Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 12861 til 12880 af 135324
-
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg begynder på stx til næste år.Hvad vil være klogest at vælge:1) Kemi A + Fysik A + Matematik B2) Kemi A + Matematik A + Fysik B3) Matematik A + Fysik A + Kemi BJeg synes alle fag er rigtig interessante, og nej jeg ved ikke hvad jeg vil være.Jeg har ikke lyst til at have dem alle på A, for det ... -
!
ForumindlægKan nogen sige mig hvad " ! " betyder i matematik. Kan ikke huske det. På forhånd tak (: -
Randzonelovgivning
ForumindlægHej allesammen :-) Til december skal jeg skrive SRP om Randzoneloven i samfundsfag og biologi. Derfor vil jeg høre om der er nogle der har noget godt matriale jeg kan bruge, eller noget andet jeg skal vide? -
9. klasse mundtlig
ForumindlægHej. Jeg skal op til mundtlig matematik i morgen og jeg er ikke helt sikker på hvad der er godt at sige. Normalt får jeg 10 og 11 i matematik. Men vi har på min skole ikke hørt så meget om den mundtlige del :( Så hvis i kan hjælpe mig skriv!- helt konkret vil jeg gerne vide - Er der nogle smarte ... -
forvirret! 5 A fag???
ForumindlægHej derude, Jeg har den samfundsvidenskabelige studieretning på almen gymnasium STX, dvs Samfundsfag A, MAtematik, B og engelsk A. Jeg overvejer stærk at tage matematik på A niveau, som valgfag, har hørt at det skulle være super hårdt, mennn .... ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg klarer ... -
Matematiklærer søges i Horsens
ForumindlægDa jeg skal til eksamen d. 8. og 10. december i matematik, leder jeg efter en privatlærer til at hjælpe mig med at blive klar :) Jeg har de sidste to måneder gennemgået matematik B i Århus, men jeg er lidt i tvivl omkring mine mundtlige evner. Hvis du kan hjælpe mig er du meget velkommen til at k... -
differentiering
ForumindlægHej Jeg skal til terminsprøve i matematik i morgen og har i den forbindelse siddet og regnet nogle opgaver for mig selv... Jeg har løst dem alle undtagen én, der irreterer mig grænseløst - nu er det jo også lang tid siden jeg har differentieret, men: Gør rede for, at funktionen f(x)=(2+3)*ln(2x+... -
FOF
ForumindlægHej. Jeg ved godt at hvis jeg ikke har haft a i 3 år er der steder jeg ikke kan komme ind og så bliver jeg nød til at læse ved siden af for at komme ind, men hvordan foregår det? har jeg så 3 år fri for at læse matematik og så komme ind på uni? -
SSO ideer - tuborg/cocacola/romantikken
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive min sso i Dansk. Opgaven skal bestå af omkring 6-8 sider. Jeg har tænkt på noget reklameanalyse - tuborg - Cocacola - nogen der har noget respons til disse emner. Jeg har også set en del skrive, at romantikken er et godt emne, hvad kunne man lave opgaven som, inden ... -
Dyrelæge
ForumindlægHej. Jeg går på gym (STX) 1.g og jeg har altid gerne ville uddanne mig som dyrelæge, men når jeg kigger inde på adgangsgravende så har jeg stortset alle adgangskravende, men de siger at man skal have matematik på A, og mit problem er at jeg har aldrig været den bedste til matematik og derfor kan... -
Tal
ForumindlægHvor mange aksiomer er der i matematikken? Hvordan bevises 3 - og 11 -prøven? Altså at tværsummen af et tal skal være deleligt med 3 hvis tallet er deleligt med 3. For tallet 11 gælder det samme bare den alternative tværsum. -
Hvad indeholder mat A?
ForumindlægHej :-) Efter sommerferien skal jeg have matematik på a niveau. Jeg kunne godt tænke mig at vide om i synes springet fra b til a er meget stort? Og hvilke nye emner kommer man ind på? -
Funktioner hjælp hurtigst
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med den her? En funktion f er givet ved f(x) = x2*ln(x)+5*x4+1, x>0 Bestem f39;(1) -
Ny softice maskine
ForumindlægGod morgen Har fået en opgave om et par der ejer en slikbutik og de overvejer at udvide deres sortiment så de beslutter sig for at de vil sælge softice. De undersøgermarkedet og en bekendt som også sælger softice deler sine erfaringer med dem vedr.sammenhængen mellem pris og efterspørgsel på sof... -
Statistik
ForumindlægHej. Jeg sidder med en statistik opgave, som jeg er lidt på bar bund i. Spørgsmål 1: Undersøg, om kommunerne er ligeligt fordelt på kommuner med ja - andel henholdsvis over og under 50% Spørgsmål 2: Test om den forventede ja - andel er 0,5, og undersøg om standardafvigelsen på ja - andelen e... -
Lidocain
ForumindlægHejEr der nogen der har været i forbindelse med stoffet Lidocain (lidokain, xylocain), som er et lægemiddel med lokalbedøvende effekt?Jeg mangler materiale om stoffet , dets anvendelse, fremstilling (syntese), kemiske oplysninger mm. til et større kemiprojekt.På forhånd tak -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej derude Jeg skal til optagelsesprøve på tirsdag på et gymnasium. Jeg skal op i dansk, engelsk og matematik. Dansk og engelsk er ikke noget problem, det er matematik jeg er MEGET nervøs over. Har tænkt meget over hvis jeg betår i dansk og engelsk men så ikke består i matematik, er der så stad... -
Biologi FSA 2010
ForumindlægHej folks Da jeg har været syg og skal til sygeeksamen her i december, ville jeg spørge, om biologiprøven her var svær. Er der evt. nogen der kan fortælle underemnerne, så jeg kan forberede mig til december, da man ikke ved hvad der kommer? Vil være en stor hjælp. Tak på forhånd! -
Litteratur, SRP: Biologi/MAT; Epidemier
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en SRP i december måned, men jeg skal allerede nu vælge mit emne. Jeg har valgt fagene matematik A og biologi B, og mit emne er epidemier med fokus på kønssygdomme (tror det bliver aids/HIV). Er der nogen af jer, som muligvis kender til noget godt litteratur mht. matemati... -
På linjen m
ForumindlægNogen som kan hjælpe med denne opgave? Jeg har prøvet at regne på den mange gange, men jeg forstår den ikke... tak på forhånd
