Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11921 til 11940 af 95433
-
Engelsk: Find fejl:)
ForumindlægVil nogen rette følgende stil: Irregularities People tend to take advantage of one’s misery. It is important to thing twice before you believe any. The worse mistake one can commit is to have a chid with a married man. It is not easy to face the realities and deal with following problems o... -
Kemi- please hjælp!!
ForumindlægEr der nogle, der kan give et godt svar på hvad det vil sige, når en reaktion eller et stof er mættet!! -
Thukydid
ForumindlægHej..Er der nogen der har nogle noter til Perikles' Forsvarstale af Thukydid?Vil værdsætte enhver hjælp -
the sniper
Forumindlæger der nogle, som har nogle gode noter til the sniper`? vil være en stor hjælp:) takker -
Tirsdag nat - Helle Helle
ForumindlægNogle der har noter til tirsdag nat af helle helle? Kan ikke komme i gang :-( -
Opgave om den fjerde statsmagt og Watergate:
ForumindlægHey, Jeg har en aflevering til i morgen. Det er en øvelsesopgave til en synopsis, hvor vi skal lave en problemformulering, nogle problemstillinger og så redegøre, analysere og vudere/diskutere. Jeg har lavet min problemformulering+problemstillinger; Hvilken indflydelse havde Washington Post un... -
Potensfunktioner
ForumindlægHej allesammen . Så er jeg lige på med et spørgsmål .. Potensfunktioner og potentiel sammenhæng og regression, er det det samme? Jeg har fået en eksamensopgave der lyder: Redegør for potensfunktioner, her under betydningen af de to konstanter a og b. Vis hvordan man finder forskriften for en ... -
Hjælp til naturgeografi
ForumindlægHej, jeg skal op til eksamen om et par dage i naturgeografi på c-niveau. Er der nogen, der har nogle noter om de her spørgsmål, eller eventuelt vil svare på nogle af de her spørgsmål. Tak 1. Hvordan kan den pladetektoniske model forklare fænomener som vulkaner? 2. Hvorfor har vi jordskæl... -
Grafer
ForumindlægHej derude. Nogen der kan hjælpe mig med denne opgave. Mener at: A = h Da den ikke har nogen hældning B= f Da det er den eneste graf der har en konstant hældning C = g ved ikke -
krebs cyklus
ForumindlægHvor mange C-atomer går ind i krebs cyklus? Hvilke stoffer går ind og hvilke stoffer afgives fra krebs cyklus?? håber nogen kan hjælpe? -
ryster stadig
ForumindlægJeg er stadig nervøs, da jeg lige har været til optagelsesprøve.. -
AT - Katastrofer: årsager/konsekvenser
ForumindlægJeg vil gerne skrive om invasion fra rummet og vil anvende mediefag (afsluttet c-niveau). Jeg ved ikke hvilke andre fag jeg skal arbejde med. Jeg vil inddrage filmen 'independence day'. Skal jeg vælge engelsk, fordi filmen er på engelsk (a-niveau)? Så tænkte jeg også på om historie (ogs... -
Vand
ForumindlægHej . Hvis jeg trækker om vand i fysik, hvad kan man så fortælle om? jeg synes ikke der er meget.. -
Her kan I blære jer i fred:o)
ForumindlægNår man læser de forskellige indlæg her på studieportalen.dk fornemmer man at folk ikke helt kan lade være med at komme med små kommentarer om hvor godt, det er gået dem til deres ekssamen. Det er temlig træls, for når man ikke selv har været oppe endnu, er det sidste man gider høre på, hvor godt... -
Stil til 13?
ForumindlægHejI disse dage hører man jo om disse superstudenter med 11,8 i gennemsnit. Nu kunne jeg godt tænke mig at læse en af disse superstudenters stile eller andet, bare prøve den her følelse af, at man læser noget som er så godt, at man kun kan græde. Er der nogen herinde, der har noget liggende på la... -
6 A-fag
ForumindlægHej Jeg har tænkt rigtig meget omkring 6 A-fag, jeg tænker at fagene er Dansk A, Historie A ( som er et krav på STX) Fysik A, Kemi A, Matematik A og Engelsk A Jeg ville spørge nogle, som har prøvet det, hvordan var det angående med afleveringer og lektier. Jeg er godt klar over, at arbejdsbyrd... -
matB mundtlig eksamen - lineær funktion/vækst??
ForumindlægJeg er igang med at forberede mig til mundtlig matematik eksamen b-niveau, og et af spørgsmålene under variabelsammenhænge og vækst går på, at man skal redegøre for lineære funktioner og lineær vækst. hvad er det lige, forskellen er? og hvordan skal man redegøre for dem? er lineær vækst ikke y=a... -
Gennemsnit
ForumindlægHej Alle Jeg tænkte på om der er nogen der er indforstået med hvordan ens gennemsnit bliver beregnet? Hvis jeg tager nogle ekstra c-niveau fag ved siden af de fag jeg allerede har på STX, og jeg får en høh karakter i dem bliver de medregnet i min gennemsnit? Selvom jeg har taget dem som enkeltf... -
bevis
Forumindlægbevis følgende og udnyt viden om differantialregning: for ethvert andengradspolynomium f(x)=ax^2+bx+c gælder der, at toppunktets x-koordinat er bestemt ved: x=(-b)/(2a) hint: hvad er differentialkvoetienten lig med i et toppunkt?. -
Svingningens fase
ForumindlægHej. Jeg sidder og er ved at læse op til fysik eksamen og jeg er stødt på nogle udtryk jeg ikke rigtig forstår. Håber der er nogen, der kan hjælpe mig. Er det korrekt, at en fase beskriver svingningens fase ved forskellig frekvens? hvilken enhed har faser? I forskriften: y(t) = A · sin(2&m...
