Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 12041 til 12060 af 25374
-
Argumentationsanalyse af Generation Y
ForumindlægHej! Jeg sidder med opgaven om Generation Y fra dansk eksamen 2011, og jeg er i tvivl om hvor godt Sofie Rye argumentere for sig selv. hun siger "Vi er i medierne pg den politiske scene udråbt til generation fucked up, vi er unge og forkælede, vi er kriminelle og ikke interesserede i vores ... -
Nogen som kan forklare denne påstand?
ForumindlægDen anden tendens viser sig ved, at folkeskolen i dag spytter åndløse unge ud med det resultat, at der produceres unge medborgere og konsumenter, der opfatter samfundet som et redskab for tilvejebringelse af materielle goder - og ikke som et fællesskab, som man har pligt til at tage et ansvar for... -
Amish - Rumspringa
ForumindlægHej Jeg har pt om Amish i mit AT forløb (engelsk/religion). Til mit analyserende spørgsmål kunne jeg godt tænkte mig at komme ind på de unge i Amish samfundet og Rumspringa. Jeg har derfor brug for en artikel til at analyser, hvor evt. en ung amish fortæller om sin oplevelse med Rumspringa elle... -
DET HASTER, Samfundsfag 24 timers forberedelse.
ForumindlægHej, jeg har trukket Unge ekstremister. Jeg har 24 timer til at udarbejde et produkt, der tager udgangspunkt i de problemer, som der er blandt unge i Danmark i forhold til ektreme holdninger. Jeg skal gennem produktet redegøre for hvilke grupper der befinder sig i Danmark, og hvad deres holdning... -
Sociologiske teorier
ForumindlægHej I forbindelse med SRP har jeg tænkt mig at skrive om danske unges alkoholkultur i Bio (B), Samf (A) I forhold til samfundsfag tænker jeg at forklare hvorfor unge drikker tiltrods for de skadelige konsekvenser ved hjælp af forskellige sociologiske teorier (brugt på en dokumentar film formen... -
HF - Det Frie, Efterslægten, Københavns åbne, Frederiksberg
ForumindlægHej jeg vil starte på en hf efter sommer enten på Det Frie, Efterslægten, Københavns åbne eller Frederiksberg. Hvis der er nogen der har gået en af de steder på hf eller går der nu må i meget gerne fortælle om hvordan det sociale er på skolen, om der er mange unge (17-19årige) og generelt bare om... -
HJÆLP! Romaner/noveller om identitetsdannelse til min SRP
ForumindlægJeg skal snart igang med at skrive min SRP og mit emne er "unge i det senmoderne samfund" og fagene er Dansk A og samfundsfag A. Jeg tænker lidt at jeg gerne vil ind på noget med identitetsdannelse af unge, men jeg mangler desperat inspiration til romaner/noveller som jeg kan bruge i ... -
Hvordan skriver jeg et indlæg til et magasin
ForumindlægJeg skal skrive et indlæg, hvor jeg anbefaler min yndlingsserie til særnummeret af magasinet Unge & Serier. Som forberedelse skal jeg søge informationer om, hvorfor vi ser serier, og hvordan det påvirker os. I mit indlæg skal jeg : redegøre for min valgte series temaer, handling og målg... -
klage - opgavens formulering?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive en klage til min endelige karakter i skriftlig dansk. Jeg endte uheldigvis med et 00-tals karakter, hvilket jeg er uenig med (jeg mener ikke opgaven ligger på den gode ende af karakter skalaen, men det virker urealistisk med 00). Imens jeg skrev min klage, observe... -
Produkt ideer - overvægtige børn/sundhed
ForumindlægHej ! Jeg og min veninde er igang med projektopgave. Overemnet er ansvar, og i har som underemne valgt sundhed/kost og motion og tager udgangspunkt i overvægtige børn. Vores problemformulering lyder således; Man kan se et stigende antal af overvægtige børn og unge i Danmark. De seneste 30 år e... -
Franskeksperter, hjælp... Oversættelse fra fransk til dansk
ForumindlægJeg har problemer med at oversætte en sides fransk fra Tintin tegneserien L'affaire Tournesol. Det er ikke en aflevering, men jeg skal forklare om nogle sider foran resten af klassen. Hvis der er nogle der har den danske udgave, eller nogen som bare er supergode til fransk, må i meget gerne h... -
hurtigt rettelse plz
ForumindlægHej allesammen, min lillebror skal til at aflevere en stil, men vil godt have, at en kigger på hans grove fejl (hvis han har nogen) inden han afleverer. Den er meget kort. Jeg har selv hurtigt skimmet det og fundet de fejl jeg kunne se, men håber der sidder en som kan se den også. ... -
Gennemsnit - meget lavt
ForumindlægHej Mennesker jeg er en 3ger som har et meget lavt gennemsnit .. den ligger på 3,0 .. jeg har snakket med studievejlederen. han sagde at jeg skulle tage 3g om, fordi det ville ikkk hjælpe mig, og at jeg ville ende ud med endnu et nederlag . jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, skal jeg lytte til vej... -
Rettelse ``Tysk``
ForumindlægHEj.. Er der nogen, der gider kigger på min oversættelse? 1) Han lod sit hår farve rødt. Er lässt sein Haar rot färben. 2) Om lørdagen sover de længe. Um den Samstag schlafen sie lange danach. 3) De har mødt eb ræv i skoven. 4) Månen skinnede hvidt over landskabet. Der Mond scheinte we... -
Tysk HASTER!
ForumindlægVi har tit tænkt på dig - Wir haben oft gedacht von dir. Tobias minder meget om sin far - Tobias erinnert sehr wie seine Vater Jeg kan tydeligt huske historien - Ich kann klar erinnere die Geschichte Har du vænnet dig til livet på landet - Hast du gewöhnst dich auf Leben auf dem Lande Claudia ha... -
DAnsk stil....rettes? plzz
ForumindlægBRug for en hån :DKarens julIndledningAmalie Skram opvoksede i Bergen sammen med sin familie. Hvor hendes far drev en butik. Butikken gik meget dårlig for Mons Monsen , som Amalies far hed. Amalie Skram har været gift to gange og skilt fra begge mænd igen. Hendes første ægteskab blev hun presset ... -
stil
ForumindlægHallo Arnulf.Ich heiße Fassos, und ich bin ein 18 jähriges Junge. Ich habe dich auf einem Bild gesehen, und ich wolle erklären was ich von Tätowierungen und Piercings meine. Persönlich will ich sehr gern eine Tätowierung habe, aber ich habe ein Problem mit meiner Mutter. Sie ist nicht ganz norma... -
Nogen som vil kigge denne spanske tekst igennem for fejl?
ForumindlægSom barn (de niño) besøgte jeg hvert år min bedstemor i sommerferien. Hun var meget gammel, men var altid i gang med noget (estar ocupado), og hun fortalte mig mange historier, hver aften når jeg skulle (ir a la cama) i seng. Jeg elskede hende højt (mucho). Men den sommer, hvor (que) jeg... -
Historieopgave - er min problemformulering præcis nok?
ForumindlægHej Jeg er begyndt at forberede en historieopgave, jeg skriver til en konkurrence. Temaet er Danmark i verden - verden i Danmark. Jeg har valgt at skrive om de Dansk Vestindiske Øer (mens de stadig var danske). Jeg vil enormt gerne fokusere på det at være slave under de forhold, der var, liges... -
Bonn og Berlin, mangler hjælp..
ForumindlægHej jeg skal lave en fremlæggelse her på torsdag angående Bonn og Berlin. Det skal vare cirka 2:30min Det her er hvad jeg har indtil videre, og hvis der er nogle der vil være sød og oversætte det jeg har skrevet på dansk, og rette min fremlæggelse igennem, ville jeg blive meget glad. Tusind ta...
