Biologi

Gliaceller

10. marts 2023 af BIOLOGIERSPÆNDENE - Niveau: A-niveau

Der er andre gliaceller i hjernen, som fungere som et filter der forhindrer skadelige stoffer i at trænge fra blodet til hjernen. – funktionen kaldes hjernebarrieren.

Jeg har forsøgt at forstå det overstående....men forstår det alligevel ikke helt. Er det gliaceller som gør at skadelige stoffer i blodet ikke trænger ind i hjernen. Jeg læser på en sundhedsuddannelse og har brug for at videre mere om hvordan gliaceller og hjernen hænger sammen. Så hvis der er nogle som kan svare så skriv endelig tilbage, tak


Brugbart svar (1)

Svar #1
11. marts 2023 af Alix1983 (Slettet)

Slettet

Brugbart svar (1)

Svar #2
11. marts 2023 af Emma593 (Slettet)

Slettet

Svar #3
11. marts 2023 af BIOLOGIERSPÆNDENE

Tak for de virkelig gode og meget informerende svar. Jeg vil prøve at læse mere om hvad deres funktion udover at forhindre giftige stoffer i at løbe ind i hjernen er.

Brugbart svar (1)

Svar #4
11. marts 2023 af Emma593 (Slettet)

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #5
13. marts 2023 af DrNielsen

Der var nogle svar her jeg havde påtænkt at gennemgå. Er der en administrator der kan sige et par ord om hvorfor de er slettet?


Svar #6
13. marts 2023 af BIOLOGIERSPÆNDENE

Jeg er glad for hjælp til svarerne men jeg ville gerne læse dem 1 gang til her i dag, og forstår heller ikke hvorfor de er blevet slettet :( øv

Brugbart svar (0)

Svar #7
13. marts 2023 af SådanDa

#5 #6, nu er jeg ikke moderator eller noget. Men besvarelserne i denne tråd var bare direkte kopieret fra chatGPT, det er gratis at benytte, så jeg tænker, at hvis I gerne vil læse sådanne besvarelser, så kan I selv spørge chatGPT om det?

Generelt er chatGPT ikke super pålideligt, men svarene fremstår pænt og det kan være svært at vurdere om det som står er sandt eller falsk.  Jeg synes det er fint ikke at tillade her på siden, men jeg ved ikke om studieportalen.dk har et fast standpunkt til det. Der burde måske meldes noget officielt ud?


Skriv et svar til: Gliaceller

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.