Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12741 til 12760 af 95433
-
HJÆLP
ForumindlægEn der kan hjælpe mig med denne opgave, da jeg ikke ved hvordan jeg skal løse den. Tak på forhånd -
'lovligt' - Eksamen
ForumindlægNu faldt jeg lige over et indlæg herinde, hvor en elev, der skal op i bio mandag (mener jeg det var), har fået de spørgsmål, man kan trække SAMT materialet/ artiklerne der tilhører. Er det 'lovligt' , kom jeg så bare til at tænke på? Jeg har aldrig hørt om andre før, der har fået det tilh... -
Kulturfagpakken - eksamen
ForumindlægHej Hvordan foregår eksamen i kultorfagpakken på HF? Er det en 24-timers eksamen eller? -
Valgfag HHX
ForumindlægHalløjsa studieportalen! Jeg står og skal til at vælge valgfag for 3. år på hhx. (går på 2. år lige pt.) Jeg kan vælge imellem: Mat A (totalt udelukket), psykologi, organisation, retorik og finansiering. Ville sådan set bare høre, om i har erfaringer med nogen af overstående fag? Det jeg væg... -
Essay
ForumindlægKære Studieportalen Det er første gang jeg har skrevet en engelsk essay, og jeg ville være utrolig glad hvis én venlig sjæl herinde, ville spilde 20 minutter af deres liv på at hjælpe mig med at rette de mest væsenlige fejl og give mig skrive om mine mangler - Fx. om min opsætning er rigtig. I ... -
"At være på" - EN/EØ
ForumindlægHejsa Jeg har valgt at arbejde med emnet "Facebook" i Engelsk og erhvervsøkonomi til AT-emnet "At være på". I EØ vil jeg se på hvordan Facebook er som virksomhed, og hvordan andre virksomheder kan bruge Facebook i egen markedsføring. Nogen gode forslag til hvordan jeg kan komb... -
AT 2014 Ramadan Bio/Reli
ForumindlægHej Jeg skal snart udarbejde min AT synopse i emnet "Mad og mennesker". Jeg skal beskæftige mig med ramadan og noget om, hvorvidt det er sundt at faste. Jeg har tænkt mig at analysere ramadan som et overgangsritual i religion, og komme frem til noget i retning af, at man får renst sin... -
Oversættelse af enkel sætning
ForumindlægDe vill kun vælge det, hvis deres partner ikke have noget arbejde? Hvordan er denne sætning på tysk? -
KARL POPPER FILOSOFI
ForumindlægHurtigt! Kan Poppers teori falsificeres?!? Tak på forhånd! -
Tryk i gas
ForumindlægHejsa Jeg leder efter hjælp til denne opgave: En lodretståend cylinder er øverst lukket med et tætsluttende stempel, der kan bevæge sig gnidningsfrit. Cylinderen er anbragt i vakuum, men indeholder selv en ideal toatomig gas. Et lod med massen 50 kg holder til at begynde med stemplet fast i høj... -
mdt. Matematik
ForumindlægHvad sker der for mig :SJeg tegnede enhedscirklen og sagde noget om sinus fik kun 5 ?? -
Mat A skr. Eksamen: Hvad synes i?
ForumindlægSå har der været skr. eksamen i Matematik A. Hvad synes i så om opgaverne? Jeg synes de var rimlige nemme, dog kunne jeg ikke huske omkring substitutionsmetoden for integral regninger, så opgave 4 i delen uden hjælpemidler fik jeg slavet forkert. Ellers ser resten rigtigt ud, og håber på 12 we... -
Rettelse af essay
ForumindlægHola folkens. Tænkte om der evt. var en person der ville kigge mit engelske essay igennem for diverse fejl og rette dem/ komme med forbedringer? It would be appreciated :-) Har kigget med mit bedste retteøje igennem for fejl og grammar ;-) Cheers Mathias C. ps. den er på 3 sider plu... -
Omkostningsfunktion
ForumindlægHej Jeg har fået stillet opgave: Antag at omkostninger som en funktion af aremængden er bestemt ved forskriften C = f(x) = 264 + 3,03x - 0,006x^2 + 0,00002x^3 Jeg forstår bare ikke hvad - 0,006x^2 + 0,00002x^3 er? Altså de to første er faste og variable omk, men hvad er de sidste? -
Engelsk-Religion VS. Biologi-Psykologi
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har endelig bestemt mig for at jeg skal på en STX efter sommerferien, men nu er jeg i tvivl om hvilken af disse to linjer jeg skal vælge: Engelsk A-Religion B-Naturgeografi B-Samfundsfag B Biologi A-Psykologi B -Matematik B Jeg elsker engelsk, og ser det derfor som en rig... -
Stråling - atommodel
ForumindlægHej! Jeg står i den situation, at jeg skal løse en række fysik opgaver. Jeg har virkelig brug for hjælp til dem, pls! De er vedhæftet. Jeg takker mange gange på forhånd! -
Eksponentiel aftagende (HJÆLP)
ForumindlægJeg er virkelig en kegle til eksponentiel vækst. Dette er den sidste opgave i min matematik aflevering, som jeg simpelthen ikke kan forstå. Nogen der kan hjælpe? Tabellen viser sammenhørende værdier af temperaturen x (målt i °C) i en fryser og holdbarheden y (målt i døgn) af en rullepølse, ... -
f(x)=3190/1+29.5*e^−0.113*x,≥ 10
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med den her opgave som lyder: Vægten af en industrikylling af en bestemt race kan med god tilnærmelse beskrives ved modellen f(x)=3190/1+29.5*e^−0.113*x,≥ 10 Hvor f(x) angiver vægten i gram, og x angiver antal dage efter udklækningen. b) Kyllin... -
Syrer og baser – titrering
ForumindlægEr der nogen der kort kan forklare hvad titrering i realiteten er? Jeg har en smule svært ved at forstå præcist hvad der sker i en titrering? evt. på nybegynder niveau :) På forhånd mange tak -
Kemi - haster
ForumindlægHej :) Er der en, der kan hjælpe mig med følgende kemi opgave: Consider an aqueous 1.00 mol kg-1 solution of Na3PO4, a compound with useful detergent properties. Calculate the boiling point of the solution assuming that: (a) it does not ionise at all in solution (b) the van't Hoff fac...
