Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 12961 til 12980 af 23765
-
ENERGILAGRING
ForumindlægHÆLP..... energilagring, nogle former eller metoder?? Alt viden vil gøre nytte, ved ikke noget som helst -
Flere ingeniører
Forumindlæghttp://politiken.dk/uddannelse/article535122.ece jeg er vist en af dem :) Tror I det kommer til at have en indflydelse på fremtidige jobs? Hvis udbudet af ingeniører bliver større så falder startlønnen måske? hvad er den generelle tendens ved sådan noget? og måske skal man også tage udlandet i b... -
Tvivl på valg af medicin uddannelsen efter gym
ForumindlægHej alle. Jeg står her med et lille men opbyggende dilemma. Jeg studerer på samf/engelsk retningen ( stx) og interesserer mig meget for naturvidenskabelige fag. Jeg overvejer at læse medicin på uni men ved ikke helt om jeg kan gøre det med den retning og de fag som jeg har lige nu. Er der nogen a... -
Forvirret
Forumindlæghej alle sammen sidder her og øver mig til mat. mund.har nogle spørgsmål, som håber I vil svare.jeg går i 1g. min årskarakter er på 7.6, (gennemsnit) som nogle syntes er meget lavt.har lige fået 7 i fysik i mundligt (årsprøve), er bange for at jeg får under 6 i gennemsnit i årsprøverne?er årspr... -
starttemperatur
Forumindlægheej ppl jeg sidder med en fysik opgave og kan ikke lige komme i gang to genstande udgør et isoleret system og er i en vis termisk forbindelse med hinanden. den ene genstand vejer 0.150kg og har en specifik varme på 900J/kg*c og en starttemperatur på 96C. genstand 2 vejer 0.65 kg og har en specif... -
Skift af 2. fremmedsprog
ForumindlægHej! Jeg har lige et spørgsmål om skift af 2. fremmedsprog. Jeg har en naturvidenskablig studieretning på stx med fysik a, mat a og kemi b og som mit andet fremmedsprog har jeg spansk på b. Jeg tror bare ikke at jeg ville kunne komme til at lære det ordenligt, når det kun er på b, og da jeg ikk... -
Dilemma..
ForumindlægHej Sp. Jeg går i niende klasse, og skal til og gå i tiende klasse, fordi mit snit (5,2) ikke er højt nok til en gymnasiel uddannelse.7 Min store drøm er at blive noget inde for matematik/fysik/kemi - da jeg er bedst til dem. Men tror I det kan lad sig gøre at kæmpe sig igennem tiende klasse, så ... -
Anvendelse af Newtons love ift. kasser.
ForumindlægHej. Jeg knokler med to opgaver under emnet "Anvendelse af Newtons love" på Fysik 1 på DTU. Jeg har store problemer med at komme frem til samme resultat som facit. Jeg tror det har noget at gøre med måden mit koordinatsystem er defineret. Jeg har dog altid fået at vide at man selv ka... -
Hjælp Ohm's lov
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder her og skal lave en fysik opgave, men har glemt hvordan man gør. Ved at man skal bruge Ohm's lov, med har glemt hvilke tal jeg skal bruge. Aflæste tal står på tegningen og spørgsmålet lyder: a. Beregn strømmene I1 til I5 og beregn endvidere summen af I2 + I3 ... -
Kan jeg komme igennem HTX?
ForumindlægHej allesammen Jeg ville gerne søge ind på HTX, da der er en spændende retning der passer til mig. Jeg er bare lidt bekymret, for jeg har altid været super dårlig til matematik og fysik/kemi og de forventer jeg tager det på B-niveau. Jeg ved ikke hvor svært det egentlig er men jeg slap igennem 9... -
Gymnasiet og 2 g
ForumindlægHej alle sammen! har et spørgsmål som jeg er forvirret over!! jeg har idag fået mine stanspunktskaraktere: Skriftligt og mundtligt dansk 7-4 mat- 7-4 religion 7 kemi 7-7 fysik 00-02 physkologi 7 engelsk 7-4 historie 4 idræt 4 tysk 4-4 Jeg vil gerne læse til medicin i fremtiden og gå... -
Hvem er god til Samfundsfag :P?
ForumindlægJeg har AT uge og skal besvare dette spørgsmål udfra en artikel som jeg fatter intet af? Nogen kan hjælpe? Hvordan har vores holdninger til klimaet udviklet sig i de seneste 40 år? Klimaforandringer Du er på vej til Grækenland for at holde efterårsferie. Flyet er nået ind over Ungarn.... -
Biologi på STX giver ikke adgang
Forumindlæghej allesammen. - i dag blev jeg (3g'er) præsenteret for et foruroligende faktum. jeg selv går på biotek A linjen på mit gymnasium. men disse der går på biologi A , idræt B og Mat B har ikke høje nok niveauer til at komme ind på de fleste naturvidenskabelige studier på universiteterne ... -
faglig spørgesmål søges så lærerne rigtig kan vise deres kunnen til sidste skoledag
Forumindlæghej til sidste skoledag hvor vores klasse skal lave underholdning er det mit ansvar at finde nogle kvalificeret spørgesmål til vores matematik,dansk,fysik/kemi,samfund,og religion lærere.Jeg søger spørgesmål som kan stilles hver enkelt lærer om deres fag. fx dansk læreren om at stave til er meget... -
Sygeplejerske / medicin
ForumindlægHej allesammen. Jeg er en pige på 19 år som i år bliver student. Jeg vil gerne læse medicin... Men der er et MEN. Jeg har fagene: Fysik b, kemi b og Biologi a - de er alle bestået. Jeg mangler mat a. Men'et er at mit snit højst bliver omkring 5.... og så ville jeg høre om man ville være... -
Præsentation af emnset lys og universet
ForumindlægJeg har trukket til min 24 timers eksamen i fysik C her idag, og første del lyder som overstående. anden del lyder på : lysets hastighed, bølgelængde, frekvens, doppler-effekt, rødforskydning, hubbles lov og spectre. Er så småt gået igang med at læse lidt og rundt omkring på nettet. Men vill... -
Kraft, acceleration og masse
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med nogle opgaver til fysik? Jeg føler mig helt lost og kan ikke finde ud af hvilke formler jeg skal bruge! Opgave 1. I hver ende af en snor, der løber over en let og letløbende trisse, er hængt et lod. Loddernes masse er 100 g og 110 g. Efter at lodderne med begyn... -
læge uddannelsen
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive on OSO-opgave der handler om hvilke uddannelse man gerne vil vælge. Og jeg har tænkt på at være læge, men har så et lille problem. Som jeg ved så indebærer lægeudannelsen mange slags typer af læge, men kan ikke rigtig finde ud af had navnet på den slags læge jeg ger... -
"copenhagen" ...
ForumindlægHej sidder fast i et spørgsmål omkring filmen "Copenhagen" af Michael Frayn, som beskriver mødet mellen Niels Bohr & Heisenberg i 1941 ..Så håber i kan hjælpe. spørgsmålet lyder: Hvorfor vendte Heisenberg tilbage til København og Bohr i 1914? altså hvad var hans hensigt med besøg... -
Er der nogen der kan hjælpe med sammensætning af fagkombination vedr. AT 2009?
ForumindlægHej, Jeg har gået og spekuleret på om det er muligt at skrive om Sparta og Athen, dvs. om Den Peloponnesiske Krig ml. Athen og Sparta/Korinth. En krig som varede 27 år fra 431 f.Kr. til 404 f.Kr. Et opgør mellem den demokratiske tradition i Athen og den aristokratisk-oligargiske styrefor...
