Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 12801 til 12820 af 14598
-
Har VILJEN, men IKKE snittet til at studie Medicin :(
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg vil virkelig gerne læse medicin, men problemmet er mit snit. Jeg går i 2.g, og har et snit på 5,6. Jeg kan umuligt komme i nærheden af et snit på 10 :(. Jeg ved man kan komme ind gennem Kvote 2, men hvad lægger de vægt på..? Jeg har en del erfaringer bl.a. hospital (ren... -
kal man tro på gud for at være præst?
Forumindlæghttp://politiken.dk/debat/skrivdebat/ECE1874422/skal-man-tro-paa-gud-for-at-vaere-praest/ http://politiken.dk/indland/ECE1874783/ekspert-du-kan-sagtens-vaere-praest-uden-at-tro-paa-noget-som-helst/ (Skuffende de ikke spurgte en præst) Debatten er blusset op igen. Hvad er jeres holdning? E... -
Hjælp mht. klage
ForumindlægHej. Jeg er i den uheldige situation, at jeg skal klage. Mit spørgsmål: Vi har flere gange fået afvide, at vi har ret til at se et tidligere eksamensspørgsmål eller noget, som ligner et eksamensspørgsmål. Mit problem er bare, at jeg gerne vil kunne understøtte denne påstand med en henvisning ti... -
Dropper ud ?
Forumindlæghej Da jeg kun har fået 4 i matematik og 7 i billedkunst så har jeg valgt at droppe ud, jeg opnår aldrig 12 tallet i et fag :S Jeg har også en fraværs procent på 20 årligt. mvh Fassos -
Medicin/psykologi?!
ForumindlægHej Jeg sidder i et dilemma. Jeg har kogt mine valgmuligheder ned til to studier, med. og psyk. men ved ikke hvad jeg skal vælge(!) Der er noget der taler for og imod begge, og jo mere jeg tænker over det, jo sværere er det! Jeg synes fx kun at jeg hører "dårligt" om medicin: "... -
AT synopsis, dansk + biologi darwin og I.P Jacobsen med "Mogens"
ForumindlægHej Jeg sidder og er ved at finde nogle problemstillinger til mit AT emne, men er meget i tvivl hvordan jeg skal formulere dem.. Kan se der er flere herinde der har samme emne. Så måske der er nogen der har nogle gode ideer? :-) Jeg har læst novellen "Mogens" men hvordan skal man anal... -
Rettelse af oversættelse af Kurt Cobains selvmordsbrev til dansk
ForumindlægEr der en eller anden, der vil rette min oversættelse fra engelsk til dansk? To Boddah pronounced Speaking from the tongue of an experienced simpleton who obviously would rather be an emasculated, infantile complainee. This note should be pretty easy to understand. All the warnings from th... -
Hvordan det er at gå i gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte i 1.g efter sommerferien på Espergærde Gymnasium og HF. For at være lidt forberedt kunne jeg godt tænke mig at høre hvor mange timer I bruger på lektier om dagen, hvor mange afleveringer I har om ugen samt om I synes det er hårdt at gå i gymnasiet. -
Eksport Ingeniør... Hjælp
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig. Jeg har lige fået en plads inde på eksport ingeniør studiet inde på Ihk Ballerup. Har søgt dette studie fordi jeg syntes a det lød meget interessant og var en god blanding af det jeg er interesseret i, nemlig naturvidenskab og handel. Desværre hører jeg nu af nogle bekendt... -
Hurtigt spørgsmål omkring Helte
ForumindlægHej. Hej jeg sidder med en dansk A niveau stil jeg skal skrive her til på fredag. Som handler omkring helte hvor jeg skal skrive om helte i fiktion. Der findes mange forskellige helte fx: antihelt og den traditionelle helt den humorristiske helt osv. Men jeg skal lige have noget af vide h... -
bestem M
ForumindlægJeg har denne ligning ln(M)=1,6524-4,612*e^0,0423 t. hvor M=vægt målt i kg og t=alder målt i døgn a) Benyt modellen til at bestemme vægten af en kylling, der er 30 døgn gammel, og bestem M som funktion af t. Det første spørgsmål har jeg regnet og får til 0,336g Men ved ikke helt hvordan jeg skal ... -
islam og kristendommen
ForumindlægHej er der en som kan hjælpe mig personligt, altså bare her på studieportalen omkring forskellen mellem islam og kristendom. Hvis du ved noget om emnet, så skriv til mig, så skriver jeg tilbage. -
Sociale arv på ungdomsuddannelser
ForumindlægEr det i orden, at akademikerforældre hjælper deres børn med lektier? Hvis en STX-elev skriver SRP, og får sin mor til at rette den? Han får en fin karakter, fordi moderen har hjulpet ham. Hvad så med dem, hvis forældre ikke kender til brøker, oldtidskundskab og trigonometri osv. Bør alle ikke ... -
Lærercrushes/forelskelser
ForumindlægHej studi. :) Nu har jeg igennem mange år læst mange debatter rundt omkring på nettet og debatteret irl om, at folk falder pladask for deres lærere og hvorfor de gør det. Lige nu er det særligt sæson for den slags debatter åbenbart, så nu tænkte jeg at jeg også ville hive debatten herind, da vi j... -
nogen fortælle mig hvilket retning blæser vinden? på dette kort?
Forumindlæghvilket retning blæser vinden? -
Stil!
ForumindlægHej, jeg har skrevet en referart af Cry Freedom filmen, og håber der er nogen der lige vil kigge på den og lige fortælle hvis der står noget som ikke lyder rigtigt... På forhånd tak ;) -
Hurtig rettelse!!!!
ForumindlægThey have organized visits to the companies to find out how working conditions is in the companies, but it helps not just something they say, because if they are fine, they just keep either low payer or use child labour at work. In the west there are not so many child labour because there are hu... -
vil blive kirurg - studieretning valg?
ForumindlægHejsa.. Jeg har virklig brug for jeres hjælp. Jeg vil gerne have flere informationer om hvilke gymnasiumer er bedst at vælge imellem hvis man vil læse medicin især kirurg og hvilke studieretning jeg skal vælge. jeg går nu i 9. klasse men der er ik særlig meget tid tilbage så jeg vil lige vide hva... -
The football factory analyse
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og er godt i gang med min SRP, som omhandler hooliganisme. Mit analyserenge spørgsmål går på en analyse af 'The football factory', med særligt henblik på hovedpersonens selvopfattelse. Er der nogen der ligger inde med et godt råd til at komme i gang, eller måske kan giv... -
Hvad sker der?
ForumindlægHvad sker der hvis man ikke aflevere sin SRP? Bliver man smidt ud, får man -3 eller skal man lave den om året efter?
