Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 13201 til 13220 af 152758
-
Uddannelse
ForumindlægHer efter sommerferien begynder jeg i niende klasse (undskyld jeg skrev syvende i starten, men det var for at få uddybet nogle ting ang. Pythagoras). Derved begynder tankerne, idet jeg skal op til eksamen om et år, og skal til at finde ud af hvad jeg vil. Men hvad er det egentlig jeg vil?- Jeg el... -
Stx eller Htx
ForumindlægI fremtiden kunne jeg godt tænke mig at læse medicin, men jeg ved ikke om jeg skal vælge STX eller HTX. Jeg elsker fagene fysik/kemi og biologi. HTX lyder spændende, men jeg har hørt at matematik niveauet er meget højt, så mon ikke det bliver for svært for mig, nu når jeg kun klarer mig mi... -
eksamen skriftligt
ForumindlægHej igen allesammen Da jeg jo skal til den skriftlige eksamen på tirsdag, har jeg siddet og øvet mig på delen uden hjælpemidler, men jeg er alligevel bange for at jeg har glemt noget. Jeg har igennem de sidste dage lært dette: Stamfunktioner (ligning til tangent) f(x) = F(x) og omvendt at differ... -
Kogepunkter
ForumindlægHej, er der en rar sjæl som kan hjælpe med denne kemi opgave omhandlende stoffers kogepunkter. Det ville virkelig hjælpe mig til eksamen, hvis der var en som kunne forklare hvordan man løser opgaven samt giver svar som jeg kan bruge til fremtidige beregninger af samme opgavetype. Opgaven er vedhæ... -
Hvor svært er det at få job som gymnasielærer med tysk som hovedfag?
ForumindlægJeg har planer om at studere tysk på uni efter mit sabbatår, og jeg kunne godt tænke mig at blive gymnasielærer efterfølgende. Jeg har hørt, at afhængigt af ens fagkombination kan det være svært at få et job, men gælder det også tysk? Ift. sidefag overvejer jeg fransk, græsk (som giver undervis... -
Biologi - gået i stå!
ForumindlægHej SP Nu er jeg igang med en biologi aflevering og jeg er simpelthen gået i stå ( jeg har været i gang med denne opgave i flere timer ) Jeg mangler dog det sidste spørgsmål og jeg er på bar bund håber nogle kan hjælpe mig opgaven: Sigtdybden er et standardiseret mål for van... -
HJÆLP - Find koncentration til første ordens reaktion.
ForumindlægNogle der kan hjælpe med dette spørgsmål? "I første-ordens reaktionen A --> P er koncentrationen af A til tiden 0 lig med 0,5mM. Efter 2 sekunder er den 0,25mM. Hvad vil den være efter 5 sekunder?" Jeg ved at svaret skal være 8,84*10^-5 M, men jeg ved bare ikke hvordan man kommer f... -
Valg af fag?!
ForumindlægHej Jeg startede på 3.g HTX her for et par uger siden og i morgen skal vi fremlægge vores endelige valg af fag til SRP. Jeg kunne godt tænke mig at skrive noget om Fibonacci, det gyldne snit eller måske noget om naturens påvirkning på bygninger. Men jeg har kun følgende fag at vælge i mellem. Mi... -
Dansk som valgfag?
ForumindlægHvorfor skal man have dansk i 3 år? Jeg mener, at det er forkert at man skal have om diverse digtere, når man ikke høre om vigtige fysikere, matematikere eller samfundsforskere. Jeg føler, at faget Dansk bliver ødelagt i 3g, fordi det går over i en overdreven nationalisme. Vi hører aldrig om tysk... -
Atomet.
ForumindlægHej Det her fandt jeg på formel.dk "Et atom er opbygget af tre slags elementarpartikler, protoner, neutroner og elektroner." Men protoner og neutroner er ikke elementarpartikler, de bestå jo af kvarker? Er det ikke en fejl? -
Fuldstændig løsning til differentialligning
ForumindlægHej, jeg står med et lille problem. Jeg har differentialligningen: Jeg har fundet den fuldstændigeløsning til at være: Men jeg er i tvivl om c kan være eller kun 0 og Håber at der er nogen som kan hjælpe mig. -
Kinesisk på C, vægt
ForumindlægJeg skal snart vælge valgfag, vil bare høre om nogen der ved, hvad kinesisk vægter om det 1,5 el. 1 Tak på forhånd :) -
Ikke højt nok gennemsnit...?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og har planer om at uddanne mig som tandlæge, men regner med at få et gennemsnit på ca. 8,3-8,5. Sidste år lå standby på 8,8 og derfor er jeg sikker på at jeg ikke kan komme ind i år. Spørgsmålet er så: Hvordan er det muligt at komme ind på denne uddannelse(Er ellers rimelig t... -
Uddannelse?
ForumindlægHej! Jeg er virkelig i tvivl om, hvad jeg vil uddanne mig til. Jeg vil gerne være en kirurg og bo i USA, men det virker som om, det kræver meget at få de to ønsker opfyldt. Desuden er jeg ikke 100% sikker på, at jeg vil være kirurg. Jeg er virkelig i tvivl. Jeg ved heller ikke hvilket gymnasium,... -
Biologi B og Fysik B
ForumindlægHej! Mit spørgsmål går på om Fysik B sværere end Biologi B eller omvendt, og hvad jeres erfaringer er med fagene? -
Organisk navngivning
ForumindlægHej :) Jeg er blevet undervist i både ny og gammel navngivning i organisk kemi, derfor er jeg lidt forvirret. Jeg er godt klar over at det her f.eks. er den gammle metode: 1-butanol og det her er den nye; butan-1-ol. Men er det kun når det gælder alkohol, eller er det også alkaner, alkene... -
Haster..plz hjælp hvis i ved noget!
ForumindlægJeg går på Hf og skal til eksamen på onsdag. Jeg skal op i geografi, biologi og kemi som er 3 naturfag slået sammen til 1 eksamen, og jeg er helt lost hvad angår, Push-pull faktor??.. Er der noget som ved noget om det må i meget gerne svare hurtigt. -
Hjælp til pKs værdi
ForumindlægHvordan beregner man pks værdierne for en aminosyre, fx glycin? hvilke værdier skal indsættes i formlen Ks1 = [A]*[H3O+]/[S] ? hvordan kan kemiske formler blive til tal der kan indsættes i en formel? -
Sort studenterhue?
ForumindlægHej jeg ville spørge hvornår kan man få mulighed for at få en sort studenterhue? Har det noget af gøre med hvor mange A-fag man har? Ja så hvilke fag? Eller er det ens gennemsnit der afgøre det? Bliver man selv spurgt af lærene eller hvordan? Tak på forhånd! -
tegninger til forsøg...
Forumindlægbåde i kemi og fysik har jeg tit det problem at jeg bliver nødt til at lave nogle frygtelige forsøgsopstillingstegninger i paint. Så var det jeg tænkte, er der ikke et program man kan dowloade med en masse skabeloner el. noget så det ville gå hurtigere at lave disse tegninger. Kom endelige med no...
