Søgning på: bioteknologi eksamen 2015. Resultater: 13001 til 13020 af 35503
-
Energi
ForumindlægHej :) Jeg har fysik c og skal op til eksame nu her, så hvis der var nogen som kunne give mig et svar på dette ville jeg blive super glad: hvilke former for energi er der? På forhånd tak -
Hvad er snyd?
ForumindlægHalløjsa folkens =) I sidste uge da jeg var op til en skriftlig eksamen, fik jeg en opgave der mindede meget om en jeg havde lavet som aflevering tidligere på året. Jeg har selvfølgelig selv skrevet den forrige opgave, jeg brugte den derfor som inspiration til den skriftlige eksamen. I stedet fo... -
Fysik: BEVISER!!
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i fysik næste uge og kunne godt tænke mig et par beviser jeg lige kunne fyre af til nogle af emnerne. Men vores lærer har bare ikke rigtig bevist så meget (bortset fra eksperimentelt) i løbet af de 2 sidste år, men han kræver at vi kan dem til eksamen!? Så er der nogen d... -
HVilke opgave?!
ForumindlægHej, Jeg sidder lige nu og forbereder mig til min skriftlige eksamen i matematik - delen uden hjælpemidler. Jeg er igang med mig opgavesæt nummer 2 og synes der er nogen af opgaverne der er for svære - tja opgaver jeg ikke havde regnet med at se uden hjælpemidler. Jeg vil derfor høre om der er n... -
klage eller ej?
ForumindlægHvornår bør man klage angående sin eksamen? Jeg var oppe i samfundsfag, men er meget utilfreds med min eksamen. Min lærer sad og løj overfor censor, han sammenlignede mig meden anden i min klasse, der lige havde været oppe - da han skulle give karakterer. Og desuden kom jeg ind på alle spørgsmål... -
Kan jeg stadigvæk søge ind selvom jeg har dumpet et fag?
ForumindlægHejsa. Jeg blev student i år, men har desværre ikke bestået den skriftlige eksamen i Dansk A, hvor jeg fik 00. Mine årskarakterer i faget var 02 (skriftligt) og 4 (mundtligt). Kort tid før eksamensperioden blev jeg diagnosticeret med ordblindhed i en forholdsvis alvorlig grad. Jeg opfylder alle... -
Læse SRP igennem?
ForumindlægHej alle Er der en der kunne tænke sig at læse min SRP igennem? Jeg har i dag modtaget karakteren, og da jeg normalt ligger i den gode ende af karakterskalaen, er jeg utrolig skuffet og uforstående for den karakter der er blevet givet. Jeg skriver ikke karakteren, så personen, som måske gerne vil... -
Inspiration til problemformulering
ForumindlægHej det er sådan, at jeg i AT snart skal til at låse mig fast på en problemformulering. Så derfor ville jeg høre om der var nogen som kunne inspirere mig. Jeg har valgt Dansk A og Bioteknologi A, hvor jeg har valgt at ville fokusere på noget formidling og kommunikation af mæslinger og/eller MFR-... -
Kunsten at skære ned på anslag - råd søges!
ForumindlægGodaften! Jeg sidder netop og skriver SRO og er langt over de tilladte anslag. (Sådan går det, når man rives med af spændende emner..he..he..he..) Jeg skriver i matematik og bioteknologi. Sidder der tilfældigvis en, der har nogle gode råd i denne forbindelse? Jeg tænker i forhold til ordva... -
Differentialligningers formål
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive SRO (juhu) og skriver i matematik og bioteknologi med problemstillingen: Er matematiske vækstmodeller anvendelige til at beskrive biologisk vækst? Jeg skal redegøre for differentialligningerne bag eksponentiel og logistisk vækst, hvilket jeg har gjort, men jeg ... -
Årsprøve - Hvilke sæt?
ForumindlægHej SP, Jeg skal op i matematik, bioteknologi og dansk skriftlig årsprøve. Ved I hvilke sæt man kan komme op i? Laver lærerne eller undervisningsministeriet dem? Jeg har matematik på A (går i 2.g), skal jeg så op i et sæt der er egnet til dem der har det på B-niveau eller et A-nievau sæt? Je... -
Problemformulering AT
ForumindlægHej Jeg skal til at lave AT-opgaven nu hvor jeg aflutter 2.G og har lidt problemer med problemformuleringen og underspørgsmålene. Overemnet er "Mad og Mennesker" og jeg har valgt samfundsfag (C) og bioteknologi (A) som fag. Jeg vil undersøge hvilke sociale forhold der resulterer i f... -
SRP - Stamceller og diabetes
ForumindlægHej Jeg er i gang med mit studieretningsprojekt i bioteknologi og dansk, hvor jeg skriver om embryonale stamceller og diabetes. Hvis der er nogle biologi-/bioteknologistuderende, lærer eller nogle der bare interesserer sig for faget, der har lyst til at læse min bioteknologidel igennem, vil... -
Diplomingeniør
ForumindlægJeg overvejer at starte på uni og læse til diplomingeniør inden for kemi og bioteknologi. Men jeg er i tvivl om jeg kan klare det? Har ikke det bedste gennemsnit fra gym og skulle kæmpe lidt for at klare gym. Så jeg vil høre om der er nogen, som ved hvordan niveauet ligger i forhold til gym. Er d... -
Guanin molekylformel
ForumindlægHej Jeg sidder for sjov og prøver at løse et eksamenssæt fra bioteknologi på A niveau, hvor jeg skal angive guanins molekylformel. Jf. rækkefølgen, der angiver, hvilke grundstoffer, der skal nævnes først i en molekylformel, bliver resultatet: Søger jeg på internettet for at få be/afkræf... -
Hjælp til SRP
ForumindlægJeg ved godt at det er lidt i sidste øjeblik, men jeg ville blive rigtig glad hvis i villw hjælpe mig med en enkel lille ting. Jeg sidder og ligger sidste hånd på min SRP i bioteknologi og skal omregne noget fra mmol/dL til gram/L. Det drejer sig om at omregne 9,7 mmol hæmoglobin/dL blod TI... -
Bestemmelse af reaktionsorden
ForumindlægHey, Jeg sidder og laver SRO i fagene Matematik og Bioteknologi. Vi har lavet et forsøg hvor vi skulle finde den specifikke enzymaktivitet, og nu skal jeg så finde ud af hvilken reaktionsorden den er. CH3COOH + NaOH bliver til CH3COONa + H2O Jeg har fået at vide at det burde være en 2.... -
Kan jeg få snittet?
ForumindlægHej SP, Min drøm er at komme ind på medicinstudiet, men jeg er bange for, at jeg ikke kan få gennemsnittet. Jeg går i 3g, og i 2g fik jeg et snit på 11 i de afsluttende fag. For ikke så langt tid siden fik jeg mine standpunktskarakterer; Matematik A; 12 / 10 Fysik B; 12 / 10 Dansk A... -
SRP om acetylsalicylsyre med differentielligninger og 2 kompartment modeller
ForumindlægHej alle Jeg er ved at skrive min SRP med Bioteknologi A og Matematik A Har problemer med den matematiske del, da jeg skal opstille en to-kompartment model for optagelse af acetylsalicylsyre. Bruge relevante data eller giv et skøn af de forskellige parametre, der indgår i modellen. Og diskuter... -
VIL DU RETTE MIN SRP?
ForumindlægHej derude :) Jeg skriver SRP i dansk og bioteknologi, og jeg tænkte, om der er nogen derude, som vil rette min SRP? Emnet er aldring, og jeg skriver om telomerer, telomerase, antioxidanter og de frie radikaler. Jeg skal derudover analysere og fortolke Fagre nye verden af Aldous Huxley med særli...
