Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12701 til 12720 af 95433
-
Vedrør gymnasial uddannelse
ForumindlægHej kære venner Jeg vil så gerne læser til farmaceut, men det kræve en gymnasial eksamen og jeg er i gang med at tage hf-som enkeltfag hvor jeg har dansk, engelsk, kemi, biologi, religion og matematik. Hvor mange fager tror i jeg skal have for at have fuld hf for at blive optaget på farmaceut u... -
Studenterhuen
ForumindlægSiden studenterhuen dukkede op for første gang i 1856, har studenter landet rundt knyttet forskellige traditioner til den legendariske hue. * Du må ikke bære studenterhuen før sidste eksamen, ellers dumper du studentereksamen. * Alle klassekammeraterne skal skrive deres autograf i huen. * De pers... -
reaktionsskemaer
ForumindlægJeg skal opskriv reaktionsskemaer ud fra "passende reaktanter" for dannelsen af hhv. a) butansyrepropylester C-C-C-C=O + C-C-C --> C-C-C-C=O + I I ... -
hjælp til sandsynlighedsregning
ForumindlægEn terning kastes 2 gange, og antallet af `øjne` terningen viser i `første` og andet kast noteres. 2. A angiver hændelsen, at“Det totale antal øjne er lige”, og B angiver hændelsen, at “Begge terninger viser et lige antal øjne”. Angiv hændelsen B som en delmængde af udfal... -
Oversættelse
ForumindlægHej!Er der en, der gider læse denne lille oversættelse igennem?Der er mange unge, der gerne vil til udlandet i en kortere eller længere periode, mens de går i skole, eller når de taget deres studentereksamen. Som udlænding kan det være vanskeligt at få arbejde i England eller USA, men der er muli... -
Karakterer - den nye skala vs. den gamle
ForumindlægNu har vi efterhånden alle fået den første standpunktskarakter (i hvert fald dem jeg har talt med fra andre gym), og for 2g'erne betyder det et skift mellem den nye karakterskala og den gamle. Synes I, der er en stor forskel? De fleste er nok gået ned. Nogle af lærerne har givet karakterer, ... -
Samfundsfags forberedelse
ForumindlægGod aften ! ;D Har et spg, da jeg skal op til eksamen i samfundsfag niv-c om en uge. Men er faktisk ikke særlig god til dette fag, så vil gerne være godt forberedt i god tid. Men hvordan forbereder man sig ekstrem godt til samfundsfag? -
Reaktionskenitik
ForumindlægJeg er ved at rive mit korte hår af fordi jeg ikke kan finde hovede og hale i Reaktionskenitik. Så tænkte om der var nogen af jer der havde noter omkring Reaktionskenitik, 1 reaktionsorden og 0 reaktionsorden :) -
SRP - farvestoffer
ForumindlægHej, Jeg skal skrive om farvestoffer i SRP, herunder skal jeg analysere azofarvestoffet azorubin. og undersøge Labert Beers - lov. Spørgsmålet er, om nogen af jer har nogle gode noter eller opgaver omkring dette, som kan hjælpe mig igang? Især omkring azofarvestoffer? På forhånd tak! -
Geo-eksamenssæt?
ForumindlægHeysa, jeg skal op til geografi til eksamen. Jeg har læst alle de indlæg der allerede har været her, men ka ik finde noget svar på, om der er nogle der ved hvor man kan finde nogle eksempler på geografi-eksamenssæt?Takker-Slacz- -
Valg af valgfag ?
ForumindlægHej jeg går på matematik og økonomi linjen på hhx og skal til at vælge et valgfag, men er tvivl om hvilket.. Jeg ved ikke helt hvad jeg vil være bagefter, før i tiden ville jeg gerne være noget med tal (revisor) men nu ved jeg det ikke helt.. I fritiden arbejder jeg i butik som jeg også finder in... -
tips til mundlig eø
Forumindlæghejsa...Jeg skal snart op i eø og ville gerne forhøre mig lidt om hvordan eksamen foregår. Så hvis der er nogen som kan give mig lidt vejledning så ville det være dejligt... -
Redegør for det globale vindsystem
ForumindlægHej, jeg har fået til opgave at skulle redegøre for de overnordnede, globale vind- og nedbørsforhold, og skulle bruge fagudtryk. Der står også "Det forventes også at du kan redegøre for det globale vindsystem samt væsentlige træk i det globale nedbørsmønster." Jeg er altså på ... -
Logistisk vækst
ForumindlægHvis jeg har dy/dt = (y-y_0)*k, og y = 100, og y_0 = 20, så får jeg at vide, at efter 30 sekunder er y =95. Hvorledes kan jeg finde k? -
Mundtlig eksamen - hvor lang tid
ForumindlægHej! Hvor lang tid har man til forberedelse og eksamination i 3-årigt højniveau i matematik på gymnasiet? I tvivl om det er 30 min. eller 24 min.? -
Opgaver 2. gradspolynomier
ForumindlægHey, håber på lidt hjælp til de her opgaver, som jeg har lidt problemer med. 1) Antag, at f har to rødder - Find summen af de to røødder og produktet af de to rødder. 2) Antag, at f har to rødder r og s. Find ligningen for de to tangenter i hhv. (s,f(s)) og (r,f(r)). 3) Angiv 3 forskellig... -
Åndedræt og blodkredsløb
ForumindlægBeskriv hvad celler skal bruge ilt til og forklar hvordan muskler får dækket dette behov? Fortælle om de ændringer,der sker med åndedrættet og blodkredsløbet under fysisk arbejde? Fortælle om motionens betydning for sundhed? -
Standpunkt Gymnasium (stx)
ForumindlægHej Folkens Jeg afslutter snart 1g og vil høre om en karaktere bliver nulstillet når man starter i 2g? altså kommer standpunkt fot 1g stadig til at stå i lectio i 2g? Tak på forhånd -
kobber (Cu) afgivelse af elektroner
Forumindlæghej i min bog står der en tabel: "Oxidationsrækkefølge af de vigtigste metaller" Det giver min indtil jeg når kobber. Der står: Cu(s) --> Cu2+ (aq) + 2e- Det giver ikke helt mening. Kobber har 1 elektron i yderste skal, så hvordan afgiver den 2? Den opfylder da ikke oktetreglen ... -
Er det fair?
ForumindlægHej.. Jeg trak dette spørgsål (vedhæftet) - Mat mundtlig. Jeg skulle gøre rede differentiabilitet, og det gik godt, uden hjælp - eller at kigge. Så skulle jeg lave det bevis med tretrinsreglen.. men det havde jeg ikke forberedt mig på.. Så jeg besluttede mig for at udlede x^2, hvor man også b...
