Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12501 til 12520 af 95433
-
Pseudo 1.ordens kinetik
ForumindlægJeg har spørgsmål til denne opgave, hvor det er opgave b og c, som jeg slet ikke forstår, eller ved hvordan jeg skal gå videre med. Opgave 1a er løst. Især opgave c, hvor jeg ikke forstår hvad jeg skal sige ved infinity tegnet. Skal værdien overhovedet skrives ind i excel? Her er opgaven https:... -
Det perfekte menneske - genmanipulation og kunstig befrugtning
ForumindlægHej! Jeg har valgt at skrive i biologi og samfundsfag, hvor overskriften/underemnet er noget i stil med indlæggets. Da jeg ikke har haft mulighed for at sætte mig ordentligt ind i emnet endnu, ville jeg lige spørge om, hvilken indgangsvinkel jeg skal bruge: genmanipulation eller kunstig befrug... -
Gymnasie Karakter
ForumindlægGoddag Studieportalen I dag fik jeg afsluttet folkeskolens afgangseksamener og dermed min ni-årige undervisningspligtige skolegang. Jeg har efterfølgende besluttet at forsætte på Stx. Den helt store drøm en doktorgrad i Medicin (Læge). Men foreløbigt vælger jeg at fokusere på min nærmeste... -
Projektion af punkt på parameterfremstilling
Forumindlægjeg har en parameterfremstilling l: <4,5,-6>+t·<2,-1,2> og skal bestemme projektionen af punktet Q på l Q(10,7,14). Hvordan gør jeg det her når det er i 3D? Efter det skal jeg bestemme et punkt C på l, så vektoren RC er vinkelret når (5,2,-3) -
tandplejer
ForumindlægHey.. nogen der læser til tandplejer ? jeg har en masse bøger som sælges hhv. fra 4. og 5. semester.. derudover har jeg en masse noter og gamle eksamenssæt som er guldværd og kan bruges.. Jeg vil helst ikke smide det ud hvis der var en som kunne bruge det.. noterne er selvfølgelig gratis.. der er... -
Hjælp til valg af studieretning.
ForumindlægHej mennesker! Lige nu går jeg i 9 klasse og allerede den 6 januar skal jeg vælge en studieretning. Jeg er rigtig god til humanistiske fag, det er nemt for mig at få 12-taller i dem, men til gengæld har jeg store problemer med matematik. Hver gang jeg ser nogle tal, som skal regnes ud, får j... -
KEMI (brug for stærk hjælp!!!) eddike
ForumindlægJeg har 10 mL husholdningseddike. Vi arbejder med 0,1 M NaOH hvor c(NaOH)= 0,0883 Vi brugte i forsøget 9,05 mL NaOH. Hvor mange mol eddikesyre er der i den 10 mL prøve ved titreringen? n(NaOH) beregnes n = c * v --> 0,1M * 0,00905 = 0,000905 ??? CH3COOH og NaOH reagerer med forholdet 1:1 i CH3... -
KIG HER: Er det muligt?
ForumindlægJeg har brug for at komme ud med noget, og spørge her. Tror I, det er muligt at stige fra hvad ... 4 i skriftlig biotek-karakter til et 12-tal til den skriftlige eksamen? I så fald, hvordan synes I jeg skal begynde at forberede mig? Der er vel 1,5 - 2 måneder tilbage, til jeg skal til eksamen. J... -
Andengrads
ForumindlægHejsa, jeg forstår ikke hvordan man laver b'eren og c'eren, håber nogle kan hjælpe :) Jeg har lavet a'eren, har fået funktionen til at være y = -0,059 * x^2 + 1.586 * x + 1.464 Har fundet a i geogebra regresssion model (polynomiel) -
Ohm
ForumindlægHej alle Jeg har fået en opgave for om "Ohm" i fysik. Jeg har ret svært ved at forstå det, som står i bogen og forskellige steder på nettet - kan nogle evt. forklare det på en let forståelig måde? Jeg har læst, at udover at måle den elektriske modstand, kan man også bruge Ohm ti... -
SRP klage, opgaveformulering
ForumindlægHej Jeg fik karakter for srp i går og jeg er mildest talt overrasket. Jeg skrev i idehistorie og fysik, fysik som hovedfag, og fik 02. Jeg er utilfreds med opgaveformuleringen. Den lagde meget mere op til idehistorie end fysik, den lagde slet ikke op til nogle beregninger eller noget konkret fysi... -
Oversættelse af matematiksprog
ForumindlægJeg har en differentialligning, der hedder 1/y*dy/dt=-a*t+b Lige først hurtigt - hvorfor står der 1/y foran dy/dt? Og hvilken betydning har det, at der gør det? Herefter skal jeg have lidt hjælp til at forstå følgende spørgsmål - altså hvad der rent faktisk står, for der er godtnok nogle ord, jeg... -
VALG AF STUDIERETNING
ForumindlægHej Alle Sammen. Sidder her, og skal til at vælge min endelige studieretning her om ikke særlig lang tid. Mine valg står mellem to retninger. 1: Matematik, fysik, kemi 2. Matematik, fysik, informationsteknologi. Jeg ved ikke rigtig hvad det der informationsteknologi går ud... -
Samfundsfag FSA
ForumindlægHvad må man have med til de 40 minutters forberedelse? Må man kun have sine medbragte noter med? Eller må man have pensum med? -
Hjælp!! (Haster)
ForumindlægHej alle.Jeg skal til eksamen i morgen! Arh!!Har desperat brug for noter til Odysséens 8.,10.,11.,12. og 13. sang. Hvis det er muligt så også gerne nogle til Kong Kroisos.På forhånd mange tak. -
Vektor regning
ForumindlægSe vedhæftede. Jeg har regnet opgave a, men ved ikke hvordan jeg skal skrive det op. Kan i hjælpe? Også gerne med b og c :) på forhånd tak! -
Stjernen CW Leonis, haster :(
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med en opgave, hvor jeg kun har løst den første del, men kan ikke løse del nr. 2.. ved fusion af to kerner af ^(12)C i stjernens indre kan der dannes en kerne af ^(23)Na. b) opskriv reaktionsskemaet for denne fusionsreaktion og begrund, at der udsendes netop én proton ved... -
brydningsloven
Forumindlæghej er der nogen der kan forklare brydningsloven til mig og forklare et forsøg med brydningsloven? skal til eksamen i fysik c, haster lidt for skal op kl 8:30 tak -
Eksamen - gitterspektroskopi
ForumindlægHej, Jeg har trukket bølger til Fysik C eksamen, og skal nævne nogle vigtige anvendelser af gitterspektroskopi. Er der nogle der kender nogle vigtige anvendelser? -
CIE-diagram.
ForumindlægSkal til fysik eksamen STX på C, på tirsdag, og vil gern elige have på plads hvad et CIE-diagram er og hvornår det bliver brugt. er der nogen der kan hjælpe?
