Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 12541 til 12560 af 135324
-
Kan det lade sig gøre at gå fra bio C-A og er det dumt at tage matematik B i 3g med et års pause?
ForumindlægJeg står lidt i den situation, at jeg går i 1g og har valgt studieretningen Engelsk A, Religion B, Samfundsfag B, da jeg tidligere aldrig har været glad for naturvidenskab eller matematik (har dog aldrig været dårlig til matematik). Da jeg så startede i gymnasiet, gik det op for mig, at jeg synes... -
Årstider - rigtige udsagn?
Forumindlæg1) I Danmark solen i zenit en gang om året? 2) Årets længste dag er den 21. juli? 3) Dag og nat har samme længde ved forårsjævndøgn? 4) Solen står højest på himlen ved forårsjævndøgn? 5) Årets korteste dag er den 21. januar? -
Bestemme løsning til differentialligning, Vejen til Matematik A2, Opgave 302, Side 244, ( Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 302. Undersøg om funktionen f ( x ) = 2e2x - 1 er løsning til differentiallingen y39; - 2y = 5 Mit forsøg y39; -2y = 5 ( 2e2x - 1 )39; - 2 • 2e2x - 1 = 5 2 • 2e2x - 1 - 4e2x - 1 = 5 4e2x - 1 - 4e2x - 1 = 5 0 ≠... -
Normalfordeling, Vejen til Matematik B2, Opgave 175, Side 218, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægEn variabel X er normalfordeling N( μ , σ ) = N(107,5) a) Bestem P( X ≤ 107 ) og P ( X ≤ 120 ) b) Bestem P( X ≥ 107 ) og P (X ≥ 120 ) c) Bestem P( 97 ≤ X ≤ 117 ) Mit spørgsmål er, hvordan løser man disse opgaver På forhånd tak -
Lektiehjælp
ForumindlægJeg går i 3.g og søger lektiehjælp/undervisning i matematik (gymnasielt B-niveau) frem til eksamen ultimo december. Jeg forestiller mig 3 timer en gang om ugen. Vedkommende skal have erfaring i undervisning, god til at formidle stoffet, være seriøs og vedholdende. Jeg er bosiddende i Odense S - t... -
færdighedsregning
ForumindlægJeg sidder lige og er i gang med at lave færdoghedsregning :) der er dog nogle opgaver der driller lidt. Den første opgave: Dagens længde er tiden fra solopgang til solnedgang. Vi får en række oplysninger som er: 24. december 2012 er der solopgang i Aalborg kl 08:59, og der er solnedgang i Aal... -
Tegn en sumkurve
ForumindlægJeg har i min matematik aflevering fået stillet spørgsmålet."Tegn en sumkurve. Hvad gælder der om antallet af solskinstimer i en december måned, når den er blandt de 20 % mest solrige i 50-årsperioden?" Nogen, som ved hvad der menes med det sidste spørgsmåk Og kunne I eventuelt gi... -
SRP forslag? hjælp
ForumindlægHej, Jeg skal skrive SRP til december og vil gerne høre jeres forslag om hvad jeg kan skrive SRP i. Min studieretning hedder Matematik A , Bioteknologi A og fysik B . og jeg ved ikke om jeg kan indrage engelsk med i min SRP, da jeg har opgraderet det til A ? -
point og karakter?
Forumindlæghej. jeg var op i matematik skriftlig her december 2007, men jeg har ikke modtaget min karakter endnu, men hvis jeg rigtig kritisk overfor mine egne resultater, regner jeg med med at få minimum 70 point ud af 100. så derfor vil jeg gerne vide hvad 70 point ud 100 svarer til i den nye karakter s... -
!0 klasse dump
Forumindlæghej jeg går i 10 klasse og magter det sku ikke rigtig så hvis man nu dumber 10 klasse og har en afgangseksame i 9 klasse hvor man er ærklæret uddanelsesparat og har et snit på 5 kan man så stadig godt komme på erhversskole -
Karaktergennemsnit
ForumindlægHej SP Jeg har nu færdiggjort gymnasiet, men endte grundet uheldige eksamener samt corona-lockdown med et gennemsnit på 9,9... Min drøm er dog at læse medicin, og jeg er virkelig bekymret for, at jeg ikke kommer ind :( Hvordan vil I mene at mine chancer ser ud. -
det haster
Forumindlægjeg skal virkelig have svaret hurtigst muligt. nogen der har været oppe i matematik i december 2009. hvis nogen der har været oppe i matematik i december 2009, var det svært og kan jeg få opgaverne på forhånd tak -
STX - HVILKEN LINJE?
ForumindlægHey, Alle sammen. Jeg skal snart have udfyldt min ansøgning til optagelse. dk. Jeg har tænkt mig at tage en STX, jeg er dog stadig i tvivl om hvilken studieretning jeg burde vælge. Jeg er god til historie, samfundsfag, engelsk, dansk og fysik (Jeg får ca. 10). Lige nu står jeg mellem linjeerne s... -
Den generelle forskrift for en sinuskurve, Vejen til Matematik B2, Opgave 90, Side 99, (Knud Erik Nielsen)
ForumindlægDen generelle forskrift for en sinuskurve er f(x) = a*sin(bx + c)+d eller y = A*sin(ωt + φ) + d Mit spørgsmål drejer sig om konstanten c = 3,22, hvad betyder c og hvordan bestemmer man konstanten c. Opgave 90. En funktion er givet ved f(x) = 6,21*sin(2,21x + 3,22) + 0,88 x &is... -
Hjæpp Kan ikke finde ud af den opgave håber der er nogen der kan hjælpe og forklare hvordan man løser opg for vi for det også i en matematik test så man ska...
ForumindlægEn møbel forretning køber reoler købsprisen er 1600 kr. omkostningerne er 250 kr. fem reoler sælges med et tab på 10 % af de samlede udgifter hvor meget tabte forretningen på de fem reoler??? -
Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik: Opg. 8.013, 8.016, 8.018, 8.021, 8.022, 8.023, 8.026 og 8.033.
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med dem??? -
Har svært ved at svare på et spørgsmål som jeg er blevet givet af min matematik lærer i en aflevering
ForumindlægSpørgsmålet til dette billede er: Bestem ligevægtsmængden x* uden told og bestem den tilhørende ligevægtspris p*. Jeg har svært ved sætte mig ind i opgaven, hjælp ville være utroligt værdsat. -
Hjælp til lineær funktion
ForumindlægJeg er igang med en aflevering til matematik og jeg er simpelthen så forvirret overdenne opgave: Befolkningstallet i 2011 på amager kan beskrives ved F(x)=3630*x+174200 Hvad er befolkningstallet på amager i 2017: f(x)=3630*6+174200 = 195980 Hvor meget vokser befolkningstallet over en 10-årig... -
Eksamenssæt mat A STX 2009
ForumindlægHej.. Er der nogen der har besvarelsen til den skriftlige eksamen fra maj 2009 , til mat A ? :) -
Lønnet Lektiehjælper/Privatlærer/Mentor søges omkring Odense
ForumindlægHej. Jeg søger en lærerig og tålmodig lektiehjælper som kan hjælpe mig nogle få timer i ugen, indtil jeg skal op i eksamen til december. Jeg er i gang med et 3 måneders forløb, hvor jeg skal have rykket matematik op fra C til A niveau. Jeg mangler at få styr på de sidste løse ender, inden eksame...
