Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 13321 til 13340 af 17507
-
Perspektivering NEWTON:O
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive en rapport om Newtons 1. og 2. lov, hvor vi også udførte 2 delforsøg. Det første var et lodret fald af en bold, mens det andet var et skråt kast af bolden, hvor bolden blev kastet med to forskellige kastevinkler. Jeg skal i rapporten også skrive en perspektivering... -
Kemi mængdeberegning
ForumindlægHeej nogle der kan fortælle mig om dette er rigtigt. Jeg har lavet et forsøg, der hedder bestemmelse af opløselighedsprofukt. Hvor jeg har titreret indtil jeg har nået ækvivalentspunktet som var 11.3 ml. jeg har titreret med saltsyre 0,020 M a) beregn stofmængde af tilsat saltsyre 0.020*0.011... -
Newton - Perspektivering
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive en rapport om Newtons 1. og 2. lov, hvor vi også udførte 2 delforsøg. Det første var et lodret fald af en bold, mens det andet var et skråt kast af bolden, hvor bolden blev kastet med to forskellige kastevinkler. Jeg skal i rapporten også skrive en perspektivering... -
Flamingo og Rockwool isoleringsevne???
ForumindlægHejsa mennesker, er der ikke en af jer der kan kigge min databehandling igennem, i min fysik eksamensprojekt. Jeg har undersøgt isoleringsevnen for flamingo og rockwool. Dette er gjort ved at lave en kasse ud fra flamingo, som isoleringsmateriale, og derfra beregnet U-værdien, Lambda-værdien s... -
Energiomdannelse
ForumindlægHej! Man siger at når et legeme falder, så er den mekaniske energi bevaret. Altså Epot bliver til Ekin, på vej ned. Dog har vi lavet et forsøg, hvor dette ikke helt er tilfældet. Der spiller nemlig ydre kræfter ind og gør så dette ikke sker, i form af noget vindmodstand og gniningsmodstand fra e... -
Stofmængdeberegning
ForumindlægFigur 5 er en tabel: Tilsat volumen af 0,1 M NaOH frem til ækvivalenspunktet Uden orlistat = 17,2 mL Med orlistat = 12,3 mL Spørgsmålet lyder: Beregn stofmængde af dannet butansyre ud fra resultaterne fra forsøgene vist i figur 5? Skal jeg "bare" bruge formlen n=m/M Men tror ikk... -
Hjælp - Oversættelse af svær sætning
ForumindlægHejsa Jeg skal oversætte denne til tysk: I morges måtte mor bruge vores største skohorn for at få ham ind i bilen. Jeg har forsøgt mig: Heute Morgen musste Mutter unseren grössten Schuhanzieher gebrauchen, damit .... Men jeg er kommet i tvivl, fordi for at..... jo ikke er en rigtig sæt... -
Gliaceller
ForumindlægDer er andre gliaceller i hjernen, som fungere som et filter der forhindrer skadelige stoffer i at trænge fra blodet til hjernen. – funktionen kaldes hjernebarrieren. Jeg har forsøgt at forstå det overstående....men forstår det alligevel ikke helt. Er det gliaceller som gør at skadelige st... -
AT - kampen for det gode liv
ForumindlægHej folkens, Jeg sidder og skal igang med AT. Jeg vil gerne hvis jeg kunne kombinere fagene biologi (A) og historie (A) med hianden. Hertil vil jeg vælge 2. verdenskrig og menneskeforsøgene herunder. Problemet ligger i at jeg ved ikke hvordan jeg skal koble disse til ''kampen om det... -
æggeceller
ForumindlægJeg er igang med en biologi rapport, som omhandler at undersøge æggestokke, kromosomer osv. i et mikroskop. Jeg har til diskusionen blandt andet fået spørgsmålet: Hvorfor er æggecellen størrere end de øvrigere celler i æggestokken? Jeg har forsøgt at finde svar både i bogen og nettet, men ingen... -
Æggestokke
ForumindlægJeg er igang med en biologi rapport, som omhandler at undersøge æggestokke, kromosomer osv. i et mikroskop. Jeg har til diskusionen blandt andet fået spørgsmålet: Hvorfor er æggecellen størrere end de øvrigere celler i æggestokken? Jeg har forsøgt at finde svar både i bogen og nettet, men ingen... -
Hjælp til eksamenssæt HHX
ForumindlægHej derude, Jeg sidder på falderebet på HHX og kæmper med vores permanent sidste aflevering i matematik (hvilket jeg ikke er skarp til) Som et sidste desperat forsøg på at opnå en nogenlunde karakter vil jeg høre herinde om der er en som ligger inde/kender en som ligger inden med et besvaret eks... -
Opgave K4 Vognhjulsgalaksen
ForumindlægHej, Jeg har brug for noget hjælp til opgaven: "K4 Vognhjulsgalaksen" fra bogen: "Opgaver i fysik A-niveau" Fysikforlaget 2007. Jeg har vedhæftet et billede af opgaveformuleringen. Jeg har forsøgt at regne opgave a og b og får: a) v=9-05*10^6 m/s b) 1.1*10^17 s Kan dis... -
EU-Parlamentsvalget 2014
ForumindlægKære jer derude. Er igang med at læse om EU-parlamentsvalget, men jeg støde hele tiden på nogle begreber som jeg ikke aner hvilken funktion eller hvad de enkelte står for og det piner mig... Har forsøgt at finde svar på andre sider, men forstår det bare simpelthen ikke! Håber nogle ville være s... -
TI-nspire opg 7 fra eksamensæt dec 2013
ForumindlægHej! Jeg har sidder i en time nu, og forsøgt at lave opg 7 i dette sæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/131223%20hhx133-MAT-B-16122013.ashx Det jeg gerne vil er at kunne udfylde resten af skemaet, så jeg kan se sammenhængen mellem pension og ... -
"Livet på kanten" - Dansk mundtlig eksamen 2014
ForumindlægHeeeej:) Jeg har trukket fordybelsesområdet " Livet på kanten," og jeg leder efter noveller (evt. digte), som omhandler temaer såsom: sex, stoffer, fest og ungdom. Jeg har overvejet " Frels mig fra de velmenende," dog har min lærer fremlagt, at det er bedst, hvis vi selv give... -
Stivelsesnedbrydning med enzymet Termamyl(amylase) og anvendelse af Michaelis-Menten modellen
ForumindlægJeg har svaret på min konklusion om hvad der er sket i forsøget og vores resultater, samt at jeg har brugt modellen og udregnet Km og Vmax. Jeg ved dog ikke hvordan jeg skal gribe min diskussion an. min Rapport er på ca 16 sider og teoriafsnittet er på ca. 2,5 side. Nogen der kan skube min dis... -
Sandsynlighed
ForumindlægHej. Jeg har forsøgt at løse denne opgave, men jeg er ikke nået frem til et resultat. Kan I hjælpe? I den norske by Lofoten afholdes en årlig øksefest. Karle fra nær og fjern kommer for at vise deres færdigheder som øksekastere. Thorbård, den regerende mester, kan ramme bullseye fra 20 meters af... -
T(kvadratrod x)
ForumindlægHej Jeg står med en opgave til et forsøg jeg har udført om svingninger hos bløde og hårde fjedre, hvor man skulle sætte fjederen i svingning med forskellige masser bundet fast til fjederen, og noget måleudstyr blev brugt til at at give nogle måleværdier af svingningerne. derudover er det også o... -
en svær differential-model ..
ForumindlægHej Jeg bevæger mig rundt i en stor bunke differentieringsopgaver, en af dem ser sådan her ud: Vands bevægelse i en bestemt type jordlag kan beskrives ved en model Hvor er antal cm, vandet er trængt ind i jordlaget, og er antal minutter efter, at vandet er ledt ned i jordlaget. Bestem : ...
