Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 13161 til 13180 af 135324
-
dumt spørgsmål
Forumindlæghej jeg har et måske lidt dumt spørgsmål hvad betyder eller hedder det her: -
Bestem længden af linjestykket
ForumindlægHej alle! Jeg sidder med en opgave, hvor jeg er ikke ved hvordan jeg skal gøre Opgaven lyder: Bestem længden af linjestykket AB, hvor jeg har punkterne: A(0;0;11) B(3;3;17) C(-3;3;17) D(-3;-3;17) Jeg tænker jeg skal bruge en udvidet formel af afstandsformlen, men jeg er ikke sikker.... -
uge opgaver
Forumindlæghej jeg er en pige på 13 som har spørgsmål om matematik. mijn opgave lyder sådan: skriv et decimal tal, som består af 3 enere, 5 tiendedele og 2 hundrededele. min opgave skal være færdig til den. 3/17/2022 håber i kan hjælpe mvh pige på 13 -
Hjælp !
ForumindlægHvordan beregner jeg dette? Et politisk parti øger ved opinionsundersøgelser 3 måneder i træk vælgertilslutningen med henholdsvis 8.6% , 2.4% og 3.6%. Beregn den gennemsnitlige månedlige procentvise stigning i partiets vælgertilslutning. Hvad er den samlede procentvise stigning? -
Ubestemt integral uden hjælpemidler
ForumindlægHej. Hvad vil den mest simple måde at løse dette ubestemte integrale være på?: Brøken driller mig fordi den indeholder både x og tal, som jeg ved, at man ikke bare kan mikse sammen. På forhånd tak -
Cand.scient. versus cand.polyt.
ForumindlægHej Jeg går på nuværende tidspunkt i 2.g og skal starte på en bacheloruddannelse i september 2017, hvorfor ansøgningsfristen er d. 5. juli 2017, altså om ca. 15 måneder. Jeg skal således til at spore mig ind på, hvilken bacheloruddannelse jeg gerne vil optages på. Jeg har været ude på DTU fir... -
Hjælp mig efter min afgangsprøve kom
ForumindlægHej Jeg har noget problemer med Matematik. Jeg ville gerne vide alt om Matematik før jeg skal til afgangsprøv. Fordi jeg virkelige nervøs og jeg er bange for klare det vilde dårlige, så I kan ikke fortælle alt om Matematik som brøk, division, procent osv. Kan I også fortælle hvordan kan klare p... -
Dumpet.
ForumindlægHejsa. Jeg var oppe i matematik B, og jeg dumpede desværre. Jeg fik 00. Jeg fik 4 i mundtlig og 4 i skriftlig i mine årskarakter. Nogen siger til mig, at jeg så har fået 4 og 02 nu, dvs jeg har består matematik og behøver derfor ikke at tage det om(hvis jeg skal bruge det). Passer det? -
Solsystemet
ForumindlægNogen der vil rette min fysik rapport??Meningen med solsystemetJeg har om solsystemet og jeg vil dykke mig ind i hvad mening med det hele er. Først vil jeg starte med at fortælle, at hvad der ville ske hvis jordens akse var lodret på ekliptika og hvorfor det bliver dag og nat. Til allersidst vil ... -
Store begivenheder
ForumindlægStår og skal skrive en stil om en stor begivenhed, som er sket i tidsrummet fra 1999 til nu. Der er jo 11.sep 01 og tsunamien, men det er jo noget alle tager og skriver om ;) så hvis i kan komme med nogle gode forslag, så vil det være niice :D -
Hjælp en studinde i nød!
ForumindlægHjælp en ny matematik studindeJeg har problemer med følgende stykke...kan nogen hjælpe?2 * -3(i anden) - 4 * -3 - 2 * -3(2 * -3 skal divideres med 5(-3-4)...)Jeg håber min opstilling er til at tyde.Jeg får selv to resultaterdet ene er 29,82857143det andet er 9,6...er det helt galt? eller er en af... -
grundtal potens og eksponenten.
ForumindlægHej et eks. 34 3 er grundtallet 4 er eksponenten. og potensen er det hele ..? ikke..? -
Bestem tangentens ligning og monotoniforhold ????
ForumindlægJeg har hurtig brug for hjælp til den her matematik opgave, da jeg og et par andre ikke har forstået hvordan man skal regne den ud og få et resultat. Tak for det hele :3 (Filen er lagt med) -
Karakterskala
ForumindlægVed I, hvad karakterskalen i matematik uden hjælpemidler 2018 er? -
Matematikbøger
ForumindlægHejsaJeg eftersøge en GOD matematikbog, som passer til A-niveau i matematik.Vores nuværende bog er"Teknisk Gymnasium - Matematik 4" , af Torben Mikkelsen + 3 andre. ISBN: 87 7510 677 9Denne bog er nok det værste jeg har oplevet og kan ikke lære en noget som helst.Og da min matematiklære... -
Dividend
ForumindlægHvad betyder "dividend" ? -
Studieretningsprojekt.
ForumindlægHej alle. Jeg vil gerne skrive studieretningsproekt i fagene matematik og psykologi, med psykologi som hovedfag. Er der nogen, der har gode idéer til emner? Matematikdelen skal helst være svær og kompliceret. På forhånd tak! -
uligheder
Forumindlæghej.har lidt problemer med at sætte ulighederne f(x) >= 1½, og g(x)=1½ samt f(x)=g(x)ind i koordinatsystem.nogle tips?på forhånd maaange tak -
Studentereksamens sæt?
ForumindlægEr der nogen herinde der har løsningerne til studentereksamens-sættet fra torsdag den 16. august 2001? Er sindsygt stresset, og jeg har lavet en del af det, men kan ikke ikke overskue hvorvidt det er rigtigt eller ej! Har virkelig brug for noget hjælp! Har 3 afleveringer til i morgen! -
synopsis om finanskrisen på b-niveau
ForumindlægAf min lærer har jeg fået udleveret to artikler, og mit spørgsmål er nu om, at de skal bruges med citater i synopsen? Jeg har hørt, at den kun må være 3 sider, er det rigtigt? Og skal man skrive sine delkonklusioner ligesom i AT eller skal man bruge de taksonomiske niveauer? På forhånd tak :-)
