor mange % af rumfanget udgøres af aluminium. Håber folk kan vise mig hvordan man g... -
Identitetsproblemer i det senmoderne samfund
ForumindlægHej venner, Jeg skriver SRP om hooligansme og det senmoderne samfund. I opgaven skal jeg redegøre for identitetsdannelse og identitetsproblemer i det senmoderne samfund. Jeg bruger sociologerne Giddens, Beck og Ziehe men har svært ved at finde noget konkret at tage fat i. Hvorfor har den enkelte ... -
Trigonometri
ForumindlægHej. Jeg har fået opgaven "En kileremsskive har spordimensioner som vist på figuren. Beregn afstandene a og b. Mål er i mm." Vi arbejder med trigonometri her i tiden, så det er nok noget medsinus og cosinus, men jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal regne på her. Figuren er vedhæftet. på ... -
Polær og upolær elektronparbinding
ForumindlægHej derude! :) Jeg har lige et spørgsmål vedrørende kemi. Jeg forstår ikke helt det med polære og ikke-polære bindinger? Og hvad vil det sige, at bindingen er polariseret? På forhånd tak! -
reaktionsskema
ForumindlægHvilke af følgende reaktioner vil ske spontant (svaret skal begrundes) Afstem reaktionsskemaet i de tilfælde, hvor stofferne reagerer 1. Mg (s) + Pb2+ (aq) afstemt = Mg (s) + Pb2+ --> Mg2+ + 2Pb 2. Pb (s) + Mg2+ (aq) afstemt = Pb + Mg2+ --> PbMg2 3. Ag (s) + Cu2+ (aq) afstemt = Ag + Cu2... -
kobber og sølv
ForumindlægHej Jeg skal skrive en redoxreaktion. Jeg skal bare være sikker på at reaktionen er rigtig før jeg prøver at afstemme det. Jeg tænkte at AgNO_3 skal have en minus da det er på opløst form. Er det rigtigt. Og så bliver Ag vel reduceret? Er det rigtgit? Jeg iagttog at der kom sølv bundfalt og ef... -
Anlægsaktiver
ForumindlægHej :) håber i kan hjælpe mig med følgende. Swedoor er leverandør til STARK-kæden og producere og levere både døre til indendørs brug og ydredøre. 1) Hvilke anlægsaktiver råder en produktionsvirksomhed som Swedoor over? På forhånd tak -
Kemi spørgsmål
ForumindlægHey jeg sidder med at spørgsmål som jeg ikke kan finde ud. Spørgsmålet er vedhæftet som billede. Ville blive taknemmelig hvis der var en hjælpsom sjæl :D -
Vi fjerner hydrogen
ForumindlægNogen som kan give mig svar på følgende spørgsmål(Dette er spørgsmål som jeg selv har gerne ville have svar på, derfor ingen test eller noget) 1. Hvorfor kommer vi Magnesium strimmel i saltsyre? 2. Hvorfor siger det "blaf" når man antænder den dannede luftart? Hvilken luftart har vi f... -
Hvad betyder 1 pol og 2 pol afbryder? m.m.
ForumindlægHvad hedder komponenterne i billederne? (vedhæftet fil) Hvad er forskellen på en automatsikring og en sikring? Hvad er en korrespondance? -
Modstandens temperatur afhængighed.
ForumindlægJeg skal forklare modstandens temperatur afhængighed i et elektrisk kredsløb, men har lidt svært ved det.. Er der nogen som vil kunne forklare det på en lidt simplere måde? :) -
Simple ioner og sammensatte ioner
ForumindlægHej alle. Sidder pt. og læser om ionforbindelser, men står lidt af når der bliver omtalt sammensatte ioner. Kan det passe, at en sammensat ion består af to atomer, der er bundet via. en kovalent binding? Er OH- eksempelvis en kovalent binding? Er udemærket klar over, at OH- også er en ion og... -
Navne på stoffer?
ForumindlægGodformiddag SP Er der nogen der kan hjælpe med navnene på Ca3(PO4)2 og Na3PO4 ? -
Hvorfor er potentiel og kinestisk energi de to primære energiformer
ForumindlægHej, Der er 7 energiformer, men hvorfor siger man at man normalt deler energi op i 2 former potentiel og kinetisk? Tak
