Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 13601 til 13620 af 176852
-
skal jeg op i prøve eksamen ?
Forumindlæghej folkens! min lærer sagde til os at vi ikke skal op til mundtlig marematik, men nu siger min ven til mig (han går på en anden skole) at vi skal til prøve eksamen. er det rigtigt!! min vejleder har intet sagt noget med det. ps går på hhx hvis nu det skulle være vigtigt at vide -
Biologi B eksamen
ForumindlægHej, jeg har været inde og trække 24 timers biologi eksamen i dag og fik emne Reaktionstid. Opgaven hedder følgende: Disponer og fremlæg følgende: Impulsens vej fra sanseorgan til reaktion. Nervecellernes opbygning og funktion. Hvile- og aktionspotentiale. Nogen der kan komme med forslag, til h... -
KOMM/IT - EKSAMEN
ForumindlægHej STUDIEPORTALEN.. - Er igang med mit afsluttende projekt i KOMM/IT inden eksamen, men mangler stadig at færdiggøre mit Produkt, har tænkt på at skulle lave en informations-reklame/kampage. Er lidt i tvivl om, hvordan det skal gøres osv, med analyse, nogle der har en analysemodel, eller ideer... -
DIO EKSAMEN - SPIN OG MEDIER
ForumindlægHEJ! Jeg skal til eksamen i DIO og jeg har om spin og iscenesættelse af politikere vha. medier.. nu er mit spørgsmål: mine fag er samtidshistorie og dansk - hvordan kan jeg lave en kanon fremlæggelse, hvor jeg kombinere de to og derefter forklarer, hvordan de to fag spiller sammen?? alle foreslag... -
Gode begreber at kunne til eksamen
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen på torsdag i idræt. Jeg ved det er vigtigt at kunne forskellen på f.x anaerob og aerob træning, derudover kunne forklare hvad ATP er og gør, kalium og natrium kanalerne, anaerob kapacitet osv.. Men er der nogen, der har nogle begreber, som også ville give point at... -
HJÆLP TIL TYSK MUNDTLIG EKSAMEN!!!!!
ForumindlægHej, er der nogle der har læst "Rosen" af Milena Moser? Jeg sidder og skal op i den i morgen i mundtlig TyskB eksamen, og jeg har virkelig brug for hjælp til at forstå den? Jeg har svært ved at se hvad slutningen betyder? Hun smiler til sidst, kan dette fortolkes? Generelt har jeg bare ... -
Talepapir - spansk eksamen
ForumindlægNu står jeg og skal til spansk eksamen i morgen, og mit talepapir er ved vejs ende, mit problem er bare, at jeg er så dårlig til at se og rette mine egne fejl!!! Jeg håber der er en venlig sjæl derude, som har tid og overskud til at kigge hurtig på den! :) -
Skal til tysk eksamen i morgen, hjælp mig?!
ForumindlægHej, jeg skal til tysk eksamen i morgen og mit manuskript til de første 5 minutter (dispositionen) har brug for at blive rettet. Er der mon nogle, der er interesseret i at hjælpe en veninde i nød - selvfølgelig en der er lidt god til tysk? :) Jeg sender teskten privat, help me please! -
Hjælp til dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej og tak til alle der har lyst til at svare på dette. Jeg skal op til den mundtlige eksamen i dansk, men har haft lidt overvejelser med migselv over hvilken sang/digt/salme jeg skulle vælge. Ligenu er jeg klar på at vælge natasjas - gi mig Danmark tilbage. Har i nogle holdninger til om det vill... -
Eksponentielle funktioner - Mat A
ForumindlægMangler lidt hjælp med nogle funktioner, tror godt jeg ved hvad der skal gøres. Men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gøre det .. En funktion er givet ved : f(x) = 1000/(1+5*e^(-0,090*x)) a) Bestem x, så f(x)=100 Er jeg helt galt på den hvis jeg siger f(x) = 100 100 = 1000/(1+5*e^(-0,090*x)... -
En kugle i en kegle (Matematik A)
ForumindlægHej, jeg har MEGET svært ved denne opgave, og håbede på lidt hjælp herinde fra :) I en kegle er indlagt en kugle, således at kuglen rører keglens grundflade og krumme overflade. Keglens højde er 12 cmog radius i grundfladen er 5 cm a)Bestem kuglens diameter b) keglen fremstilles af t... -
bestem a og b lineær
Forumindlægjeg jeg to punkter , og skal bestemme en lineær funktion f pounkterne er : p1(2,10) og p2(-3,0) jeg har fundet hældningen a=2 og der står f(x)=3 og dette så rigtigt; 3=2x+b <=> 3=2*2+b<=> 3=4+b<=>b=-1 er dette den rigtige metode til at finde b ? eller erder en mere... -
reaktion a og b
ForumindlægFor Reaktion A <--> B er Kc=5 ved 298K Delta G for reaktionen har jeg regnet mig frem til at være (delta) G = -3987,498 j/mol s¨siger de at (delta) S standard for reaktionen er 500 J/mol *K b) beregn hvor mange procent B en ligevægtsblanding indeholder ved 398 K -
Mat A - ubestemte integraler
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til følgende opgave, som skal aflevres torsdag d. 25.. Håber at der er nogen der kan hjælpe mig..? Opgaven lyder: Bestem det ubestemte integral for hver af nedenstående tilfælde. Det skal fremgå af besvarelsen, hvordan stamfunktionen fremkommer. a) int x * ln (x^2-4)... -
Ang. Fysik på B-niveau
ForumindlægHej, jeg vil gerne ind og læse medicinalkemi på universietet efter sommeren 2015. Jeg går nu på VUC, hvor jeg til sommer har taget en Hf-eksamen og, så ville jeg supplere i sommereferien, hvor jeg tager fysik på b-niveau, men jeg har nu fundet ud af at jeg faktisk skal have fysik eller kemi på A-... -
Bestem a og b ... Ligning
ForumindlægOpgaven lyder: Fc(x) = ax2+bx-2 Disse funktioner har samme a- og b-værdier mens c varierer. F.eks er F-2(x) = ax2+bx-2 og F4(x) = ax2+bx+4 Du får nu at vide, at der for ethvert c gælder, at Fc'(x) = f(x). Bestem herved a og b Vink: se på de to ligninger F0'(4) = 0 og F0(4) =... -
Angiv tallet a og b
ForumindlægJeg har fået en opgave som lyder: Om en population af fluer oplyses det, at den ved starten af eksperimentet var på 25 individer. Hverefter viser det sig, at antallet af fluer fordobles hver gang der går 8 dage. I en model beskrives udviklingen ved en funktion af typen: Hvor f(x) angiver anta... -
Bestem tallene a og b
ForumindlægHej alle sammen , kunne bruge noget hjælp tak på forhånd ! :) Nedenstående tabel viser andelen af analfabeter blandt kvinder i verdens lavindkomstlande i perioden 1970-2000. År 1970 1980 1990 2000 Andel (antal analfabeter pr. 100 kvinder) 73 65 56 47 Det antages, at andelen af ... -
Ekstra A-fag
ForumindlægHvorfor er et på visse gymnasier ikke muligt at vælge et ekstra højniveu fag? -
Latin på A niveau?
ForumindlægNogen som ved hvilke skoler som tilbyder dette? Bor i KBH. mvh daniel
