Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 12941 til 12960 af 63055
-
inficerede celler
ForumindlægHvad er inficerede celler? Er ved at studere immunforsvaret, og har kigget på antistofforsvaret. Men nu er der forsvaret mod inficerede celler, og kan ikke helt tyde hvad det er ? :-) -
Ved godt hvad statistikken viser, men nogle som kan hjælpe med at forklar hvordan det forståes med
ForumindlægHvordan forståes det lyseblå/ og mørkeblå -
Rettelse af Engelsk tekst ved navn Kramer vs. Kramer evt. omskrivning :D
ForumindlægHej... Engelsk er ikke min stærke side så jeg vil hører om der er nogle der gider at se denne lille bid tekst igennem. Og finde synonymer for nogle ord og skrive teksten på en anden måde men det skal stadig give den samme mening... Spørg ikke hvorfor alting har gode grunde.... Jeg håber i vil gør... -
En der vil rette min grammatikopgave igennem?
ForumindlægHej. Håber der er en der vil rette opgaven igennem :) Helst i farver osv, så jeg kan se hvad der er rettet.. -
Bevis et underrum i R^(n x n)
ForumindlægHej, alle! Har en opgave som lyder, "Lad U?R^(2x2)cære mængden af symmetriske matricer, dvs. at A tilhører U hvis og kun hvis A=A^T." og spørgsmålene: 1) Vis, at U er et underum i R^(2x2) 2) Bestem en basis for U og angiv dimensionen af U. Til første opgave havde jeg intentioner om... -
Rettelse af stil.. Håber der en der vil hjælpe
Forumindlæghåber der er en der vil hjælpe, med at rette en engelsk stil. Hilsen Louise -
Fedtsyre
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig billedet ?? :) -
hurtigt..
ForumindlægHey.. Er der nogle, der har gode ideer til fysik forsøg man kan lave inden for lys og lyd? Gerne en unik ide.. :) svar hurtigst muligt tak.. -
frivillige??
ForumindlægHej, jeg er lidt på den.. Jeg skal have noget hjælp til nogen opgaver i fysik om opdrift. Hvis der er nogen meget venlige sjæle, som der vil hjælpe mig, ville jeg være meget meget glad. Har kun til imorgen inden klokken 10. -
Lys og atomer
ForumindlægHej! Står i den situation, at jeg skulle løse en række fysik opgaver. Dette er heldigvis forløbet forholdvist smertefrit ved de fleste af dem, men sidder nu tilbage med 4, som jeg ikke ved hvordan jeg skal få startet. Opgave 1) Et atom absorberer en foton, hvorved atomet skifter til en ... -
Pensum på Institut for Matematiske fag på KU
ForumindlægKan nogen oplyse (ved seneste afholdelse af fagene) pensum for følgende fag: Analyse 0, Analyse 1, Analyse 2, Mål og Integral Teori.. Så vidt jeg ved bliver der hyppigt anvendt forelæsningsnoter, som kan købes på Polyteknisk Boghandel eller downloades frit. -
Svær opgave!
ForumindlægJeg er i gang med fysik og er gået i stå med denne opgave, som jeg synes er ret svær:\n\n----\nEn laser med bølgelængden 805 nm sendes gennem et gitter. Der ses netop 7 pletter på en skærm (tegn evt. en tegning)\n1) Hvor stor skal gitterkonstanten d mindst være?\n2) Hvad er det mindste antal linj... -
Hvad er fejlen?
ForumindlægHej, jeg har en sætning, jeg ikke kan finde fejlen i.. Der er kun 1 fejl: Her husband, who had recently returned from Afghanistan, was not used to watch television all day. Jeg overvejer, om ikke "had recently" skulle byttes om.. Jeg ved ikke, er det en fejl? Jeg skal desuden begrun... -
Sne
ForumindlægHej... Jeg har lige et hurtigt spørgsmål, Har sne noget med Fysik og Kemi at gøre? Altså mener om sne høre til Fysik/Kemi Jeg ville nemlig gerne skrive om sne. -
Videregående uddannelse
ForumindlægNår man skal søge ind på en videregående uddannelse, er det så eksamenskarakteren eller årskarakteren der er gældende? Eller regner de gennemsnittet ud? fx: Årskarakter fysik skriflig = 7 Eksamenskarakter fysik skriflig = 00 Bliver ens snit så 3,5? -
Studenterkørsel
ForumindlægHey Jeg drikker ikke og er ikke meget for sociale arrangementer. Sidst jeg drak var mange år siden og jeg bryder mig ikke om det. Jeg føler mig i forvejen marginaliseret i min klasse, men min klasse er også splittet. Så spørgsmålet er: Kan man undværer at deltage til studenterkørsel rent faktisk... -
En kort rettelse (Haster)
ForumindlægDavs :) Ville være taknemmelig hvis nogle gad rette for fejl. Om den kriminelle lavalder skal sættes ned er et tilbagevendende tema i den offentlige debat. Ikke så snart har en mindreårig begået en forbrydelse, før temaet endnu engang dukker op i avisernes spalter. Skal man begribe, hvad den k... -
Studenterhuen
ForumindlægHey!Blev student d. 15. Juni, og ville bar li høre hvor længe man kan/"skal" gå rundt med huen???:) Har hørt at det normalt stopper ved Skt. Hans...!?!? tak -
Hvilken tekst skrev du om?
ForumindlægHejsa kære venner. Jeg håber i alle sammen har det godt. Den her tråd henvender sig mest til de folkens som har været til skriftlig dansk (studentereksamen) d 22/05-06. Jeg er bare vildt nysgerrig efter at vide, hvilken tekst de forskellige personer har valgt at skrive om. Jeg kan starte med at... -
STX og HF enkeltfag samtidig
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går i 3. G og har afsluttet mat B, men er ikke tilfreds med eksamens karakteren og ved samtidig at den videregående uddannelse jeg gerne vil ind på, kræver mat A. Jeg vil dog ikke have den karakter jeg har fået på b niveauet til at stå i min eksamens bevis. Mit spørg...
