Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12761 til 12780 af 95433
-
Stamfunktioner
ForumindlægEr ikke så godt til stamfunktioner.. Bestem følgende stamfunktioner..(x+1)* 4:kvadratroden af x dx4:4^x dx -
Hvor lang tid tager opvarmningen?
ForumindlægAluminiumsgryden på 250 g og de 2 liter vand skal opvarmes fra 21*C til 100*C. For at beregne den mængde energi som der skal tilføres for at få varmet de to liter til 100*C, så gør vi dette: 0,2000 kg * 4180 J/kg/K * (100*C - 21*C) = 66 044 J / 1000 = 66 kJ Vores kogeplade tilfører 1200 W til gry... -
Varmefylde opg.
ForumindlægHej! Jeg har den her opg: En metalblok vejer 2,5 kg. Blokken får tilført 62,2 kJ dens temperatur stiger fra 15 - 70 grader (55 grader). Beregn metalblokkens varmefylde? Ved jo at enheden for varmefylde er kJ / kg*grad Og jeg ved jo alle oplysningerne, men kan ikke lige gennemskue hvad jeg skal... -
HJÆLP, VARMEENERGI...
ForumindlægHjælp! Jeg er gået fuldstændig fast i den her opgave, jeg kan ikke komme videre, og jeg forstår intet, jeg ved hellere ikke om det er helt rigtig... Så hvis nogle vil hjælpe mig vil jeg blive rigtig rigtig glad! Jeg gik til min Fysik lære men hun kunne ikke rigtig hjælpe mig.. Jeg har størst pr... -
Railgun projekt
ForumindlægHej jeg skal om et har uger have et fysik projekt, men der er nogle ting jeg ikke helt har styr på, så der for skriver jeg. Jeg har bestemt mig at lave en railgun ligende denne: 64.233.187.104/search bare måske lidt større. Da dey er et fysik projekt skal man jo have noget reelt fysik :P det er d... -
Elektrolyse
ForumindlægHej Jeg skal op til Fysik/Kemi eksamen på Tirsdag. Og jeg undrer mig over hvilke forsøg jeg egentlig kan lave hvis jeg trækker elektrolyse. -
studieretningsprojekt
Forumindlæghej alle sammen jeg vil høre om i kan hjælpe mig med noget inspiration. jeg skal snart skrive et studieretningsporket i skolen (i december) og jeg vil gerne så småt i gang med at finde materialer. i opgaven skal der indgå matematik A og derudover et andet fag. jeg vil liste de andre fag op ti... -
kokain (optiske aktivitet)
Forumindlæghej. er der nogen der kan hjælpe med kokains optiske aktivitet. jeg ved alt det med optiske aktivitet nogenlunde. men når jeg skal blande det med kokains struktur. hvordan kan jeg gør det?. -
Andengradspolynomier
ForumindlægHeej. Har lidt besvær med nogle opgaver fra en aflevering til imorgen, og kan simpelthen ikke finde mine noter! :s Figuren viser graferne for tre forskellige andengradspolynomier y = ax2+ bx + c . Diskriminanten betegnes med d. a) For hvilke(t) af de tre andengradspolynomier er a > 0 ? Begrun... -
Reducer
ForumindlægHvordan reducerer jeg det her (p+q)^2+2p*(p-q) -
VUC om-eksamen
ForumindlægLidt forvirrende, men forsøger at forklare alligevel. Jeg går pt. i gymnasiet i 2.g. Eftersom jeg skiftede gym i 2.g, skete der nogle komplikationer i forbindelse med dette, som resulterede i, at jeg måtte tage biologi c på VUC hver tirsdag aften. Jeg manglede simpelthen et naturvidenskabeligt f... -
øv for studenter anno 2007!
ForumindlægEr det bare mig eller er den gamle reform begyndt at se lidt skod ud? jeg går lige i øjeblikket i 3.g. Altså nåede jeg lige at komme med på den gamle reform. Syntes selv dengang at det var fedt at jeg nåede det, men ville der ikke klart have været flere fordele hvis man ventede et år så man kom m... -
AT 2010 emne-ideer.
ForumindlægEmnet er Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914, men jeg har problemer med at finde noget at skrive om! Nogen der kan hjælpe? (Humaniore) Billedkunst, på B-niveau, er mit primære fag, og det skal enten kombineres med (naturvidenskab) Natur-geografi, på B-niveau eller (... -
GSK suppleringskurser
ForumindlægHej, jeg bliver student om en uge :o) ..-Jeg har matematik på C niveau og vil tage et sommerkursus så jeg kan supplere til B niveau. Mit spørgsmål lyder om B niveau's karakter kommer til at stå på eksamensbeviset, altså om den tæller med i gennemsnittet? -
engelsk ?
Forumindlægjeg har engelsk på B niveau, har bestået engelsk på første år på gym... hvad nu hvis jeg dumper på B niveau, og jeg skal bruge engelsk på c niveau for at komme ind på den uddannelse jeg vil efter stx ? kan jeg så bruge den karakter jeg fik i år i engelsk ? -
Kemi paa B nivaeu?
ForumindlægHej, skal snart have kemi paa B niveau, og havde ret svaert ved det paa C niveau. Er ved at laese op til B niveau nu, men hvad skal jeg fokusere mest paa? Maengdeberegning, organisk kemi, syre/base, hvad? Har nok mest svaert ved det organiske. -
AT 2015
ForumindlægHej alle. AT emnet er lige blevet offentliggjort: Kommunikation. Jeg har brug for hjælp til valg af fag og sag, idet mine fag er lort i det emne her, ifølge mig selv. Jeg har følgene fag på A-niveau: Dansk, Engelsk, Spansk og Historien. Følgende fag er på B-niveau: Matematik og naturgeografi ... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægJeg har AT i næste uge, jeg skal til vejledning imorgen (mandag), mine to fag er NG(natur geografi) og FY(fysik), jeg har om vulkanernes virkning på klimaet. Jeg ville høre om i kunne hjælpe mig med en problemformulering, da jeg ikke er verdens bedste til det. Bare nogen forslag til hvad den kun... -
Bestem det antal pendlere, der giver den største ændring i bruttoværditilvæksten pr. beskæftiget i regionen.
ForumindlægEr der nogen der vil hjælpe med c. ? -
HJÆLP - Eating Sugar, eksamensopgave!
ForumindlægVille være evigt taknemmelig, hvis jeg kunne få tilsendt en engelsk eksamensopgave ved navn "Eating Sugar". Får årskarakter på fredag, d. 02.05.08! Så hvis jeg kunne få bikset en god stil sammen inden, ville jeg være glad! På forhånd tak! Email: carljohan_schultz@hotmail.com
