Søgning på: international økonomi a eksamen 2017. Resultater: 12601 til 12620 af 170163
-
AT eksamen - Diakront og synkront perspektiv?
ForumindlægHej er der nogle af jer som kan forklare forskellen på hvad et diakront og et sykront perspektiv betyder? Jeg er nemlig igang med at forberede mig til AT eksamen, og stødte på dette "Ens opgave har en historisk dimension, herunder både et diakront og synkront perspektiv", men jeg har al... -
f(x)=b*a^x
ForumindlægAf nedenstående tabel fremgår antal solgte smatphones i Danmark pr. år. Årstal 2010 2011 2012 2013 Antal solgte smartphones på årsbasis 760.000 1.070.000 1.500.000 2.100.000 I en model antages det, at antallet af solgte smatphones i DK som funktion af tiden er en funktion af typen f... -
Skriftlig dansk eksamen HHX
ForumindlægSkal vi lige have en lille snak om den? Jeg valgte selv opgave 5 som var novellen "Camilla and the horse". Jeg synes ikke rigtig jeg magtede at give mig i kast med nogen af de 4 andre opgaver fordi essays lærte jeg til terminsprøven at jeg ikke har nok på hjertet til at skrive. Gik i ... -
AT eksamen 2011 fysik-samfundsfag
ForumindlægHej Problemformuleringen for AT eksamen 2011 er følgende: Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle. Du skal vælge to fag, hvoraf det ene er på mindst B-niveau, og anvende disse i besvarelsen af opg... -
S(t)=b*a^t
ForumindlægHej. Jeg sidder her og laver den sidste matematik aflevering i 1G, men kan ikke rigtig komme videre fra denne opgave, så hvis i kunne hjælpe mig ville jeg blive glad :) Opgave 2 Tabellen nedenfor viser udviklingen i Tysklands solcellekapacitet (målt i MW) i perioden 2005-2010. Årstal 2... -
hvordan foregår mundtlig tysk eksame?
ForumindlægHej..ja som det lyder er jeg lidt i tvivl om hvordan mundtlig tysk eksame foregår..det er 2-årigt fortsætter tysk, som jeg skal afslutte..jeg får først en ekstemporaltekst, som jeg skal oversætte..så kommer jeg op i en kendt tekst på ca. halvside..skal jeg så først fortælle hvad der sker i den op... -
Historie eksamen i morgen, hjælp!
ForumindlægHej Jeg skal til historie eksamen i morgen, har 24 t. og har fået emnet Jordskredsvalget under Danmark 1965-1989. Mit spørgsmål er, om jeg bare skal opstille spørgsmål, svare på dem og derefter perspektivere til nutiden? Er der evt. nogen som kan fortælle om mine spørgsmål er gode nok? 1. Hvad va... -
Hjælp... Eksamen om 2 dage!!!
ForumindlægHej, jeg skal Biologi C på flex og skal til eksamen på onsdag. Jeg håber at nogle vil hjælpe mig med spørgsmål 2. 1. forklare hvordan blodtyper i ABO-systemet og/eller rhesussystemet nedarves DET HAR JEG STYR PÅ. 2. give eksemple... -
Como Greenwich - eksamen
ForumindlægHej jeg står og skal op i mundtlig spansk her snart og skal lave et oplæg om Como Greenwich, så jeg ville høre om der var nogen her som måske sad inde med den perfekte analyse eller en vildt god vinkel som jeg kunne tage op - et eller andet. Jeg tror jeg har meget godt fat i hovedtemaet m.m., men... -
Elektrolyse af saltsyre? Haster, eksamen
ForumindlægHej Er der nogen som ved, hvordan man laver en elektrolyse af saltsyre? Efter utallige søgninger på nettet, er jeg kun blevet gjort forvirret, da der er nogle som hælder både vand og saltsyre i elektrolysekarret og vand i minireagensglassene, mens andre hælder saltsyre i elektrolysekarret... -
Dansk synopsis til mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg skal til i morgen have lavet en synopsis til min mundtlige eksamen i dansk, men jeg føler ikke rigtig at jeg kan komme videre, da jeg ingen som helst idé har om, hvad jeg skal skrive under "Præsentation af analyse- og fortolkningspunkter". Jeg ved godt, at jeg skal skrive... -
Heterogen ligevægt - Eksamen
ForumindlægHej. Jeg sidder rigtig meget fast med den disposition til min mundtlige eksamen i kemi b på tirsdag. Under spørgsmålet står der: Hvordan opskriver man ligevægtsloven for en heterogen ligevægt? Har ledt og ledt og synes ikke jeg kan finde en 'formel' eller noget på ligevægtsloven for en... -
Bestem B, a og b for en parabel (HJÆLP)
ForumindlægEn parabel er graf for funktionen f(x)=ax^2+bx+21. Parablen har toppunkt i punktet T(5,-4), og den skærer i førsteaksen i punkterne A og B. Det oplyses at A(3,0). Bestem koordinatsættet til B, og bestem tallene a og b. - Jeg er ikke helt sikker på hvordan man løser denne opgave, derfor søger j... -
Bestem et 95%-konfidensinterval for hældningskoefficienten for a
ForumindlægHej Jeg håber i kan hjælpe mig, jeg kan simpelthen ikke huske, hvordan jeg aflæser/finder frem til T_n-2 i denne formel: a(hat)+/-t_n-2*a(hat)*((1-R^2)/(R^2(n-2))^1/2 Jeg har alle nyttige værdier i filen: -
Bestem forskriften for A(t) - integralregning
ForumindlægHej allesammen, Jeg sidder med en opgave, som jeg har ret svært ved at forstå. Har vedhæftet et billede af opgaven, da det er nemmere end at skrive hele teksten ned. Jeg har beregnet opg. a) altså arealet af punktmængden til at være 166.66. Men opg. b) "Bestem forskriften for A(t)." ... -
Vedr Mundtlig eksame
ForumindlægHej,Jeg er ved at tage mig en htx-uddannelse. Jeg er nu kommet til eksamen 2.g, her skal jeg op i matematik B.Jeg er tilsyneladende ikke blevet informeret om hvordan sådan en eksame forgår - hvad må jeg have med, hvordan er spørgsmålene udformet osv. Hvis i har tidligere erfaringer må i gerne bid... -
mundtlig eksamen - gode råd
Forumindlæghej jeg skal op i mundtlig matematik b i morgen- har i nogen gode råd? -
Hjælp til mundtlige eksame!!! plzzzz
ForumindlægHej:-) er der egentlig nogen der gider at rette en tekst for mig som jeg virkelig har bruge for? Den er altså MEGET vigtig for mig. Skal simpelthen bruge den til min mundtlige prøve i tyskk:-( Jeg vil bare blive MEGET glad hvis der er nogen der gad at rette den for mig:-) Teksten ser sådan her ... -
Fy=x^a eller Fy=a^x(Fy=fx^a eller Fy=fa^x)
ForumindlægJeg ved at der er en Fy-formel til både ekspontiel og potientiel, men jeg ved desværre ikke hvilken der er til hvad. Jeg vil gerne havde forklaret hvilken der er den ekspontielle og hvad den kan bruges til :) På forhånd tak ! -
Lineær funktion (find a og b)
ForumindlægNu sidder jeg her og skal i gang igen efter juleferien og har brug for at vide om det er rigtigt det jeg har gjort :) Skal finde a & b y = 2x+3 laver et sildeben først: x: 0,1,7 y: 3,5,17 y = fordi 0*2 = 0 + 3 = 3 1*2 = 2 +3 = 5 ...
