Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 12121 til 12140 af 160040
-
Delprøve 1 engelsk A
ForumindlægJeg skal til den skriftlige engelsk eksamen i næste uge og kunne rigtig godt tænke mig at øve mig lidt på delprøve 1, men kan det virkelig være rigtig at den er helt umulig at få fat i uden at betale for? Studienet ligger inde med dem, men jeg nægter simpelthen at give 100 kr for at kunne øve m... -
Mat A, kvadratrod med potens, HJÆLP
ForumindlægHey . Jeg kan ikke rigtig få det til at passe .. nogle der vil være behjælpelige? Det er opgave 339 i den orange systimes STX MAT AB1 opgaver.. 21/2*2*√23/3√2 .. den skal give 3√25 .. Men jeg skal have mellemregninger . På forhånd tak :* -
3 opgaver. på A-niveau
ForumindlægOpgave 1 En bestemt curlingsten sendes af sted på isen med en hastighed på 3,02 m/s. Den glider 14,0 m og går i stå uden at ramme andre curlingsten. Beregn med 3 dec. den kinetiske friktionskoefficient mellem curlingstenen og isen. Opgave 2 En klods med massen m = 511 g trækkes af sted... -
Tysk på A-niveau
ForumindlægHejsa Jeg står i den her situation at jeg skal skrive et brev på tysk og jeg kan ikke finde ud af hvad lærerforening hedder... her er hvad jeg har skrevet indtil videre, hvor i kan se at jeg bare bruger substantivet "Lehrer" i pluralis: Hallo Herbert, Es geht mir gut, wie gehs d... -
Hjælp til bevis Mat A
Forumindlægsætning F(x)= er der en der kan henvise til en side med en video med bevis af sætningen ved hjælp af substitution eller der kan gennem gå beviset her på? På forhånd tak. -
Fysik A spørgsmål
ForumindlægEn leder med massen 10g hænger som en gynge i et magnetfelt med feltstyrken 0,5T. Lederen ophænges vinkelret på magnetfeltet, og dens længde er 12cm. Idet der tændes for strømmen gennem lederen svinger gyngen 30 grader ud fra ligevægtsstilingen. Beregn strømstyrken i lederen. Jeg kan bruge bill... -
Formlen for a i diff.regning
ForumindlægFormlen for beregning af atangent = f ' (x0) Kan nogen mon sige mig, hvad x0 er/betyder? -
Fysik og Mat A
ForumindlægHej skal til eksamen til de her fag, jeg tænkte på om det vil være en god ide og købe et whiteboard som er 90x60? eller vil det være for lille. Jeg har endelig ikke lyst til og gå ned til skolen hver gang og øve mig på det der (doven). Jeg har ikke prøvet det før, men jeg går ud fra at det vil væ... -
Linearkombinationen af (a,b)
ForumindlægHejsa jeg står med (152,116). Jeg har fundet største fælles divisor til at være 4 vha euklids algoritme. 152 = 1* 116 + 36 116 = 3* 36 + 8 36 = 4*8 + 4 8= 4*2 + 0 Nu skal jeg så lave linearkombinationen af disse tal. Jeg gør da sådan, at jeg tager den tredje ligning, isolerer resten (4)... -
Fp9 2020 matematik
ForumindlægHej. Nogle der ligger inde med facit til matematik fp9 2020? Jeg skal hjælpe en elev med at rette, men har ikke nogen facit. Håber nogle kan hjælpe -
Fysik A - skrå kast
ForumindlægHej, jeg sidder og kæmper med en opgave (har vedhæftet et billede). Jeg har løsningen for den første del af opgaven, desværre uden mellemregninger :( og kan ikke huske hvordan løste jeg den. Opgaven: 'En adventure pige ønsker at springe ud fra en klippe og ned i vandet. Pigen vil tage til... -
Mundtlig afsætning A
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen på mandag, d. 6. Juni. Jeg har været en del fraværende på 3. og sidste år (Depression) og har derfor ingen anelse om hvordan eksamen kommer til at foregå. Jeg har søgt en masse på nettet, hvor folk snakker om et projekt eller en rapport de skal snakke kort om. Så vi... -
HF matematik C spørgsmål
ForumindlægJeg har lige været til skriftlig eksamen i matematik C. Opgave: En funktion F er givet ved forskriften f(x) = 5*x - 3. Hvad er f(x) når x = 0, 1 og 2 Jeg svarede i (i rækkefølge) f(x) -3 2 7 -
Adgangskrav Matematik B-Niveau !
ForumindlægHej ! Jeg søger ind på Handelshøjskolen i københavn næste år, hvor man skal have mat b bestået med 6,0. Nu er det sådan, at jeg afsluttede matematik sidste år med årskarakterene 7 skriftligt, 6 mundtligt, så kom jeg op i mat, og fik 5 skriftligt, men var ikke oppe i mundtligt. Dvs. at jeg har fø... -
Hjælp til mat a opgave!
ForumindlægKan i hjælpe mig med følgende opgave?? Vil sætte pris på jeres hjælp.. Der gælder med tilnærmelse, at CO2 - indholdet i søen kan beskrives ved en funktion af formen f(t)=9,4⋅sin(0,26⋅t+0,99)+17,0, 0 ≤ t ≤ 24, hvor f ( t ) er CO2 - indholdet, målt i mg/L, og t er tidspunktet... -
International økonomi A hjælp NU
ForumindlægHej jeg håber i kan hjælpe med følgende 1 hvordan bruger man lorentz kurven ? 2 begrundelse for en mere skæv inkomstfordeling i danmark 3 ved at beskytte dansk erhvervsliv vil man indføre et loft over olieprisen på 70 dollars pr. tønde (maksimaltpris) vil et sådant realiseres og hvad ville foru... -
Samf Eksamen, 24t, A
ForumindlægKort sagt, er der nogen der ved hvordan sådan en forløber? Skal eleven forme et oplæg eller hvordan er det? Panik :D -
Eksamen i Mat A
ForumindlægHvor lang tid skal man præsentere sin besvarelse? -
Engelskfilm -losing a parent
ForumindlægJeg skal bruge en engelsk film, til min mundtlige prøve. Den skal handle om at man bliver svigtet af en af ens forældre og skal vise om det har gjort nogle påvirker på barnet opvækst. Håber nogle har nogle gode foreslag :-) -
Terminsprøve 2015 engelsk A
ForumindlægJeg har lige været til terminsprøve tidligere i dag, men er fuldtstændig på bar bund omkring hvordan det gik! Engelsk plejer at være min stærke side - men i dag har jeg ingen anelse om hvilket karakter som bør blive givet for min besvarelse. Er der nogen som gider at tage sig tid til at se den i...
