Søgning på: tysk notater. Resultater: 12801 til 12820 af 18469
-
Rettelse af oversættelse og evt. erstatning af ord
ForumindlægBenjamin ist Halbseitenlähmung. Er besucht das Internat, weil er nicht gut zu Mathematik ist. Das ist seiner vierte Schule wechseln. Benjamin muss der Klasse wiederholen, weil er schlechte Noten in Mathematik hat. Seiner Eltern wollen dass er besser wird. Benjamin erzählt die Klasse, dass er n... -
oversættelse fra dansk til engelsk
ForumindlægKære dagbogSå er det i dag jeg skal mødes med Brian Johnson. Mit hjerte hammer allerede helt vildt.Det bliver bare så spændene . jeg glæder mig til at skulle møde ham,. Se hvordan han ser ud osv. Tænk hvis det virkelig bliver os to.. det ville være underligt at kunne finde sin kærlighed igennem s... -
Jo flere højniveaufag des højere snit?
ForumindlægJeg har hørt noget i medierne omen plan om at ens højniveau fag skulle tælle højere end de andre fag og at jo flere højniveau fag man havde des højere blev ens snit derfor. Jeg mener selv at disse regler først træder i kraft med gymnasiereformen i 2005 (hvis de overhovedet bliver vedtaget) men n... -
Strukturformel
ForumindlægJeg skal tegne strukturformlen for: (E)-3-Methyl-3-hepten det der forvirrer mig er E, jeg kan godt tegne stoffet (uden E), men hvordan ser det ud når jeg skal tage hensyn til at det er et entgegen? -
Vurdering
ForumindlægHej.Sidder lige og skriver på min sso. Men er kommet meget i tvivl om, hvordan man skal gribe et spørgsmål an hvor der indgår at man skal vurdere noget. Har prøvet at kigge på nogle af de andre opgaver,men kan ikke rigtigt helt finde ud af, hvor de vurderer. Min lærer fortalte, at man nærmest sku... -
punktum, komma eller ??
ForumindlægNår man skal skrive et brev skal man så have punktum, komma eller noget helt tredie i "overskriften"??EKSEMPEL:Kære Anne,Jeg skriver til dig fordi..._____________I normale overskrifter skal der vist ikke være hverken komma eller punktum. Men er det det samme her? Jeg ville mene at et ko... -
folkekirke og statskirke
ForumindlægJeg har søgt og læst lidt på nettet, men kan stadig ikke finde ud af hvad forskellen på en folkekirke og statskirke er. Er der nogen der kan forklare det med egne ord? Tak. -
noget hjælp much needed!
ForumindlægHvilke produkter kan gå ind og substituerer produkter såsom Carlsberg Bryggerierne de udbyder (deres produkter er jo drikkevarer af forskellige arter og øl). Hvad i hulen kan substituerer disse?På forhånd mange tak?Det er set ud fra noget der hedder Porters konkurrencestrukturmodel -
Hvad betyder "Amor via mea"
ForumindlægSom overskriften siger, hvad betyder "amor via mea"Tror det må være noget med kærlighed via ?? -
Gymnasie optagelse
ForumindlægHej allesammen.En af mine gode venner modtog idag et brev fra gymnasiet, hvori der stod, at han skal op i en prøve i mat, fysik og kemi før han kan optages i gymnasiet. Så mit spørgsmål er, om nogle har erfaringer med hvilke slags spørgsmål og opgaver der bliver stillet. Hvilket niveau ligger det... -
1. og 2. verdenskrig
Forumindlæghej..jeg har lige et spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe mig med...Hvad er det lige der skete i 1.verdenskrig og 2.verdenskrig?? Pleaaaase hjælp mig! -
FEJL
ForumindlægKære Portal Det er meget mærkeligt - men siden I indførte muligheden for at vedhæfte link osv... kan jeg ikke svare på indlæg. Den lille firkant man skal svare i dukker simpelthen ikke op på en del af indlægene. Når man forsøger står der bare "brødtekst mangler med rødt" men rubrikken t... -
kan i oversætte denne sætning
Forumindlægder kommer et tomrum i folks sind der ikke kan fyldes. -
RETTElse af kort tekst!
ForumindlægHeej, er dette lille stykke tekst rigtigt oversat!? Et par år senere finder Dreyman ud af at han har været overvåget af Gerd Wielser. Han finder også ud af at det er ham der fjernede skrivemaskinen fra hans hus, efter han fik det af vide under et forhør af Christa- Maria Sieland. Ein paar Jahr... -
ismer
ForumindlægHey, jeg mangler en del information omkring:KonservatismeSocialismeKommunismeLiberalismeNogle som ligger inde med en LÆSBAR og FORSTÅELIG tekst??p.f.t -
Terminsprøver..
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op i engelsk B og dansk A terminsprøve... Jeg har slet ikke styr på hvad man gør I hvilke opgaver selvom jeg har skrevet en masse stile som har givet 00 og 02 -3 :S Kan I hjælpe mig?? Hvad gøre I henholdsvis ved engelsk stil og dansk stil.. Hvordan starter I ? Hvad går det he... -
Fransk speciel oversættelse
ForumindlægJEg har prøvet at indsætte et emne før men ingen svarer på mit spørgsmål Og det er: Er den franske overættelse her i Du- form og hvordan laver man den om til De-form.1. Lov mig at komme hjem inden midnat. 2. Giv dem en chance mere. 3. Sig til ham at vi venter på ham uden for restauranten, på terr... -
Der findes ingen stat ved navnet 'Holland'
ForumindlægJeg vil lige gør jer opmærksom på en fejltagelse der har gennemsivet danskernes geografiske viden. Når en dansker snakker om 'Holland', så mener han som regel staten der ligger vest for Tyskland, nord for Belgien og øst for Nordsøen. Men det er forkert! Landets officielle navn på dansk er... -
Friherre under enevælden
ForumindlægVar der stadigvæk friherre i de forskellige amter omkring 1650-60'erne selvom der også var enevælde? - Jeg kunne nemlig godt tænke mig og vide om det var nogle af de her friherrer der så håndhævede lovene i byerne uden for kbh. Tak på forhånd! -
Spørgsmål om kildekritik...
ForumindlægHvordan afgøre man, om en tekst er et dokument (hvor der ikke er en tendens) eller en beretning (hvor der er tendens).Fx. "Opråb" fra 2. verdenskrig.. hvordan afgøre med det?
