Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13321 til 13340 af 27496
-
Diffusion og osmose
ForumindlægNu har jeg læst om de to ting i, Biologi til tiden, BIOS, RAM på biologien og basisbog i/for biologi, og jeg forstår stadig ikke, hvad diffusion og osmose er. Er der nogle, som gerne vil forklare på en meget forstående måde, da jeg kun er folkeskoleelev. På forhånd tak. -
induktiv, hypotetisk-deduktiv eller falsifikation?
ForumindlægHej, nu har jeg skrevet om fedme i biologi i hhv. dansk og biologi, og jeg er i tvivl om, hvilken metode jeg har brugt i biologi. Har skrevet om hvilke sygdomme fedme kan forårsage, og hvad man kan gøre for at forebygge fedme, så hvad er metoden? På forhånd tak -
The football factory analyse
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og er godt i gang med min SRP, som omhandler hooliganisme. Mit analyserenge spørgsmål går på en analyse af 'The football factory', med særligt henblik på hovedpersonens selvopfattelse. Er der nogen der ligger inde med et godt råd til at komme i gang, eller måske kan giv... -
2. Ordensreaktion eller pseudo1.ordensreaktion?
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål til forsøget med affarvning af tartrazin. I teorien antager man, at hypoklorit er konstant, men i mit forsøg målte jeg bare koncentrationen af blandingen af tartrazin efter hypochlorit blev tilsat over tid og beregnede koncentrationerne ud fra absorbans vha. Lambert-Bee... -
RSA Kryptering (mat/da)
ForumindlægHej aktive brugere på Studieportalen, Jeg skal til at skrive SRP, og jeg har valgt at skrive i fagene matematik A og dansk A. Grunden til at jeg skriver er, at jeg ønsker konstruktiv feedback og evt. idéer til opgaven. Emnet er RSA Kryptering og grunden til, at jeg skriver i dansk er, at j... -
omformulering?
ForumindlægHej. er der nogen som kan omformulere noget engelsk til mig, da jeg personlig selv er virkelig dårlig til engelsk og skal have omformuleret noget til min SRP. This paper deals with the subject harmonious waves. The focus of the paper is firstly to give a description of Hookes Law and the combinat... -
handelskole
Forumindlæghej jeg har et problem...Alle mine venner bliver studenter i år i næste uge faktisk...Sammen med mig selvfølgelig, men den ene af mine veninder går på handelskole, og bliver student som den sidste, og selvfølgelig skal vi op og se hende med roser... MEN Hvad farve er huen på handelskolen....På gy... -
Oversættelse
ForumindlægHej. er der nogen der gider se min oversættelse igennem? Sur la image à droit côte, nous voyons des garçons qui pêcher les animaux. Ils sont dehors sur le lac, près d’une forêt. Le soleil brille et les garçons ont chaud. Le professeur des garçons est dans l’horizon. Les garçons s’amuser. Parce ... -
Huske uden ad
ForumindlægHi alle For ik særlig lang tid siden skulle j til eksamen i organisk kemi (uden hjælpemidler. Da j læste op til d fag opdagede j at d meste var udenadslære. ...men j r ik så god til at huske så meget. Så hvordan ska j fremover huske alle de nødvendige kemiske formler, reagenser, reaktionslignin... -
Hvad kan jeg bruge det til?
ForumindlægHvis jeg vælger studieretningen:Matematik A, Kemi B og Fysik B- hvilken videregående uddannelse kan jeg så vælge, er der en hjemmeside om det?Jeg har hørt om medicin-studiet, men andre? -
karakter
ForumindlægJeg bliver snart student, og jeg ved, at når man har været på særlige vilkår, så bliver årskarakterne fra 2.g overført som eksamenskarakter alle sammen, men det er sådan, at jeg i kemi har fået 03 i eksamen og 8 i årskarakter, kommer der bare til at stå 5 på eksamensbeviset? -
Kemisk produktion?
ForumindlægJeg er i gang med at lave dispisition til FSA i Fysik/Kemi, og det er sådan at jeg ikke helt sikker på hvad jeg skal komme ind på ved Kemisk produktion? Havde tænkt på Nanoteknologi. - Håber der nogle af jer søde mennesker der vil hjælpe mig lidt i gang. :-) -
Skriftlig eksamen 2006
ForumindlægEr jeg den eneste der havde svært ved biologieksamen i år? Min skriftlige karakter ligger rimelig højt, men synes det her eksamenssæt overgår de andre års!! Jeg er måske den eneste der har det sådan...? -
HTX!
ForumindlægEr der nogle som går på HTX, som kan sige nogle plusser og minusser?! Overvejer nemlig stærkt at tage derpå efter 9.. -
Eksamen retfærdig ?
ForumindlægHey Alle. Jeg har et spørgsmål, som jeg godt kunne tænke at høre folks meninger om. Synes i, at eksamen generelt er retfærdig? Når man tænker på hvilke fag man trækker, samt hvilket emne man trækker i den enkelte eksamen. Man kan hurtigt få en dårlig karakter i et fag man er god til, hvis man er ... -
Udregning af gennemsnit efter den nye reform
ForumindlægJeg vil bare lige være helt siker på, hvordan gennemsnittet skal regnes ud, hvis man går på stx efter reformen.Jeg har lavet et lille eksempel med fire fag efter den nye skala:DA (A): 7Ma (B): 10HI (A): 12sa (c): 4Hvis jeg skal udregne gennemsnit, så bliver det: (2*7+1,5*10+2*12+4)/(2+1,5+2+1) =... -
Hvad laver i på studieportalen??
ForumindlægHej alle. Synes det kunne være ínteressant at vide. 1. hvad i kommer på studieportalen for? (for at hjælpe andre, for selv at få hjælp, for hyggens skyld, kun for studiets skyld, fordi jeg er topstresset og ellers ikke ved hvor jeg skal spørge henne osv. osv.) 2. Hvor ofte i kommer på stud... -
Medicin-studiet - hjælp til valg.
ForumindlægHej, Jeg er en pige, som her til sommer bliver student. Jeg er 18 år. Jeg ser at gennemsnittet for at komme ind på lægestudiet er på 9,... og 10,... Jeg har drømt hele livet om at komme på det studie, men det viser sig nu at jeg har kun et gennemsnit på 6,5. Jeg har i dag ikke vist for lærer... -
MÆGA SKÅD KARAKTÆR
ForumindlægJeg har fået fucking -3 i min SRP!!! Er der nogen der gider læse den igennem og komme med konstruktiv kritik? overvejer seriøst at klage mvh. Martin Johansson -
Latin, vil være advokat / jurist
ForumindlægHvis jeg vil værer advokat / jurist, så er latin et meget godt fag at tage på stx, ikke? Det bliver kun på C niveau, men det er stadig meget relevant at have, har jeg ikke ret? Mvh. Frederik. Ps. Hvis jeg skal vælge mellem Fransk A, og Tysk B, er der så et af de to sprog der ville være be...
