Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12881 til 12900 af 95433
-
eksamensspørgsmål gsk MAT A
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe mig med nogle af mine eksamensspøgsmål Differentialegning. delsprøgsmål: gør rede for tangentens ligning og begrebet approksimerede førstegradspolynomium. Går udfra at jeg hernunder skal udlede tangentens ligning med et bevis, men hvad menes der med &qu... -
Matematik A
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 2.G på HHX og har valgt matematik på A-niveau. Jeg har ikke specielt svært ved det på B-niveau, men jeg er virkelig nervøs for hvad A-niveau bringer, fordi at faget alligevel er ret krævende. Jeg ved ikke hvad jeg vil i fremtiden, derfor tænkte jeg at det ville holde fl... -
Pufferligning...
ForumindlægKemi B-niveau kalder om et par dage...2 ting:"Jo større [S] og [B] er, desto større er pufferkapaciteten."Mener de så bare at det tager længere tid at opbruge puffersystemet, des større koncentrationerne er?"I en given pufferopløsning er pufferkapaciteten størst for [B]=[S] (...)&q... -
Studieretningslinjer
ForumindlægHej! Nu har jeg gået rundt og tænkt en del over hvilken studieretningslinje jeg vil vælge, lige nu er jeg på Samf A - Eng A - Mat B. Jeg elsker den her linje, men jeg hader matematik.. Så derfor leder jeg efter en linje som har samf, eng og mat på C. Har fundet en linje der hedder Samf B ... -
Opgave om karrusel-hjælp :(
ForumindlægHej alle brugere i studieportalen! Jeg skal aflevere denne fysik opgave på torsdag, men jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal løse den, kan nogen evt. hjælpe? Opgaven er oploadet. Mvh Ludvig -
Historie klog person søges..
ForumindlægJeg fornyede mig ;-)Hejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til Historie? Fik du karakter omkring 10 eller 11? Var du kanon til at skrive noter? Så er det lige dig jeg har brug for til et rigtig spændende projekt. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adressen: maicecilie@... -
math programmer !!!!
Forumindlæghej allesammen er der nogen som kender nogen rigtig god programmer til math og hvis i gør, hvordan kan jeg få selve programmen. Skal jeg købe den eller downloade gratis på nettet. udover excel. Jeg starter på gym om to måneder og vil bruge en god program til at skrive min noter og afleveringe... -
Vektorer i planen - den rette linje
ForumindlægHej alle. Jeg sider og forbereder mig til mundtlig eksamen i matematik, og jeg er faldet over et bevis for den rette linje under emnet vektorer i planen, som jeg ikkee helt forstår. Sætningen lyder: Linjen med ligningen ax+by+c=0 har en normalvektor n med koordinaterne n= (a , b). Beviset består ... -
Excitation
Forumindlægden dominerende linie I kviksølvs linispektrum har bølgelængeden 253,56 nm. Denne linie fremkommer, når kviksølv henfalder fra et exciteret energiniveau til grunditstanden.grunditstandens energi er -10,4 eV. bergn energien af der exciterede niveau?? -
Varmelære - Varmekapacitet
ForumindlægHej folkens! jeg er på meget bar bund. I fysik har jeg fået følgende opgave: - men jeg har prøvet alverdens beregneinger og formler men der er ikke rigtig noget af det der giver mening:( Tove har et metalsmykke, som vejer 75 g. Hun opvarmer smykket til 96 ºC og dropper det ned i 250 g van... -
mekanik - rutschebane
Forumindlæghalløjsa..Jeg sidder lige nu med en fysik aflevering, og der er en hel opgave jeg bare ikke kan finde ud af, håber der er en der kan hjælpe:En rutschebane:Til venstere er der et vandret stykke AB som ligger i højden 2.2 m over jordoverfladen, til højre er der et vandret stykke EF som ligger i høj... -
HA almen vs Økonomi (polit)
ForumindlægHvad uddannelse har det højste faglige niveau? -
Udregne gennemsnit HF enkelstfag?
ForumindlægKan man ikke udregne gennemsnittet et ste dpå nettet? De links her er i forvejen passer ikke til en hf. -
STX eller HF
ForumindlægHej!!!! i 9 klasse døde min far og det resulterede i et kæmpe sammenbrud og spiseforstyrelse. pga. af mit sammenbrud fik jeg karakterer på 00-02 så det var nogle fag som jeg faktisk ikke bestod til eksamen. Jeg fik derfor at vide at jeg ikke kunne blive til noget i den forstand så jeg valgte der... -
1.g elev og er nervøs for 3.gs eksamen
ForumindlægDer lyder vildt dumt.. Men jeg er 1.g elev, og jeg læser alderede nu, eller idag ihevrtfald hvordan srp kommer til at forgå, også har jeg også læst lidt hvordan engelsk eksamen kommer til at forgå.. og jeg er virkelig nervøs alderede nu.. jeg er bare så bange for at gå op til eksamner.. ikk... -
Kemisk energi
ForumindlægHej, jeg er igang med en fremlæggelse i fysik og vil gerne have svar på nogle spørgsmål, som lyder følgende: Hvad er kemisk energi? Hvad kan man bruge kemisk energi til? Hvad indeholder en kemisk reaktion? Og hvad en kemisk reaktion? Tak på forhånd. -
HJÆLP!
ForumindlægHejsa..Jeg er i gang med at skrive et projekt i fysik - om hækkeløb.. og jeg mangler at skrive om hækkeløbets historie til min indledning.. jeg ville vide, om der var nogle, som kunne hjælpe mig. jeg har søgt på nettet og biblioteker, men fandt intet.??? -
vind og vandebergi
Forumindlæghej :v jeg skal op til fysik eksamen her den 12/6. jeg kan komme op i : Vind og vandenergi salte ( syger og gaser ) magnetisme elektricitet lyd ( svingninger ) alkohol ( organisk ) kan i ikke hjælpe mig med, at finde forsøg? -
Stående bølger i paprør med variabel frekvens
ForumindlægJeg har en rapport i fysik som jeg skal have lavet, men jeg kan ikke finde noget teori om stående bølger i paprør med variabel frekvens. Jeg vil blive virkelig glad hvis der var nogle som kunne hjæple mig!! :) -
Synopsis i Krig og Teknologi
ForumindlægHej.. Vi skal skrive en synopsis i overemnet "Krig og teknologi", og fagene er fysik og historie. Nogen forslag? Er selv helt tom. Helst ikke atomvåben. KH Michelle
