Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 13101 til 13120 af 95433
-
eksamen...
ForumindlægJeg har fået 12 i mundtlig matematik.. men eftersom jeg ikke vidste, at jeg kunne udskyde eksamensdatoen blev jeg nød til at møde syg op til eksamen... Jeg har fået 00, men jeg synes nu ikke at det er retfærdigt, for jeg har løst 4 opgaver rigtigt ud af 8! Men hvordan er det lige, hvis jeg skal... -
HJÆLP!
ForumindlægHey Folkens! Jeg har, uheldigvis, opdaget at jeg havde valgt Samfundsfag på A-niveau, men var lidt uklar om man skulle have matematik på B-niveau i 2.G, hvilket man skal. Ville gerne havde det ændret til fransk på A-niveau, men er det for sent ? Håber det kan laves om. -
Tvivl på valg af medicin uddannelsen efter gym
ForumindlægHej alle. Jeg står her med et lille men opbyggende dilemma. Jeg studerer på samf/engelsk retningen ( stx) og interesserer mig meget for naturvidenskabelige fag. Jeg overvejer at læse medicin på uni men ved ikke helt om jeg kan gøre det med den retning og de fag som jeg har lige nu. Er der nogen a... -
Det elektriske felt
ForumindlægHej Jeg har udregnet E1 = -28130 N/C, E2= 10800 N/C Jeg har så lagt dem sammen og fået -17330, men det passer ikke med facit. Hvad gør jeg forkert? -
Mekanik
ForumindlægHej..Jeg har været fraværende i fysik da jeg var syg så jeg ved ikke, hvordan man regner følgende opgave:Et højt cylinderglas er fyldt med glycerol. Når en kugle bevæger sig ned gennem væsken, påvirkes den af en gnidningsmodstand, som vokser emd kuglens fart. Hvis man slipper en kugle i væskens o... -
Nogen som har været oppe i komplekse tal eller Lineære diff. ligninger?
ForumindlægSøger nogen der har været oppe i de to emner og som kan huske spørgsmålene. Derudover søger ville nogen beviser til emnerne også være optimale -
(DP) Min ven Hilbert
ForumindlægForleden dag skulle jeg mødes med den store matematiker David Hilbert. Jeg skulle overnatte på hans hotel: Hilberts Hotel. Dette hotel har uendelig mange værelser (aleph 0). Men alle værelserne var låste ! Hilbert vidste ikke, hvad han skulle gøre. Han gav mig uendelig mange tilfældige nøgler. En... -
Resistans?
ForumindlægHej sp:) Nogen der kan hjælp med den her opgave i fysik? En koppertråd har en resistans på 4,20Ω ved 0 grader a.Hvad er trådens resistans ved 100 grader? En kold vinterdag er resistansen 3,84Ω b.Hvor koldt er det på denne dag? -
Afstand fra Jorden/Solen til en given planet.
ForumindlægHejsa Jeg har fået stillet en opgave til rådighed i fysik, den lyder som følger: Prøv at foreslå en metode til at måle afstanden fra solen/jorden til de forskellige planeter. Det eneste jeg lige selv kunne komme i tanke om, var noget geometri eller evt. trigonemetri? -
HF
ForumindlægJeg er en anonym elev, som gik på en gymnasial uddannelse på Horsens Statsskole og hf-kursus (stx) i 1g og jeg havde samfundsvidenskabeliglinje med matematik B-niveau og fysik C-niveau. De to fag har påvirket mit uddannelsesforløb m.h.t. mit standpunkt som gjorde, at ledelsen drøftede til et møde... -
Mht. Gennemsnit
ForumindlægJa så er jeg lige bestået. Jeg har fået nogle usædvanligt flotte karakterer, fik 10,9,11 og 9 til sidst, udover det fik jeg desværre to 7 taller i skriftlige prøver, men skal have en sygeeksamen i engelsk hvor jeg håber at kunne gøre godt for de to. De gode karakterer jeg fik i år, bliver trukke... -
Hjælp til fransk...
ForumindlægHej mit navn er Lise, og jeg skal til at svare på en masse spørgsmål, om det at rejse…Jeg ville bare spøge om der var nogen, der evt. ville læse min stil igennem, og evt. komme med rettelses bemærkninger, da jeg gerne vil have styr på min fejl. På forhånd mange tak for hjælpen!!5) Choisissez une ... -
Ligning for parabel ?
ForumindlægHej, jeg er lige igang med en opgave til IT projektet på B niveau (htx)Jeg skal have fundet en ligning til to (ens) parabeler.MEN det eneste jeg ved er at parablen krydser x-aksen ved (1,5;0) [punkt A på billede] og (16,5;0) [punkt B på billede] samt at parablen har en 22 graders indfaldsvinkel (... -
Opsupplering i Kemi
ForumindlægJeg har sendt ansøgninger til Medicinstudiet og vedlagt alle de dokumenter der nu skulle med men det eneste jeg mangler på nuværende tidspunkt er at få suppleret mit Kemi-C til Kemi-B niveau og jeg har læst mig frem til at universiteterne (SDU,AU,KU) kører betinget optagelse dvs. hvis jeg dokumen... -
Fysikprojekt - ideer?
ForumindlægJeg står og skal til at lave det større eksperimentelle projekt i fysik højniveau, og er desværre fuldstændig tom for ideer til et eksperiment der kunne være interessant. Kravene er, at det skal være et eksperiment, der ikke er alt for simpelt - tage et par timer at lave i laboratoriet -, og ska... -
Respiration og Fotosyntesen
ForumindlægHej! Jeg er igang med en fysik/kemi aflevering, men jeg er gået lidt i stå ved to af opgaverne. Jeg skal forklare de kemiske formler for respirationen og fotosyntesen. Jeg vidste godt hvad de kemiske formler var, indtil jeg valgte at søge på det for at uddybe mit svar. Jeg har hele tiden troet... -
skriftlig eksamen hf
Forumindlæggoddag der ude! jeg var oppe i skriftlig matematik hf b niveau i går og er lidt i tvivl om jeg regnede nogle af opgaverne korrekt 1) en trekant hvor A=63 grader a=6.8 c=4.3 regn vinkel c jeg har så først fundet længden b vha. cosinus relationerne cos(63)= ((b)^(2) + (4.3)^(2) - (6.8)^(2))/(2*b... -
dansk vægt?
Forumindlæghej ville lige spørge dansk a nieau vægtes den på 1 eller 2 -
Bestem tallet t
ForumindlægForstår ikke denne opgave -
Syre-basetirering
ForumindlægHej alle vi er nogle tøser, som har problemer med en kemiafl. Vi har allerede regnet noget, men resten driller. Please help us - så er i super søde! Ækvivalenspunktet nås ved tilsætning af 19,25 mL NaOH. PH er her 7,08. Saltsyrens koncentration: 0,077 M c) Beregning af pH før tilsætning af ba...
