Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 12521 til 12540 af 14598
-
Hjælp! Mormoner - religion og dansk
ForumindlægHej! Jeg er i tvivl om mine problemstillinger er gode nok, og om jeg opfylder kraget om at have begge fag nok med? Problemformulering. Hvordan har mormonkirken udviklet sig, og hvordan har udviklingen haft en påvirkning på specielt det kvindelige køns illusion om det gode liv i mormon... -
Billedsprog i digtet "Drøn" af Michael Strunge
ForumindlægSkal finde og analysere billedsproget i "Drøn" - men er usikker på HVOR der egentlig er billedsprog!? - Er der nogle der kan hjælpe, med nogle eksempler på billedsprog fra teksten!? På forhånd tak! :) Drøn: Jeg er et drøn gennem byen pludselig hænger jeg som plakat og sviner mig til me... -
belæg, påstand , hjemmel
ForumindlægHjælp!! er der nogle der vil hjælpe mig med at finde belæg, påstand og hjemmel er virkeligt lost i denne her opgave Krigen mod narko er en tabersag. Det er på høje tid, at vi tager en pragmatisk tilgang til stofbrug, så vi kan fokusere på forebyggelse frem for fordømmelse og straf. I febr... -
Filosofi og matematik
ForumindlægHej. Jeg har tænkt mig at søge ind på en uddannelse i år. Jeg er dog kommet i et dilemma, da jeg står mellem to veje jeg gerne vil gå :) Min første plan var at tage bacheloren naturvidenskab og it, og så senere tage matematik som kandidat. MEN! Jeg kunne også godt tænke mig at læse matematik, hv... -
HJÆLP DET HASTER
ForumindlægNogen rette følgende oversættelse? 1.Livet har ofte vist, at sandheden kan være grusom. Live has often shown that truth can be cruel. 2. Under jobsamtalen sad han og kiggede nervøst ud gennem vinduet, fordi han følte sig utilpas. During the interview he sat and looked nervously ou... -
Det smukke ved Danmark er..
ForumindlægJeg vil gerne vide, om det er okay det jeg skriver. Det er min første essay stil, så tag venligst det i betragtning.. Det jeg sætter ind, er selve brødteksen. Indledningen og sådan tilføjer jeg bagefter. Disposion har jeg ikke lavet. Det er nemmere uden, for det holder alligevel ikke til mig i s... -
Dansk essay stil .
ForumindlægHej jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at sætte mig lidt i gang med skrive et dansk stil essay . Jeg har boedet her i Denmark 8 år , og hellere ikke så god til at skrive stil , men jeg gør mit bedste . Fsa Dansk stil essay her kommer spørgsmål . To slags mennesker ? skriv et essay , hv... -
Oversættelse af tekst
ForumindlægHej :) Jeg skal oversætte en tekst i engelsk, og ville spørge om, der ikke er en venlig sjæl derude, med lidt overskud efter en hård skoledag :D tror ikke den vil volde problemer for de fleste, men er ikke selv så god til at oversætte fra dansk til engelsk. Alle ved, at det med at blive voksen i... -
Studieøkonomi som jurastuderende med to børn og ingen SU?
ForumindlægHej Jeg går med tanker om at påbegynde jurastudiet næste år. Dog bekymrer jeg mig om økonomien under studiet. Dette skyldes at jeg: Kun har 8 SU-klip tilbage. Har to børn til den tid, et på 4 år og et på 1. Min kæreste er også studerende, men dog færdig halvandet år inde i mit potentiel... -
Oversættelse
ForumindlægHej... Jeg har oversat følgende tekst fra dansk til engelsk, men er usikker på om den er rigtig oversat. Det ville derfor være dejligt hvis nogen gad hjælpe mig. :) Tideligere drømte de fleste afgangselever om at få et "rigtigt arbejde", når de forlod skolen. Sådan er det ikke mere. Nu ... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHar jeg gjort det rigtigt Har unge mennesker i dag noget tilfælles? Tidsskriftet Der Spiegel har forsøgt at besvare dette spørgsmål. I en artikel fortæller 14 personer om deres liv og deres drømme. Resultatet er et billede af en generation, der er meget kompleks. Familie og venner spiller en ... -
Rettelse af sætninger
ForumindlægHej vil i sige til hvis der er fejl i sætningerne -oversat af mig ... PÅ forhånd tak Jeg har (er) gået tre år i (auf) gymnasiet Ich gehe seit 3 Jahren auf das Gymnasium. På hjemvejen var vi alle meget optimistiske. Auf den Heimweg waren wir alle sehr optimistisch. De knoklede... -
Ret oversættelse VIGTIGT!! :)
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg vil gerne lige tjekke om jeg har oversat rigtigt, Håber nogen kan hjælpe mig, det haster ;) Spansk: Mario Gonzale representa los inmigrantes en Latinoamérica. Nos cuenta: “El problema es que muchos inmigrantes trabajan como jornalero ilegales. No tienen muchos... -
HUNGERBARNET KAPITEL 7 SKAL VÆRE FÆRDIG TIL DEN 30. MARTS
ForumindlægKAPITEL 7 SKAL VÆRE FÆRDIG TIL DEN 30: MARTS Hvad tænker du om Larus s reaktion, da han opdager, at Tinke sover hos Hartad ? Det fortrolige forhold mellem Larus og Hartad udbygges, hvordan ser du det i teksten ? Giv flere eksempler Hvorfor tror du, at madmor græder ? Hvad... -
Evolution?
ForumindlægHej alle :) Jeg har nogle spørgsmål angående evolution som jeg ikke rigtig kan få besvaret. Besvarelserne skal bare være korte. Hvis i har svarende til nogle af dem, så skriv gerne numret i har besvaret og send det. Det ville gøre mig super glad. Encellede og flercellede organismer: 1. Hvor skaf... -
Hjælp til oversættelse...
ForumindlægJeg vil meget gerne have hjælp til min oversættelse i fransk. Nogen der kan hjælpe? Fokus • Verber efter 1. bøjning • Adjektiver: placering og bøjning • Genitiv • Artikel og præposition ved byer og lande. Oversæt: Amélie bor i Paris. Det er i Frankrig. Det er Frankr... -
Hjælp til sætninger
ForumindlægHej med jer, jeg skal skrive en lille opgave om nogle billeder i vores bog - der er 9 billeder og de beskriver en drengs liv fra han vågner til han går i seng (rimelig primitivt ) - men ja :- ) Jeg er lidt usikker på nogle af sæntinger - samt nogle af gloserne Håber i kan hjælper Tak! - Pedr... -
rettelse
ForumindlægHej er der nogle der vil hjælpe mig med at rette mit engelsk for formulering eller andre fejl..:D Analysis, The first paragraph of the novel, the first few words. It starts with the Pevensie children and their mother running from their house to a bomb shelter. Edmund turns around to get a pictur... -
Oplysningstiden
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive SRP og jeg har et afsnit om oplysningstiden men jeg er ikke sikke på om jeg helt har forstået oplysningstidens filosofi og den forbindelse den havde med den amerikanske uafhængighedsbevægelse. Er dette korrekt? : Man kan sagtens spotte nogle af oplysningstidens idéer i ... -
oversættelse
Forumindlæghej er der en der ville rette denne lille oversættelse, til mere korrekt tysk sprog? Den danske tekst er følgende; Hvad bevægede den syttenårige Wolf biermann til at tage til DDR? Den der vil forstå det må kende det miljø han stammer fra. Vi besøgte Biermanns mor Emma i Hamorg, denne gamle kommun...
