Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 13341 til 13360 af 17507
-
Opdrift
ForumindlægBryllupskagen er en ordentlig sag. Brudens moster vil trække den ind i festteltet, men, gnidningsmodstanden med gulvet er ALT for stor. I et desperat forsøg på at kunne slæbe kagen selv, fylder mosteren teltet helt op med ferskvand, idet hun håber, at opdriften på kagen, der vejer 300 kg og er v... -
Løse en ligning ved at implementere en tautologi (Diskret matematik).
ForumindlægHej allesammen. Som det kan ses på det vedhæftede billede har jeg forsøgt at løse en ligning: |2x+1| = |-5x+3| ved at implementere en tautologi. Problemet er så at jeg kun har fundet en løsning for x, nemlig x = 2/7. Dette er dog kun en af løsningerne, da der endnu findes en løsning på x = 4/3.... -
Kemi
ForumindlægHvorfor påvirker OH- ioner elektrode potentiale? I et forsøg måles en opløsnings pH til at være 5. Derefter tilsættes 2mL 4M NaOH og pH måles med indikatorpapir til at være 11 (på skala fra 1 til 11). Elektrodepotentialet aflæses til at være 118,5mV. Derefter tilsættes yderligere 2 mL 4M NaOH og ... -
Hjælp til forstå udtryk
ForumindlægJeg har et udtryk, som jeg har forsøgt at finde ud af hvad betyder ved at indtaste i Wolfram Alpha, men jeg har stadig svært ved at forstå det. Link til udtryk: http://www.wolframalpha.com/input/?i=%28x%5En%2Fn%21%29+%2F+%28sum+%28x%5Ej%2Fj%21%29%2C+j%3D0..n%29 hvordan skal dette udtryk for... -
Maple hjælp. Gym pakken
ForumindlægJeg forsøger at bruge maple's gympakke til at lave regression, men det virker ikke rigtigt. Her er hvad jeg skriver: with(Gym) X := [1, 2, 3, 4] Y := [2, 4, 6, 7] LinReg(X,Y) Når jeg trykker enter skriver den bare LinReg([1, 2, 3, 4], [2, 4, 6, 7]) I stedet for et resultat.. Hvad gør j... -
Rumfang ved x
ForumindlægHej SP. Jeg har forsøgt at løse denne opgave. Jeg kan simpelthen ikke se, at jeg gør noget forkert. Men resultatet giver ikke mening. Min løsning: Rumfanget, udgangspunkt: V = h · l · x h udtrykt ved x: h = 3 - 3x l udtrykt ved x: l = 2x V(x) = x · (3 - 3x) · 2x ... -
Er der en som vil hjælpe med det her???
ForumindlægVed at ekstrahere fedtstoffet i chipsene får vi altså en blanding, hvor fedtstof og heptan er de eneste bestanddele??? hvad betyder det helt præcist? altså bestanddele, jeg har selv prøvet at slå det op men kan ikke lige sætte det ind i sammenhængen- betyder de dele. Hvis der er nogen som ha... -
Eksamens forberedelse
ForumindlægHej Skal til fysik/kemi prøve på mandag. Vi har arbejdet med tre hovedemner: 1. Magnetisme,elektromagnetisme samt induktion. 2. Syrer, baser og salte. (Herunder atomets obbygning og det periodiske system) 3. Alfa,beta og gamma stråling. Hvilke underemner er der til hvert af følgende hovedem... -
Mdt. eksamen - alkaner
ForumindlægJeg er lige pt. i gang med at lave dispositioner for mundtlig eksamen, kemi B. Jeg er i gang med at besvare et spørgsmål med emnet "alkaner". Heraf skal jeg komme ind på: - Opbygning - Isomeri - Navngivning - Fysiske og kemiske egenskaber - inddragelse af forsøg. Mht. isomeri er je... -
resulterende kraft
Forumindlæg"En klods med inerti m = 5.62 kg bliver trukket op ad en bakke med en kraft F der har størrelsen F = 54.4 N under påvirkning af tyngdekraften. Bakken har en hældning på θ = 29.7o i forhold til vandret og kraften F har en hældning på φ = 17.6o i forhold til klodsens bevægelsesretnin... -
Kemisk opbygning af betacaroten med funktionelle grupper hjælp
Forumindlægjeg har delt mit stof op i funktionelle grupper hhv. cykloalkener, methylgrupper og alkener, hvor jeg så skal analysere disse grupper med henblik på styrke og hvilke bindinger de har samt effekten det har på kogpunkt, men har forsøgt at søge, men kan ikke finde helt noget relevant for emnet. her... -
impulsen af kassen med inerti M
Forumindlæg"Et system består af to kasser med hhv. inerti m = 1.78 kg og M = 2.36 kg samt en fjeder med fjederkonstant k = 534 N/m der er presset ?x = 0.115 m sammen. Systemet starter i hvile hvorefter fjederen bliver fri til at udvide sig. Hvad er impulsen af kassen med inerti M efter fjederen har... -
Biokemi - enzym
ForumindlægHej, Jeg har udført et forsøg ved navn laktatdehydrogenase fra kartoffel, hvor vi oprensede laktatdehydrogenase fra kartofler vha. udsaltning. Jeg er meget interesseret i lidt hjælp vedrørende: Hvordan man kan bedømme laktatdehydrogenasens stabilitet? Hvorfor fraktionerne skal stå koldt? (høj... -
hjælp til disposition!! Forurening
ForumindlægJeg har emnet "Der er noget i luften" kan jeg bare kalde det 'forurening' på min disposition?? udover det skal jeg ha hjælp til opsætning af min disposition. Der skal indgå: - Atmosfærens sammensætning - forbrændingsgasser (Co2, SO4, NOx) - Fuldstændig og ufuldstændig fo... -
hjælp til min disposition!! 'der er noget i luften/ forurening?"
ForumindlægJeg har emnet "Der er noget i luften" kan jeg bare kalde det 'forurening' på min disposition?? udover det skal jeg ha hjælp til opsætning af min disposition. Der skal indgå: - Atmosfærens sammensætning - forbrændingsgasser (Co2, SO4, NOx) - Fuldstændig og ufuldstændig fo... -
Fysik / Kemi disposition
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til fysik / kemi og er godt i gang med mine dispositioner. Jeg ved at jeg er sent ude, men jeg har allerede skrevet NOGET til alle områder jeg skal ind under. Jeg vil bare lige høre, hvad i synes jeg skal fortælle / lave forsøg omkring, inden for disse områder. Nogle af ... -
hyrdinden og skorstensfejeren: ernære dig ved professionen.
ForumindlægHej alle! Jeg skal op til danskprøven snart, og har valgt prøveoplægget hyrdinden og skorstensfejeren. Den sidste sætning på nr 2 side af eventyret kan jeg bare ikke forstå. Sætningen lyder således: "Jeg tror jeg vil ernære dig ved professionen". Jeg har forsøgt at slå de enkelte ord ... -
Afstemning af reaktionsskema
ForumindlægHej, Vedrørende en øvelse omhandlende indgreb i ligevægt (kvalitativ analyse) skal jeg afstemme reaktionsskemaet: Jeg er i tvivl om, hvordan man skal forstå mængden af O-atomerne - altså om der er 9 O-atomer, idet der står , og om det faste jern overhovedet indgår med oxidationstrin. Forhold... -
Virksomhedsøkonomi mundtlig eksamen - eksempler?
ForumindlægHey, Er der nogen der ligger inde med eksempler på virksomhedsøkonomispørgsmål til den mundtlige eksamen? Det er primært spørgsmålene jeg er interesseret. Forsøger at samle så mange potentielle spørgsmål, så de behøver ikke være eksakte. Ville være lækkert hvis nogen kunne finde nogen gamle frem... -
Diiod opløst i vand, ethanol og benzin
ForumindlægHej :) Jeg har lavet et forsøg i kemi, hvor vi skulle opløse diiod i henholdsvist vand, ethanol og rensebenzin. Diiod er upolært og kunne derfor opløses i benzin (hvilket giver mening), men også i ethanol (hvorfor?) og en lille smule i vand (hvorfor?) Både vand og ethanol blev brune da diiod bl...
