Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 12501 til 12520 af 25374
-
Syntese af disulfiram SRP
ForumindlægHej. Jeg går p.t. i 2.g og tænker på at vælge syntese af disulfiram som emne til SRP. Er der nogen af jer der har skrevet SRP om Disulfiram? -Imhotep -
Artikel
ForumindlægHej Er der nogen, der ved, hvad forfatterens hensigt/intention med denne artikel er? Altså er hendes hensigt at provokere, at informere, at overbevise, at forklare eller lignende? https://www.nytimes.com/2018/01/22/opinion/trump-killing-american-dream.html -
Den kolde krig
Forumindlægjeg har et spørgsmål så jeg ikke forstår Har der været noget, som historisk set (før den kolde krig) kan forklare væsentlige forskelligheder -mellem Rusland (USSR) og USA? -
Hjælp, med diverse fejl
ForumindlægEr der en som vil markere ud for en sætning, hvis jeg har lavet en fejl. Bare skriv ned i kommentarboksen EN-TO-TRE-NU! Jesper Wung-Sung Jesper Wung-Sung er født på Ærø 1971 og voksede op i søfartsbyen Marstal. Bogen ” En-to-tre nu” blev udgivet i 2001, forlag 1. udgave, 13. opl... -
Læse i USA eller Canada
ForumindlægHej folkens, Jeg skal starte i 2.g her til august, men har siden jeg gik i 8. klasse gerne ville jeg læse en bachlor grad (og måske en master degree) i (forensics) chemistry i enten USA eller Canada. Til dette har jeg et par spørgsmål. 1. Er det 'bare' karakterer universiteterne bedømmer ... -
Hjælp til oversættelse med fokus på præpositionerne
Forumindlæg1. I Østrig ligger Bad Ischl In Österreich liegt Bad Ischl. 2. Det er en lille, hyggelig by midt i de store Alper. Es ist eine kleine, gemütlich Stadt inmitten der Grossen Alpen. 3. Byen er et lille paradis med frisk luft og rent vand. Die Stadt ist ein kleines Paradies mit frischer Luft... -
Hjælp til oversættelse.
ForumindlægHej. Sidder og skal oversætte følgende. :) Dansk tekst: Virginia Sánchez fra Santiago i Chile fik sit første barn da hun var 16 år. Derfor fik hun ingen uddannelse. Hun er nu 28 år og har 3 børn, Bárbara, Marcelo og Yasmín. Desuden bor hendes søsters datter, Scarlett, h... -
Hjælp til dansk-engelsk oversættelse
ForumindlægHej. Jeg vil gerne have tjekket mine sætninger igennem for grammatiske fejl, for at se hvilke fejl jeg hele tiden gennemgår. Jeg har selv forslag til de sætninger jeg skriver, men vil bare høre kritik og hvilke fejl jeg laver. Tak på forhånd :') Dansk: Han havde spist middag. Det eneste, ... -
skriftlig fremstilling
Forumindlæghej alle, i må meget gerne skrive noget, som kan ændres eller gøres bedre: Det var koldt udenfor. Folk stod i små cirkler med en smøg i mundet, fulde, og snakkede om deres livsproblemer. Det var altid rart med en pause fra den larmende musik inde på diskoteket. Kate og hendes rygegruppe gik sl... -
skriftlig fremstilling
Forumindlæghej, kan du/i bedømme denne prosatekst og skrive hvad jeg kan gøre bedre? Det var koldt udenfor. Folk stod i små cirkler med en smøg i mundet, fulde, og snakkede om deres livsproblemer. Det var altid rart med en pause fra den larmende musik inde på diskoteket. Kate og hendes rygegruppe gik ... -
hjælpppppp
Forumindlæghej, kan du/i bedømme denne prosatekst og skrive hvad jeg kan gøre bedre? og hvad ville min karaktere ca være? det ville betyde meget Det var koldt udenfor. Folk stod i små cirkler med en smøg i mundet, fulde, og snakkede om deres livsproblemer. Det var altid rart med en pause fra den larmen... -
Udbetaling
ForumindlægHej SP. Spørgsmål angående udbetaling Danmark og boligstøtte. Jeg bor hjemme, 19 år, og har nu modtaget SU siden 2013. Hvad jeg ved, er, at det er mine forældre der tager sig af alt andet regninger derhjemme. Nu har jeg fået et brev fra Udbetaling Danmark om at jeg har fået for meget udbetaling... -
Historieopgave
ForumindlægHejsa..Jeg skal snart skrive historieopgave og har fået tildelt et emne, nemlig "Danmarks udenrigspolitiske stilling 1864-1908". Er der nogle, der har gode råd og ideer til, hvad jeg kan skrive om?:) -
Mediet!
ForumindlægHey alle potentielle studi-hjælpere!Jeg skal skrive kort om, påvirkning og indflydelse og derfor har jeg valgt nogle af disse underpunkter!Jeg skal skrive om, hvilke forskelle der er på tv'ets og avisernes fremstilling af virkeligheden? Og hvordan medierne påvirker kommunikationen i vores hol... -
da/samf. drageløberen
ForumindlægHej Ville lige høre, om man man kan skrive om Drageløberen i AT (rejser) og så skrive i samf. og dansk. Men hvordan? Nogen ideer? Amir rejser jo i eksil, mens Hassan bliver i Afghanistan. Amir kommer senere tilbage. Kan man lave noget samfundsfag om styreformer. Eller måske etik eller sociologi? ... -
Spansk borgerkrig
ForumindlægHej, jeg skal fremlægge om den spanske borgerkrig og har fået et underemne der hedder "stormagternes indflydelse". Jeg skal beskæftige mig med Frankrig og England. Så jeg håbede på at der var nogle der kunne hjælpe mig med hvad deres rolle i krigen var og hvorfor de deltog. I må meget g... -
Fordøjelsessystemet
ForumindlægEr der er der kan forklare mig hvad der præcis sker i ventriklen og tyndtarmen? Hvilke hormoner og enzymer har en vigtig rolle? Og hvilke betydningfulde lag har man? Og hvordan kulhydrater fedt proteiner bliver nedbrudt og reabsorberet? -
Acetylsalisylsyres kemiske egenskaber
ForumindlægHej. Hvilke kemiske egenskaber har acetylsalisylsyre? -
Antal fodnoter?
ForumindlægEr der et bestemt antal fodnoter der højst må være på en side i en historieopg (2g)? Eller hvor mange må der være i alt? -
hjælp til analyse af det indiske ølmarked
Forumindlægjeg er i gang med SRP, hvor jeg bla. skal analysere det indiske ølmarked, med fokus på de kulturelle dimensioner.. min virksomhed er Carlsberg og mine fag er afsætning og engelsk.. nogen der har gode forslag til hvilke modeller jeg kan bruge? på forhånd tak :)
