Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 12821 til 12840 af 176852
-
At bestemme a og b
ForumindlægHejsa. Jeg har fået til opgave at bestemme a og b. Jeg ved at jeg har med en lineær funktion at gøre, og jeg ved også, at hver gang x øges med 2, vokser y med 6. Hvordan gør jeg det? :-) -
Begivenhedshorisont af Saggitarius A*
ForumindlægDer er et supermassivt sort hul, Saggitarius A* (SgrA*) i midten af vores galakse. Jeg vil gerne vide hvor stor begivenhedshorisonten for sådan en fætter er, med sådan en enorm masse. Den har en masse på ca. 2.6 mio. solmasser. Nogen der har en ide om hvor stor begivenhedshorisonten er ved denne... -
lektiehjælp til mat A
ForumindlægHej.. Jeg søger et matematikgeni som kan hjælpe mig med at forstå matematik... jeg starter i morgen på et GSk kursus matematik B-A.. Jeg bor på Frederiksberg... hvis der er en som har tid og lyst, må i meget gerne skrive på min mail sara_sode@hotmail.com VH Sara -
Matematik A HTX
ForumindlægHey Jeg har lige været op i Matematik A på HTX. Jeg ville bare spørge om der er nogle der ved hvor mange rigtige man skal have for at f.eks. få 7. Der var i alt 20 spørgsmål/underspørgsmål og man plejer at giver være opgave point fra 0-10, så den maksimale man kan få er 200 points. Ved i pointse... -
A niveau - kort oversættelse
ForumindlægHej, Er der nogle venlige sjæle der gider at kigge det her igennem? Der er et par svære sætninger ind imellem. Danske topledere skal lære at flytte job ”Vi oplever en utrolig stor interesse fra danske virksomheder, som gerne vil udnytte de kæmpe ressourcer, der findes herude i blandt andet i ... -
Eksponentielfunktion - Tallet a ?
ForumindlægHejsa jeg sidder med en opgave der har pinet mig i et stykke tid nu. Håber der er nogle der kan hjælpe mig frem til den korrekte resultat. På forhånd tak! Opgaven lyder således: Ifølge ovenstående udklip er antallet af danskere over 100 år vokset fra 158 personer i 1980 til 628 i 2005. Det antag... -
Sammenhængmellem a og c i en andengradsligninig
Forumindlæghar fået en opgave som hedder at jeg skal bestemme sammenhængen mellem a og c hvilket jeg ikke helt kan finde ud af, håber der sidder en venlig sjæl der ude som vil hjælpe :D ax^2 + 2x + c = 0 a ≠ 0 -
a og b i potensfunktion
ForumindlægHej. Jeg er lidt usikker på hvad a og b er i potensfunktionen f(x)=b*xa. Ligesom a i en lineær funktion er hældningskoefficienten og b er skæring med y-aksen. Håber i kan hjælpe. Tak på forhånd! -
y=b*x^a !!
ForumindlægHej Jeg har fået denne opgave jeg simpelthen ikke kan komme videre med, da jeg ikke ved hvordan jeg skal bære mig ad med at finde a og b. Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe! Bremselængden y (målt i meter) for en lastbil er givet ved y=b*x^a hvor x er farten (målt i km/t) ... -
Halveringstid og find a
ForumindlægHej allesammen er jeg har fået den opgave udleveret: Når cola hældes i et glas, er der skum over colaen. Den mængde cola, der er omdannet til skum S(t) målt i ml, aftager eksponentielt med tiden t målt i sekunder, dvs. S(t) = b · a^(t) Efter 20 sekunder er der 42 ml skum og efter 60 sekun... -
HJÆLPPPP PLS SVAR FYSIK OG KEMI
ForumindlægHEJSA vi har en fysik og kemi nationaltest 8 klasse imorgen og ville spørge om nogle af jer har haft den og kan sige hvad jeg skal øve mig på og hvilke emner der kommer PLSSS SVARRRRRRR -
Iodtal for solsikkeolie - Databog fysik/kemi
ForumindlægJeg kan ikke finde min databog - fysik/kemi, og jeg står virkelig og mangler iodtals tabelværdien for solsikkeolie :-( Nogler der kunne være så søde at oplyse det? Er ved at skrive eksamensopgave i Proces, levnedsmiddel og sundhed, og det skal afleveres på mandag :-( HJÆLP! -
kemi tutor ønskes hurtigt som muligt
Forumindlæghej jeg er laborant studerende som ønsker hjælp til kemi,laboratorie beregninger og evt.analyseteknik..som chromatografi, Hplc,spektrometri men det er ikke et krav. du skal være fra det højre uddannelses anstalt..fx universitetet. betaling, timeantal og sted (helst i kbh/omegnen) kan aftales nære... -
Øvelse A6 i Kemi Øvelser 2/3
Forumindlægjeg har været så uheldig at mine resultater til forsøget om kvantitativ bestemmelse af acetylsalicylsyre. i kemi øvelser 2/3 er blevet forlagt er der nogle der har nogle resultater til dette forsøg jeg kan få, det er egentligt lige meget hvor gode de er bare der er nogle resultater :D på f... -
Bestem parametre a og b
ForumindlægOpgave 1) En lineær sammenhæng y = a·x + b har en graf, der går igennem to punkter: P1 = (-2, -3) og P2 = (10, 27) a) Bestem parametrene a og b. Nogle der kan hjælpe mig? Har ingen idé om hvad jeg skal gøre. -
a*c=-1 VINKELRET!!!
ForumindlægHej.. jeg har linien Y=4x-4Jeg skal nu finde ligningen for linien som står vinkelret på denne.....Så tænker jeg på formelen: a*c=-1, dermed c=-1/4, c=-0,25...a=-0,25x.......Så har jeg jo "a" af den nye linie.... men hvordan finder jeg "b"???? -
Arealfunktion, A(x)
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i mat A, 1-årigt forløb, på fredag, og jeg sad lige og gennemgik nogle beviser..Jeg forstår ikke rigtigt beviset for, at A(x) er stamfunktion til f(x), da jeg ikke forstår, hvordan man kan finde grænseværdi for et areal..Hvis en funtion er diff. i x0, betyder det så, at der eks... -
Niv. B -> A
ForumindlægHej Jeg planlægger at gennemgå et suppleringskursus, så jeg kan supplere mit matematik B til A niveau. Vil mine nye karaktere i matematik A komme til at erstatte dem jeg har opnået i matematik B, eller hvordan forholder det sig? - Her tænker jeg selvfølgelig på mit gennemsnit..:) At jeg kommer t... -
Skal bruge matematik på a niveau.
ForumindlægJeg afsluttede gymnasiet som sproglig studerende i 2005. Som sproglig har jeg kun haft naturfag og ikke matematik. Jeg står nu og skal bruge matematik på a niveau for at komme ind på min uddannelse. Skal jeg så starte med at læse det på c og så på b og så på a? Kan man læse det om aften ved siden... -
Finde a og b i liniær model
ForumindlægHej, nogle der kan hjælpe med a'eren i det vedhæftede dokument? :) På forhånd, tak.
