Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12121 til 12140 af 95433
-
Hvor mange elektroner strømmer der gennem pæren i en lampe.. .
ForumindlægJeg har et spørgsmål vedr. Fysik, nærmere betegnet el. Den er meget simpel og jeg skal bare vide, ja se opg. beskrivelse Opgavebeskrivelse: Hvor mange elektroner strømmer der gennem pæren i en lampe i løbet af 10. minutter, når størmmer er 0,30A. 10 * 60 = 600 sek I = Q/t Q = t * I -- Q = 600s... -
Engelsk mundtligt eksamen
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål angående engelsk mundtlig eksamen. Jeg supplerer engelsk C-B fordi det kræver, at have bestået engelsk faget for at komme ind på mit studie. Så mit mål er selvfølgelig bare om, at bestå det med et 02, men tænker bare lidt på, hvis min analyse/eksamen er til et 02, men je... -
euripides elektra
ForumindlægHejJeg ville lige hører efter om der ikke var nogle som havde nogle noter til faget Old. om bogen "Euripides Elektra" Det ville bare være toppen!Hvis I vil være så venlige at sende til min mail ville jeg være taknemmelig! Med Venlig HilsenJesper [email protected] -
Old eksamen - HJÆLP
ForumindlægHej Venner. Jeg skal til old eksamen, og har brug for hjælp til Homer. Hvis i sidder med nogle noter til: - Homers Iliade: Sang 21: Gudernes kamp - Homer: Odysseen, 8, sang : Gudernes elskov Så må i meget gerne sende dem til mig! Tak på forhånd :) -
difentialregning
ForumindlægJeg sidder lige og forbereder mig til mat mundtlig eksam på b-niveau - håber en kan hjælpe mig med dette spørgsmål: gør rede for sammenhængen mellem differentialkvotiente og væksthastighed? Jeg er helt blank -
Engelsk oversættelse - Corn power put to the test
ForumindlægJa, så gik det som det før er gået.. Kommer sent om aftenen i tanke om lektier, så jeg bliver nød til at lave det og tit kommer til at lave noget "juks". Så kom jeg i tanke om jer! og tænke at i måske har lyst til at læse det igennem og gennemskue nogle af mine åndsvage fejl.. På forh... -
hjemmeside
ForumindlægEr der nogen der kender en fornem hjemmeside, hvor der bliver skrevet om fysik og kemi. Skal snart op til prøve. :s -
FSA
Forumindlægnogle som der ved hvor man kan prøve nogle fsa opgaver til fysik/kemi -
metode
ForumindlægHej, jeg tænkte på hvilke muligheder og begrænsninger den hypotetiske deduktive metode har i fysik? På forhånd tak -
Bioanalytiker bøger
ForumindlægHej Jeg sælger disse bøger: Medisinsk Mikrobiologi Af Degre, Miklos m.fl. 2. Udgave, 2000, 739 sider ISBN-10 82-00-45056-2 ISBN-13 978-82-00-45056-6 Som ny, ingen overstregninger 300 kr Medical Genetics Af Lynn B. Jorde , Jorde o.a. , Michael J. Bamshad , John C. Carey , Raymond L. White 3. Udga... -
Forsøg til elektromagnetisme-haster!!!
Forumindlæger i gang med at lave en disposition til elektromagnetisme til min fysik eksamen på fredag. men har INGEN forsøg i min fysik mappe til elektromagnetisme? skal bruge cirka 3 og har 0, vær sød at hjælp mig. haaaster!!! på forhånd tak! :) -
Brydningsvinkel - hjælp søges
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med en fysik aflevering, og er nu nået til en opgave der lyder: "En lysstråle med bølgelængden (lambda) = 500 nm sendes ind i et materiale med indfaldsvinklen i1= 37º. Hvis materialet har brydningsforholdet n = 1.89 hvad bliver da brydningsvinklen b1, og hvad e... -
Andengradspolynomium
ForumindlægEt andengradspolymomium, p er bestemt ved at p(x)=ax^2+bx+c.Bestem a,b og c så grafen for p går gennem punkterne p(0,6), q(7,2.5) og r(-2,16). Har fundet c, men kan ikke finde a og b, nogle der kan hjælpe? Ved godt det er en ligning med 2 ubekendte, men aner ikke hvordan jeg skal løse den :( -
Korrekt formulering?
ForumindlægDette handler om fashion og reklame. Det er svar på nogle spørgesmål. Men er de formuleret korrekt eller kan man omformulere dem, så det lyder bedre/ "mere rigtigt". Synes mine formuleringer er på et meget lavt niveau. Håber i kan hjælpe. 1.Of course it’s forms your self-expre... -
Terminsprøve
ForumindlægHvor kan man se sidste års skriftlig eksamen i matematik på A-niveau? -
HJÆLP(!!!) Hvad er nyttevirkning?
ForumindlægHej allesammen, jeg skal forklare om nyttevirkning i fysik, men forstår knap så meget af det. Det eneste jeg forstår af nyttevirkning, er at jo større nyttevirkningen er, destro bedre. (fordi der ikke er gået så meget energi til spilde så), men ellers giver det ingen mening for mig hvordan man ... -
Hjælp....Lys i vand DET HASTER HJÆLP
Forumindlæga) Gitterets gitterkonstant: n•λ=d•sin?(θ_n) ? Ligningen løses for d vha. CAS-værktøjet WordMat. d=λ•n/sin?(θ_n ) Når en bølge med bølgelængden λ rammer vinkelret ind på et gitter, er der konstruktiv interferens i de retninger, som svarer tilafbøjn... -
bare et spørgsmål
Forumindlægjeg er nemlig ikke sikker: hvad forstår man ved; at en lejlighed er i gade-plan? er det så en stuelejlighed eller? håber på et fornuftigt svar fra jer. -
Hjæælp rettelse
ForumindlægHjæælp er der nogen der vil hjælpe mig med at rette min tyske stil??? Kan sende den via mail med det samme?? -
Eksponentiel vækst. Eksamen i morgen.
ForumindlægJeg forstår genneralt ikke sammenhængen mellen to variable. Så derfor spørge jeg herinde. Skal til eksamen i morgen. Eksponentiel vækst: Gør rede for eksponentiel sammenhængen mellem to variable og for eksponentiel regression med regneark. Omtal et eksempel på anvendelse af den eksponentielle væk...
