Søgning på: fysik noter c. Resultater: 13041 til 13060 af 84813
-
Optagelsesprøve STX
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået et brev hvor der står at jeg skal tage en Optagelsesprøve STX og blive vurderet i fagene Dansk, Engelsk, Matematik og kemi/fysik samt tale med en studievejleder . problemet er at jeg ikke ved hvordan det går til, at det er en mundtlige prøve eller skriftlige prøve, e... -
kan det lade sig gøre???
ForumindlægJeg er igang med mit sidste år på gym. Jeg har et snit på omkring 6 nu og er dumpet fysik b. Min drøm er at læse til odontologi ( tandlæge). Har regnet ud, at jeg skal mindst have 10 og 12 taller. kan det lade sig gøre, at satse på tandlæge og kan man søge om betinget optag hvis man har gennemsni... -
Mening?
ForumindlægHvad mener de med dette spørgsmål? Skriv i hvilke fag du tilmelder dig FSA (ud over dansk, engelsk, matematik, fysik/kemi). Hvis der er søgt dispensation, så du kan aflægge prøve på særlige vilkår i et eller flere fag, skal du skrive hvilke(t) fag, det drejer sig om. Hvis der er søgt dispensati... -
Et nemt og uddybende svar til -Hvad er sæbe?-
ForumindlægHej Jeg er i gang med en aflevering, og har brug for hjælp til spørgsmålet Hvad er sæbe? Jeg synes ikke vores guidance har været særlig god, og jeg har brug for en let forståelig/uddybende forklaring på hvad sæbe er. Det er m.h.t. sammenstødet mellem fedtsyre og en base. Har bare lidt problem... -
om nogle tekster.
ForumindlægHej ... jeg er virkelig lost, idet jeg skal op i engelsk, som jeg ellers har frygtet..det er fordi, vi har læst nogle dårlige tekster, og vores undervisning har været meget ringe... Jeg har nogle tekster, som jeg skal have analyseret, men jeg kan ikke finde hoved og hale i dem. Er der måske nogen... -
Navngivning
Forumindlæghvordan giver man et systematisk navn for: CH3 / O |H3C - C - CH3 | CH3 MTBE -
Løsninger af ligning?
ForumindlægDer er givet: f(x) = -x^2 + 6x - 3 = c For hvilke værdier af tallet c har ligningen f(x) = c a) Ingen løsninger? b) en løsning? C) to løsninger? Jeg forstår slet ikke opgaven. Håber at der er nogen, der kan lede mig på rette spor. -
Jeg vil gerne lære fyisk.
ForumindlægHej. Jeg har en indlæringsvanskelighed, som gør, at jeg jeg har svært ved at lære matematik og naturfag. I de mindste klasser kunne jeg ikke forstå en brille af hvad læren forklarede for os i matematiktimmerne, jeg var meget langt bagude og derfor endte det med, at jeg ikke var med i matemat... -
Beregnelser af stofmægder
ForumindlægJeg skal svare på de her spørgsmål. Men kemi er jeg ikke god til. Så hvis man kunne skære det ud i pap for mig hvordan eller hvilke formler jeg skal bruge, ville det være dejligt. a) Beregn stofmængden af AgNO3 i det tilsatte volumen 0,1 M AgNO3. b) Hvor stor en stofmængde Ag+ er der tilsat? c... -
Tangentplan - ligning
ForumindlægHej. Jeg sidder og øver mig til eksamen i morgen, og har lige et spørgsmål En kugle har centrum i C(1,-2,1) og indeholder punktet P(4,5,2). Bestem en ligning for kuglens tangentplan i P. Vektor CP=(3,7,1) Så er jeg kommet frem til 3(x-1)+7(y+2)+1(z-1) Jeg ved ikke om jeg skal opløfte parantes... -
Matematik
ForumindlægI en skov plantes type fyrretræer med en højde på 1,7 m. Til de er 15 år gamle, vokser træernes højde med 17,3 % om året. a) Opstil en formel, der beskriver træernes højde som en funktion af antal år efter udplantningen. b) Hvor højt er et 7 år gammelt træ ifølge modellen? c) Med hvor mange pr... -
Defibrillator
ForumindlægHej, Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre med dette: Det handler om en defibrillator. Kondensatoren har kapacitansen 30,0 uF og dens energiindhold er på et tidspunkt 375 J. Jeg skal bestemme spændingen over kondensatoren. Jeg havde tænkt mig at bruge formlen: Ladning (Q) = Kapacitans (C) * ... -
blandbarhed
Forumindlægjeg skulle lave en forsøg med forskellig stoffer for at se om de opløses i vand og heptan her er min resultater, kan i kig om de er rigtig? hvordan ved jeg om et stof er polære, upolære eller svagt polære hvis den indholder flere bindinger? jeg ved godt hvad elektronnegativitet er men hvis jeg nu... -
The Wall
Forumindlægsøger engelsk noter til The Wall af Pink Floyd! har set at da ligger et lille udsnit af opgaver, men disse behandler kun 3-4 sange!har problemer med at forstå og fortolke teksterne rigtigt, så ville være en stor hjælp! -
The drover´s de facto
ForumindlægEr der nogen der har noter eller aflevering om "The Drover´s - De facto"? Jeg sidder her med 24t mdt eng B niveau... har allerede mistet 6 timer... Har kun brug for inspiration til analyse og fortolkning. Pls hjælp mig. Ipek -
FSA - skriftlig fremstilling :?
ForumindlægHej . Jeg skal i morgen op i dansk - skriflig fremstilling, og vil derfor spørge om i har nogle råd til , hvordan jeg kan forberede mig , og hvad der er vigtigt for en stil :) Og vil lige spørge om jeg må tage nogle noter med og retskrivning eller , hvad må man i det hele taget med ? -
Eksamen - problemregning
ForumindlægHej, jeg skal til 9. klasses afgangsprøve i matematik her på onsdag. Jeg har siddet og skrevet noter til alt jeg kunne komme i tanke om i de sidste to dage. Så jeg undrede mig over hvilke opgaver der kunne dukke op til problemregningen? Og hvilke plejer typisk at være der? :) -
Omskrivning til Herons formel
ForumindlægJeg har problemer med følgende opgave: Herons formel. Vi har følgende formel for trekantens areal: T = ½*a*b*sinC . I det næste skal vi skrive om på denne formel, så vi kommer frem til Herons formel: T = s*(s-a)*(s-b)*(s-c) , hvor s er trekantens halve omkreds: (a+b+c)/2 . Inden vi går i ... -
opgaver
ForumindlægDan tre hændelser således P(A1 omvendt U A2 omvendt U A3) = P(A1)P(A2)P(A3) A1,A2 og A3 er ikke uafhængige. A1 og A2 er parvis uafhængige. 2. Vis, at A1 og A2^C er uafhængige, samt at A1^C og A2^C er uafhængige. 3. Vis, at der ikke findes en diskret stokastisk variabel som har ss-funktion p g... -
Nogen der vil rette?
ForumindlægFood as an identity Last night I ate out for the first time in a weary long time. I had a weary hard time doing it because it means a lot to me to be eating at home with my family. The home is very important to the Danes. And that is connected with the Danish food culture and identity. There ...
