Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 13441 til 13460 af 17507
-
bunden og ubunden mandat?
ForumindlægHej. Som jeg har forstået så er en mandat det samme som en af de 179 der sidder i folketinget. Men når ordet ubunden og bunden kommer med så forstår jeg det ikke helt. Hvad er forskellen på en bunden og en ubunden mandat? Hvad vil det i det hele taget sige at være en bunden og en ubunden mandat? ... -
Dobbeltintegral
ForumindlægHej. Jeg har en funktion: Jeg vil integrere denne sådan her: Og sådan her: Jeg har prøvet i Maple og får det første integral til at være 1 og det andet til at være -1. Hvordan løser jeg det her uden Maple? Jeg har forsøgt mig med det første integral. Jeg tror, at jeg skal integr... -
Koncentration af azorubin ud fra forskrift
ForumindlægJeg skal skrive en kemi rapport ud fra et forsøg hvor vi skulle måle arbsorbansen af azorubin i en mokai. Det vi gjorde var at vi lavede 5 standardopløsninger af azorubin (5,10,15,20 og 25 ml), som vi målte absorbansen af med et spektrofotometer. Jeg har laved en standarkurve, hvor jeg har konc... -
Syrning af yoghurt
ForumindlægHej Jeg sidder og kæmper lidt med en bioteknologi rapport, som handler om syrning af yoghurt, men det er fordi at mit forsøg har en afvigelse og jeg kan ikke forstå hvorfor altså det er meningen at den skal have en eksponentiel vækst, hvilket den har, udover det sidste punkt. Jeg har skrevet a... -
Enzymer
ForumindlægVi har i biologi lavet et forsøg med fordøjelsesenzymet pepsin. Til dette lyder et spørgsmål: “ Hvis man varmede glas D op til en temperatur over 50°C, ville man så også se nedbrydningen af æggeblommen?” Det der er i glas D er følgende: vand, pepsin, saltsyre og et lille stykke æggeblomme (Bill... -
SRP (graf af en undersøgelse.)
ForumindlægHej, jeg er i gang med mit SRP-projekt angående tuberkulose, og har fået til opgave at analysere en behandlingsmetode. Jeg sidder dog klemt med et graf, som jeg ikke kan forstå. Har forsøgt at få hjælp gennem min bio-vejleder, men fik desværre ingen hjælp. Det eneste jeg fik at vide var, at det e... -
El kraftværk
ForumindlægHej, ville spørge om nogen kunne hjælpe mig med min opgave. Det er et forsøg, som vi har udført i klassen. Jeg har data ift. I og U, men ved ikke hvordan jeg bestemmer størrelsen af den målte erstatningsresistans Re. Og hvad er den teoretiske Re, og hvordan bestemmes den? Opgaven lyder således: ... -
Forskellige spørgsmål (kemi C+B)
ForumindlægJeg har besvaret en lang række sprøgsmål både fra kemi C og B-stof, men disse spørgsmål herunder kunne jeg simplhen ikke besvare. Nogen der kan? 1) Hvilken af nedenstående faser vil dichlor helst være i? Vandfase eller hexanfase 2) Hvad er svovlsyres systematiske navn? Er det: dihydrogensulf... -
Koffein og HPLC
ForumindlægHej, jeg skriver SRO i ren bioteknologi, hvor vores fagområde er koffein. Vi har tidligere lavet forsøg med HPLC, hvor vi fremstillede standardopløsninger og fortyndede dem ift. hvilket drikkevare vi vil undersøge. F.eks. for cola var det 1:2 Jeg er dog meget forvirret omkring de resultater, da ... -
arbejdsspørgsmål til eksamen i biologi om stråling
ForumindlægHej Vi er tre piger der forsøger at finde arbejdsspørgsmål til vores eksamen. Vi har trukket "stråling", vores problemstilling lyder "Hvilke konsekvenser har uv-stråling på den menneskelige organisme, og hvordan påvirker strålerne cellerne." Vi vil gerne have kræft til at ind... -
Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget
ForumindlægEr der nogle der kender et godt forsøg til en opgave der har overemnet: Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget og Underemnet: Regnskovenskoven som bæredygtig økosystem. Vi har arbejdsspørgsmålene: 1. Hvad er monokultur? 2. Hvilke konskvenser har dyrkelsen af monokulturen i r... -
potentiel energi --> elektrisk energi
ForumindlægHej jeg vil gerne lave det her forsøg, ved brug af formlen for potentiel energi. Meningen er, jeg vil gerne veje lodet og måle højden, og undersøge relation mellem hvor meget energi jeg putter ind i systemet og hvor meget jeg får ud. Kan det gøres på en simpel måde? Jeg tænkte f.eks. på 0,5... -
BTB + kaliumkarbonat.
ForumindlægI et forsøg tilsættes 12 dråber saltsyre og 4 dråber bromthymolblåt til opløsningen er tydeligt gul. Der tilsættes 2 store teskefulde K2CO3. Prop sættes på og der rystes kraftigt til saltet er opløst. Når man så måler volumen af de to faser der bliver dannet (blå og den hvide) antager jeg at den ... -
Lydens hastighed
ForumindlægHej venner Jeg forsøger at komme frem til lydens hastighed ved hjælp af Phet Colorado. Jeg tænker hvis jeg har lamda (bølgens længde) og frekvensen (1/t), så kan jeg komme frem til konstanten 340 m/s for lydens hastighed i atmosfærisk luft. 107,3 cm = 1,073 m Jeg kan se det tager 3 m/s fo... -
Termodynamikkens hovedsætninger - eksamen
ForumindlægHej Er der nogle, som kan foklare termodynamikken hovedsætninger og forklarer formlerne enkeltvise? Jeg forstår ikke det jeg kan finde på andre hejjemsider, så måske lidt nemmer foklaret? Har virkelig brug for hjælp til foklaring af disse begreber indenfor et forsøg, som hedder ''... -
Lufttryk i forskellige højder (Barometrisk højdeformel), Vejen til Fysik B2, Opgave 30, Side 32, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægSe evt vedhæftede fil med opgaveteksten og facitliste. Opgave 30. I denne opgave arbejdes der med den barometriske Højdeformel. a) Hvad er lufttrykket i 5600 meters højde? ------------------------ Mit forsøg: Den barometriske højdeformel: P = 1013 • e-0,000127 m-1 • h ... -
Psykologi i udlandet England
ForumindlægHejsa Er der nogle, der har erfaring med at læse BSc (Hons) Psychology på Arden Universitet i London, hvorefter I er blevet optaget på en kandidat uddannelse i Danmark? Jeg overvejer nemlig at forsøge at læse psykologi på et udenlandsk universitet og så søge kandidaten herhjemme. Jeg er dog i tv... -
Natron - rette mine beregninger
ForumindlægHej DET HASTER, MIN MAKKER KAN IKKE FINDE UD AF EN SKID, SÅ SIDDER TILBAGE MED ALT DET SIDSTE SOM SKAL GØRES OP TIL EN EKSAMEN, HVOR DER ER CHANCE FOR AT JEG KAN TRÆKKE DETTE FORSØG. KAN NOGLE VÆRE SØD AT RETTE MIN OPGAVE OG UPLOADE DEN SOM EN FIL? JEG HAR SIDDET MED DET I FLERE TIMER, MEN KAN... -
Syre og base
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe med at besvarer hvordan man finder massen og stofmængden af en ukendt mængde syre eller base? Jeg skal nemlig op i det. Med udgangspunkt i forsøget ”Analyse af C-vitamin” skal du forklare om syrer og baser og reaktionen imellem dem. Desuden skal d... -
Kan man være tutor flere steder?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg vil gerne være tutor og jeg har undersøgt de forskellige firmaer, jeg kan være det for. Mit problem er at læringsportalerne er forskellige og de ikke nødvendigvis har særlige gode materialer for bestemte områder. Derfor gad jeg godt have adgang til begge ting, men ville d...
