Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12001 til 12020 af 95433
-
Matrialer? Skimmelsvamp!
ForumindlægHej med jer, Jeg skal finde nogle gode bøger/internetsider hvorfra jeg kan finde information til min SSO i biologi på B-niveau. Jeg har haft lidt problemer med at finde materialer som omhandler svampens opbygning osv. det jeg søger er stof som ikke er på meget højt niveau som meget af det jeg ha... -
Sunhedsteknologi eller radiograf? ..og kan man have børn og gå på UNI?
ForumindlægHej Jeg står her og skal vælge uddannelse her inden den 5. juli, og først havde jeg egentlig planlagt at læse til radiograf i Aalborg, men det tænker jeg lidt er en dårlig idé, efter at jeg har fået en snak med studievejlederen på radiografudd., bl.a. fordi at udsigten til at få job er meget rin... -
SSO
ForumindlægHejJeg er ved at skrive SSO om Besættelsen. Er der nogen som vil være så elskværdige at fortælle mig hvilke noter der skal med. Jeg har hørt at der skal være 3-4 noter i fodnoten på hver side.. Hvad er en relevant note? -Milo -
Q-værdi
Forumindlæghej,,,,,,,,,,,,,,,,,, Hvordan finder man Q-værdi ved fission...... I vores fysik bog står der, at Q= -?m * 931,5 MeV/u men hvorfor ganges med 931,5 MeV/u E=m*c^2 hvorfor skal man ikke gange med c^2. -
råd til eksamen
ForumindlægHej :) Jeg drømmer virkelig virkelig meget om at komme ind på medicin, når jeg engang bliver færdig med gymnasiet. Jeg skal til eksamen i samfundsfag og psykologi til december, og vil virkelig gerne få 12. Jeg har snakket med mine lærer om at jeg gerne vil læse medicin, og om jeg kan få nogle r... -
Syre,Base & Basiske.
ForumindlægHej , jeg skal op i fysik og kemi imorgen, det der 9 klasse. Hvis jeg kommer op i Syre, Base eller det basiske, Hvad skal jeg sige ? .. jeg er helt blank.. ved ikke hvad jeg skal sige ? og hva jegskal starte,med + evt. har i nogle gode ideer, til forsøg ? På forhånd tak :D -
Atomets opbygning (kerne og elektronsystem)
ForumindlægHej.Jeg har trukket følgende eksamensspørgsmål til fysik C:"Atomets opbygning (både kerne og elektronsystem)"Stikord til den faglige samtale: elementarpartikler, emission, absorption, spektre og energiniveaudiagram.------------------------------------------Jeg har startet med at forklar... -
Dtu 1.semester bøger sælges
ForumindlægJeg er droppet ud at dtu og derfor har jeg nogle helt nye bøger til salg, er der nogen der skal bruge følgende bøger for neden, skriver i bar på min mail mcgerell@hotmail.com : Termodynamik af Erik Both/Gunnar Christensen Mekanik af Erik Both/Gunnar Christensen/Preben S. 3. Linear... -
opg 32, 33 og 34
ForumindlægHej Jeg er godt klar over, at det er mange opgaver. Men jeg er simpelthen analfabet, når det gælder kemi. Jeg håber I vil forklare mig det, og hjælpe mig:( For jeg er i bund og grund blank! Opgave 32: eregn PH i følgende syreopløsninger; a ) 0,100 M CH3COOH b) 0,100 M HF c) 0,100 M H3PO4 (P... -
Løs ligninger + parabel
ForumindlægHej, Håber der er nogle smarte hoveder der kan hjælpe lidt til med at stikke mig en udregning. Opgave 1. lyder på at løse én ligninger der hedder –2x2 – 4x = –6 Er der nogen der kan regne den ud for mig med en UDREGNING, så jeg kan benytte udregningen til fremtid brug. ... -
ja eller nej?
Forumindlægvis at punkterne A(1,4) B(3,7) og C(11,9) ligger på samme rette linie. hvordan kan jeg vise det.. skal jeg bare sætte dem ind i koordinatsystemet? -
Kastebevægelse..
ForumindlægJeg skal finde den vandrette afstand mellem frigørelsespunkt og nedslagspunkt:m=7,3kgv_0=22m/skuglen bliver sendt afsted 1,1m over jorden i en vinkel på 42grader.Jeg kan godt finde den vandrette afstand hvis ikke 1,1 var hvor den landte, men nu er der lige det stykke længere fordi kuglen har en s... -
Kemi på VUC
ForumindlægHej Alle sammen + håber at dem af jer der har ferie nyder deres ferie.... Jeg vil lige høre om det er muligt for mig om at opgradere kemi B til kemi A på VUC i 6 måneder??? For jeg skal starte på min uddannelse i sep. 2012...???? -
Talepapir - læs indledning
ForumindlægMin indledning for talepapiret: - Jeg vil først fortælle om atombomben og processen, fission, som foregår i atombomben, da jeg synes det er vigtigt at få på plads hvad der egentlig sker i bomben, da hele dramaet ”Copenhagen” jo handler om atombombens ”opdagelse”. - Derefter vil jeg diskutere hvor... -
SRP- DØØØØØ
ForumindlægHej folkens.. Dem som har skrevet SRP .. og har god erfaring med det .. Vi skal snart til i gang med SRP vores studieretningsfag er Engelsk, Samfundsfag, Psykologi Jeg tænkte på at vælge "Skoleskyderi" School shooting .. Fag som Engelsk & Psykologi Men problemet er skal jeg vælg... -
Mentor - Ideer/HJÆLP!
ForumindlægHej!! Jeg har sammen med min FANTASTISKE matematik-lærer fået et "mentor" program på benede, hvor det er meningen at jeg skal lave nogle naturfaglige ting med en lidt yngre pige, samt blive hendes "ven" og få hende til at se at der er flere nørder på skolen, da mange af dem ... -
Varmekapacitet
ForumindlægJeg har følgende opgave i fysik, som jeg er lidt i tvivl om. Nogen der kan hjælpe? -
Nægtende sætninger
ForumindlægGør følgende sætninger nægtende med not:\n\n1) He came yesterday\nHe came not yesterday.\n\n2) They drove all the way to London.\nThey do not drove all the way to London.\n\n3) They will pay the rent tomorrow.\nThey will not pay the rent tomorrow.\n\n4) John knows all the boys at the club.\nJohn ... -
Overgangsvarme
ForumindlægKan i hjælpr mig??a) Hvorfor brænder man, sig hvis man stikker hånden ind i en dampstråle ved 100 grader, når man godt kan opholde sig i en sauna ved samme temperatur?b) Hvorfor hjælper det at puste på den varme mad?c) Hvorfor fryser man mere, når man er vår, end når man er tør?Kan i ikke hjælpe ... -
Fotonenergi?!
ForumindlægHej!Jeg sidder med et par fysik-opgaver, som jeg har en smule svært ved at løse. Hvis der er nogen, der vil være så sød, at kaste et blik på dem og evt. komme med mulige løsninger, vil jeg blive RIGTIG glad. Opgaverne lyder som følgende:1)Hvilken fotonenergi svarer bølgelængden 187nm til?2)En lam...
