Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 12581 til 12600 af 22496
-
De sidste små rettelser :)
ForumindlægTeksten: Hovedpersone, som hedder Jean-Louis fortæller om sine barndomserindringer. Hans far var læge i en lille landsby i Frankrig, og alle hans patienter kunne godt lide ham. Men desværre havde faderen også en svag side: hver dag gik han på værtshus for at more sig med sine venner. Han kom alt... -
SKAL der være 'at' foran infinitiv?
ForumindlægJeg står og er i tvivl om, hvorvidt der SKAL være 'at' foran infinitiv i en sætning. Kan man for eksempel have sætningen: "Behøver du virkelig spise?" Eller skal sætningen hedde: "Behøver du virkelig at spise?" Er begge sætninger korrekte? Hvad er reglerne angående... -
egnet til Gymnasium
ForumindlægHej alle sammen:) Hvis man skal blive egnet til Gymnasium (STX) efter niende, hvad vil i så sige at man mindst skal have af karakter (standpunkts karakter), hvor meget aktiv skal man være i timerne og alt det andet?0:) PS. Hvis ikke hvad kategorier skulle være, så jeg valgt bare Dansk:)- -
Hvad betyder ''det er forpligtet''
ForumindlægHvad betyder det ovenstående -
Jeg vil gerne være ingeniør på STX men hvad linje vælger jeg?
ForumindlægHej jeg har i rigtig lang tid gerne ville være ingeniør, først overvejede jeg HTX da det for mig er det mest normale. Men så så jeg på STX og det lød meget bedre i min optik fordi der er så mange forskellige fag at vælge mellem. Dog er mit spørgsmål hvad linje skal jeg vælge for at blive ingeniør... -
Pierre: aide moi....
Forumindlæghej Pierre! dansk tekst: (I fortsættelse af vor telefonsamtale af i morges har vi fornøjelsen at sende Dem sæsonkataloget over vor efterårskollektion. Vi er parat til at yde Dem et prisnedslag på 10% på enhver ordre, der overstiger FRF 10.000,- samt en kasserabat på 2% for kontant betaling. Alle ... -
Oversættelse
ForumindlægEr dette oversat korrekt? eller en som vil smide en kommentar eller 2 til det. Vi tilbringer ferien i Paris.Nous passons les vacances à Paris.Vi betragter bilerne: der er mange på gaderneNous regardons les autos: Il y a beaucoup dans la rue.Politibetjentene hjælper børnene, når de går over gadenL... -
Hjælp...please
Forumindlæghej...jeg er en 10.klasse-elev og jeg står i et svær position ligenu... Det er at jeg er i tvivl om jeg skal vælge htx eller stx: Jeg vil på univesitet og vil være læge og interesere mig meget for matematik og fysik/kemi, jeg fik 10 i årskarakter og 10 i afgangsprøven i fyisk/kemi i 9.klasse og e... -
historieopgave...
ForumindlægHej... jeg skal til at lave historie opgave her i 2.g. Jeg har nogle ideer om hvad der kunne være mulige emner, men jeg frygter at det bliver nogle alt for brede emner.Er det bedst at være alene eller i gruppe??Jeg har i sinde at vælge én af følgende emner:OsmannerrigetPest i middelalderenReforma... -
Beskyt mod horeunger!?!
ForumindlægEr der nogen der ved, hvad det betyder, at der i Word, i menuen Formater--> Afsnit--> Linie- og sideskift, står: "Beskyt mod horeunger"?Man kommer til at få helt grimme tanker i franskoversættelsen, bare fordi man vil ændre til 1,5 linieafstand. -
Imperialismen og den 1. verdenskrig 1870-1914
ForumindlægHej! Er der nogen der kan fortælle mig noget om hvad imperialismen er og hvornår den kom? Og derudover vil jeg gerne vide noget om 1. verdenskrig og dens forløb -
Anbefal en god opgave!
ForumindlægNu har jeg efterhånden opgivet at finde alle de gode opgaver fra Studieportalens gemmer, fordi det vil tage for lang tid at læse dem alle igennem. Anbefal derfor en opgave, som du synes er god. -
Nogle der vil kigge på denne tysk oversættelse, da jeg har svært ved sproget?
Forumindlæg2. In den letzten Jahrzehnten ist die Umweltverschmutzung ein grosses Problem geworden. Zum Beispiel ist chemischer Müll mehr gefährlich geworden. Es ist jetzt mehr schwierig sauber Trinkwasser zu geworden, und viele ist krank geworden, weil den Luftverschmutzung ist schlimmer geworden. Wenn die ... -
efterårsferie, haha
ForumindlægHvorfor kalder de det efterårsferie når vi får tonsvis af lektier for? Det burde hedde lektieuge... eller afleveringsugeOgHvor mange gange får man karakterer om året, og hvornår er den første gang? -
Rettelse af franskaflevering
ForumindlægJeg vile blive meget glad hvis jeg kunne få lidt gjælp til rettelsen af min franskaflevering: A.Il est huit heures est demie. Hélène se trouve dans une voiture devant une prison dans une banlieue de Montréal. Elle attende Julien impatientement, qui jusque a passé huit mois au prison. Elle le voit... -
hjælp til rettelse
ForumindlægEn dag sad Daph og ventede på sine veninder for at fortælle dem, at hun ikke kunne tage på ferie med dem til Grækenland, fordi hun skulle arbejde på et feriecenter for vanskelige børn. >>Hvorfor har du ikke sagt det?<< spurgte Manuella lidt overrasket. >>Det er, fordi jeg ikke v... -
Plz hjælp har virkelige prøve for jeres hjælp
ForumindlægHej folkens jeg har bruge for jeres hjælp til AT. Hvordan kan man kombinere religion og historie, når religion humanistiske fakultet og historie er samfundsvidenskablige fakultet? jeg skal op i det på mandag så vil meget gerne have hjælp til den inden. tusind tak -
Forfatningsret
ForumindlægEr der nogen der er god til forfatningsret? -
Stefan-Boltzmanns lov
ForumindlægHej folkens. Stefan Boltzmanns lov: L=A*σ*Teff4 Jeg har tit nogle opgaver hvor man skal finde Lysstyrken L. Men får kun oplyst Teff4 (og da stefan boltzmanns konstant er en konstant) mangler man ligesom overfaldearealet A. Hilsen Simone H. -
En god film
ForumindlægHar fået en ret simpel opgave, skal bare se en film jeg selv vælger og anmelde den, men er helt blank. Nogle forslag til en god film? (GÅR I 2.G) Tak på forhånd (:
