Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12181 til 12200 af 95433
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Opgave 3 Figuren viser en trekant ABC. Nogle af trekantens mål fremgår af figuren. a) Gør rede for, at ∠B = 49,7° . b) Bestem arealet af trekant ABC. Højden fra C skærer siden AB i punktet D. c) Bestem længden af AD. a= 4 b= 5.7 c= 7. 4 Mangler bare opg c
  • ENG HØJT A

    Forumindlæg
    HEY,jeg er matematikker og har tænkt mig at tage eng på HØJT niveau. er der nogen som har nogle erfaringer ?? om de stile vi skal skrive eller prøven?
  • Hjælp til at forstå en kernereaktion

    Forumindlæg
    Hej gutter :) Jeg har denne opgave, der driller lidt - Opgaven lyder sådan: En vigtig kernereaktion i stjerne er den såkaldte tripple-alfa proces, hvor tre 4He-kerner går sammen til en 12C-kerne. Denne proces er næsten umulig at genskabe på jorden, så i stedet ser forskerne på en exciteret 12C...
  • Det HASTERR, I Danmark Er Jeg Født

    Forumindlæg
    Hej har dansk mundtlig eksamen imorgen, og kan ikke forstå digtet ´´i danmark er jeg født´´ af HC Andersen. Er der nogen der kan oversætte digtet, vers for vers, eller symboler eller lignende, plzzzzz.
  • Differantiation

    Forumindlæg
    Hvordan skal denne løses?x^2+(y+44925)^2-45000=0Jeg kan ikke få den til at passe med min facitliste (som er korrekt)
  • Kompetencegivende fag??

    Forumindlæg
    For næstre årgang af studenter er der en lille ændring af gymnasiestrukturen: http://www.uvm.dk/07/aendring_gymnasiereform.htm?menuid=6410 Jeg undrer mig meget over punkt 1. Her hedder det sig: "Obligatorisk valg af mindst ét blandt en række særligt kompetencegivende fag på A-niveau i stx. ...
  • truth tabels

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en truth tabel for følgende: ¬[P∧(Q∨¬P)] men er i tvivl om hvordan jeg skal betragte de firkantede klammer?
  • Hurtigt ude

    Forumindlæg
    Jeg kunne rigtig godt bruge nogle noter til Tysk, da jeg skal op i det og ikke har ngoet der minder om noter. Vi snakker om emner som die wende og sådan noget.
  • latin

    Forumindlæg
    Hey... Skal aflevere latin, men kan ikke finde ud af at oversætte noget, er der nogen der har lyst til at hjælpe mig...?? AD vesperum servum iussit tabulas et stilum apportere: Mox tabulis et stilo animum intendebat,scribebat, legebat-cum per silentium noctis sonos vinculorum audivit.
  • lille oversættelse

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der er gode til tysk? Har en lille oversættelse (fra dansk til tysk) der skal rettes.Det haster lidt, den skal afleveres i morgen (den. 10.01). Den tyske oversættelse : Die Bundesbürger verbringen viel Freizeit in die Natur, die sie lieben. Sie wandern oft in die Berge oder in ...
  • stil

    Forumindlæg
    Er der nogen som er meget dygtige til tysk som vil rette min stil ? den er på ca. 1 side Tak på forhånd :-)
  • Matematik

    Forumindlæg
    Hej med alle matematikker her. Er der nogen der ved hvor man kan få fat i en matematik hjælpelære, der vil tjene penge..!?
  • Metal i syre

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg er igang med at forberede mig på fysik kemi mundligt. Hvis man nu lægger magnetium i saltsyre, vil der så ikke være dihydrogenbobler i reagensglasset ? For er lidt i tvivl. Tak på forhånd.
  • Skal jeg betale SU tilbage?

    Forumindlæg
    Jeg studere fysik og matematik på gsk.Jeg vil gerne fravælge (droppe) fysik, så jeg kan holde fokus på matematik. Jeg har lige fået udbetalt SU for en uge siden og jeg bruger pengene til at betale husleje. Skal jeg betale SU tilbage for november måned, hvis jeg dropper fysik idag?
  • 2 opgaver.

    Forumindlæg
    1) Er der nogle der kan fortælle mig hvilken formel jeg skal bruge til denne opgave: Hvor meget is ved 0 °C skal man putte i 150 g sodavand ved 25 °C for at fællestemperaturen bliver netop 10 °C? 2) En damprensemaskine skal levere 14 kg damp pr. time. Maskinen tilsluttes i vandhane, hvo...
  • Beregning af lysets hastighed i acryl! HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej jeg skal aflevere en fysik aflevering imorgen og kan ikke beregne lysets hastighed i acryl! :( n acryl = 1,40 og lysets hastighed i vaccum er c=3,00*10 ^8 m/s Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde ud af lysets hastighed i acryl?
  • Alkohol

    Forumindlæg
    Goddag alle sammen :)Er der nogen der ved noget om alkohol :)
  • Afstemning af redox

    Forumindlæg
    hej, jeg har en redoxligning som jeg ikke lige kan gennemskue helt.MnO4- + (COO-)2 -> CO2 + Mn2+ i svovlsur væske.Jeg ved at Mn får ox.trin +7 på venstreside og har 2+ på venstre så den falder med 5.Men jeg er i tvivl med oxalat (COO-)2. Får C blot oxidationstrin +3 på venstresiden og +4 på h...
  • sort STUDENT hue?

    Forumindlæg
    ja hvornår får man den? nogen siger, at det får man hvis man har 3 naturvidenskabelig (mat./kemi/fysik) fag på højniveau (A) på den almen gymnasieen anden siger, det får man hvis man har 11,5 eller over i snit er der nogen som kender svaret?
  • Tæller det?

    Forumindlæg
    Tæller gennemsnittet af ens samlede årskarakterer? Hvis man eksempelvis har samfundsfag på A-niveau, og man i 2.g får 4 og i 3.g får 7, er det så gennemsnittet af de to karakterer der står på eksamensbeviset i ? På forhånd tak :)