Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 12921 til 12940 af 23765
-
Mediernes Magt
ForumindlægHej.... Ville hører om der var en som kunne hjælpe mig med at lave en problemformulering i emnet; Mediernes magt: Mit forslag til en problemformulering er følgende: Overordnet problemstilling: Mediernes magt og håndtering af politiske nyheder. 1. Vi vil redegøre for mediernes forskellige fr... -
Opdrift / Hastighed
ForumindlægHej.. Jeg skal beregne hvor hurtgt et legme vil stige op hvis det befinder sig i 30 meters dybde. Legmet har en volume på 4m^3 dvs. at det ligger neutralt i vandet når det vejer 4000kg. Hvis man så fjerner 50kg fra legmet så det nu vejer 3950kg, vil det begynde at stige. Hvordan b... -
AT Etik: Biologi / Engelsk
ForumindlægHej, Jeg skal lave en mini synopsis i mit AT-forløb, hvor fagene Biologi og Engelsk skal kombineres i en problemformulering. Det jeg er i tvivl om er hvordan, og på hvilken måde, jeg skal inkorperere Engelsk i Biologi. Biologien består grundlæggende i Kloning og fosteranalyse. Overemnet... -
Hvordan ville du lægge et budget for 8.500 kr. udbetalt?
ForumindlægHvordan ville du lægge et budget for 8.500 kr. udbetalt som enlig single, der skal dække samtlige udgifter? Hvilke poster ville du tage i brug, og hvor mange kr. ville du sætte af til de enkelte poster? -
spørgsmål tjernobyl..
ForumindlægHej derude er igang med en opgave om tjernobyl.. Men har lidt svært ved at finde info til mine spørgsmål.. Hvis i svare/hjælpe med links kunne det være skønt.. Vidste man ulykken kunne ske ? Hvilke kernereaktioner skete inde i reaktoren da det gik galt ? -
Bowling for Columbines
ForumindlægMichale Mores dokumentarfilm "Bowling for Columbines", er den ikke meget afdækkende, da han som en 3. person fortæller det hele, er han ikke også meget "fluen på væggen" --- det skal lige siges, at det er i forbindelse med mediefag -
Hormonernes funktion
ForumindlægHej, hvilken funktion har hormoner i kroppen? -
Please Please hjælp mig
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp Jeg skal op i NF på fredag. Jeg er meget bange for at dumper. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forbrede mig. Skal jeg skrive noget ned eller skal jeg kun læser. Håber I kan hjælpe mig!!!!!!!! -
Masseprocent af eddikesyreindhold
ForumindlægNu har jeg siddet og stirret på min kemirapport i en god rum tid i håb om en åbenbaring. Måske går det hurtigere, hvis jeg spørger ud i verden: Jeg har fået dette spørgsmål vedr. min kemirapport om at finde eddikesyreindholdet i husholdningseddike: 5. Når man skal regne eddikesyreindholdet om ... -
carbon!
Forumindlægyes jeg har lavet jerni ståluld forsøget. Jeg har Ved at vi fik et sort bundfald og jeg Ved at det er carbon.. men hmm.. altså jeg ved stålulden indeholder jern med lidt carbon i, men kan jeg ellers komme med en anden begrundelse ?.. er carbon sort ?. de tmå det vel være?.. mvh line :) -
Osmose
ForumindlægHey derude. Jeg skal til en slags eksamen i morgen i et forsøg der omhandler osmose. Jeg forbereder nogle spørgsmål son muligvis vil dukke op og jeg kan ikke svare på dette: (skal lave et forsøg med karftoler i deminiraliseret vand, og forskellige glas med forskelligt indhold af salt) - Hvorf... -
eksamens opgave NF
ForumindlægHej.. jeg er studerende på HF og skal til at skrive en tværfaglig eksamens opgave i fagene: Biologi, Geografi og Kemi. Mit overvejende emne er kost og sundhed. men har svært ved at præcisere det. Håber der er nogen der kan hjælpe med hvad jeg måske kan komme ind på? nogle forslag? Kan det vir... -
Klage over underviser
ForumindlægHej, jeg/min klasse vil gerne skrive en klage over vores fysiklærer. Nogen der har en ide til hvordan den kan udformes? Husk på, at det er en kollektiv klage. Går på HTX 1. år btw. -
Lyrik
ForumindlægHej Er der nogle der har noter til disse begreber samt hvad der går under hvad?: sagprosa/ knækprosa/ prosa/lyrik/digt -
Læseferie - hvor lang tid har folkeskoleelever?
ForumindlægHej allesammen * Ved i svaret på det overordne spørgsmål? *bruger i jeres læseferie fornuftigt? * Er det noget man skal have klar før læseferien? * hvordan foregår jeres læseferie? Det er første gang jeg skal til eksamen og ville gerne vide disse ting befor :) -
Projekt - Logbog
ForumindlægHeej Vi skriver projekt i skolen og skal skrive logbog for hver dag. Men hvad skal logbogen indeholde? Altså hvad vi har lavet og lært, og hvad mere? Tak for hjælpen på forhånden Kys C -
Snowden og NSA
ForumindlægKære Jer derude. Jeg har VIRKELIG svært ved at få et kortfattet handlingsforløb over hvad de nye skandaler handler omkring Snowdens nye offentligørelser, NSA's forhold til Danmark og Sammarbejdet mellem Tyskland og Rusland??? Håbede på nogen kunne formulere en kortfattet handlingsforløb ove... -
NV-eksamen - hvordan foregår den?
ForumindlægHej, Jeg skal til NV-eksamen her i starten af næste uge, men grundet et gymnasieskift er jeg gået glip af NV1-forløbet og gennemgangen af, hvordan eksamen kommer til at foregå. Jeg håber, at der er nogle, der kan fortæller mig, hvordan sådan noget foregår, sådan step by step :-) Gerne n... -
Kemispørgsmål - TLC plade
ForumindlægHejsa, Jeg sidder og er i gang med SRP i kemi og historie. Jeg har lavet en chalconesyntese hvor trans-3-(2,4-dimethoxyphenyl)-1-(4-methoxyphenyl)prop-2-en-1-on, dannes ud fra 2,4-dimethoxybenzaldehyd og 4-methoxyacetophenon ved en aldokondensation, med NaOH som stærk base. Undervejs i fors... -
Kernefysik - Bindingsenergi
Forumindlæg1. Uro i en atomkerneDenne opgave illustrerer "uroen" i en atomkerne. Antag, at 130/54Xe-kernen pånedenstående figur er på energiniveau 530 keV over grundtilstanden og antag,at energien 530 keV er kinetisk energifordelt mellem kernens nukleoner.a) Beregn hastigheden af nukleonerne.Jeg h...
