Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 13701 til 13720 af 152758
-
Methanal vs Ethen
ForumindlægHej, angående en opgave, vil jeg gerne spørge om, hvorfor har ethen et lavere kogepunkt i forhold til methanal? På forhånd tak :) -
metoder, materialer og teorier
ForumindlægHej :) jeg sidder og skal skrive en synopsis i fagene: samfundsfag og kemi. emnet er klima. mit problem er jeg ved ikke hvordan jeg skal udforme det punkt der hedder: metoder, materialer og teorier? er der nogle kan hjælpe, eller har et eksempel eller lign.? tak på forhånd. Josephine -
Emne?
ForumindlægHeej Jeg går i 1.g og skal have AT her i næste uge. jeg har bare ikke noget emne. Vores to fag er kemi og dansk og det går på argumentation. Jeg er ikke helt sikker på hvad man kan vælge, men ville hører om der var nogen 2. eller 3. g'er som er klogere på det:) Knus -
Tegneprogram til forsøgsopstillinger
ForumindlægProgrammet chemsketch kan tegne forsøgsopstillinger ved hjælp af "templates", men de figurer der i det program egner sig mest til kemi. Er der et lignende program til fysik opstillinger? Eller kan man evt. udvide programmet så man kan få ting som geigertællere osv. tilføjet i programme... -
gæring og glucose
ForumindlægHej. har lidt problemet med en opgave i kemi: I Sydvestfrankrig laver man sød vin af druemost med meget højt glucoseindhold på godt 300g/L. Men det er svært at få gæringen i gang. Hvilke problemer kan denne most give gærcellerne? Håber der er en som kan hjælpe?? :-) -
Oxygenholdige forbindelser
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med et kemi spørgsmål? Det lyder sådan her: "Fortæl om andre oxygenholdige forbindelser og systematisk navngivning." Jeg er nemlig ikke helt med på hvad det kunne være - kunne det ikke være alt? Håber nogen kan hjælpe! :-) -
Beregn pH for CH3COOH...hjælp
ForumindlægBeregn pH i følgende svage syre og base opløsninger: a) 0,25 M CH3COOH (eddikkesyre) pH = ½· (pKs-log CS) Hvordan kan jeg via denne formel regne pH for eddikkesyre. På forhånd mange tak -
HASTER!! energi eksperimenter...
ForumindlægHej jeg skal op i fysik og kemi i morgen og finder pludselig ud af at min lærer ikke har givet os nogle eksperimenter der kan udføres i en eksamensituation (afgangsprøve) går i niende klasse håber nogle kan hjælpe!! Kh miig :) -
Begreber
ForumindlægHej derude! Har brug for lidt hjælp til noget kemi. Mine spørgsmål er: Forskellen på begreberne atom, isotop og grundstof ? og Hvad 2-tallet foran H’et betyder og hvad det lille 2-tal betyder i 2H (2lille)O? Mvh Sofie -
Aflevering
ForumindlægHej allesammen, jeg har denne kemi aflevering, som jeg er gået i stå med, jeg mangler disse 7 opgaver ud 15, og jeg kan bare ikke komme videre, jeg håber der er nogen der kan hjælpe. -
Co2-indikator skifter farve - hvorfor?
ForumindlægJeg læser op til fysik/kemi eksamen og er i gang med at beksrive forsøget: fremstilling af alkohol. Co2 skifter farven under gærringsprocessen og jeg ved ikke hvorfor. Nogle der kan forklare mig det? -
Reducer!!!
ForumindlægReducer (a-b)^2 + (a-b)(a+b)- a^2 hvordan laver jeg det? har fuldstændigt glemt hvordan! er det sådan? (a-b)^2 + a^2 + b^2 - a^2 (a-b)^2 + b^2 (a-b)^2 + b^2 -
Bestem arealet af M
ForumindlægJeg har lige brug for hjælp til mat opgaver. Jeg troede ellers jeg kunne finde ud af opgaven helt indtil, da jeg prøvede at løse den, så gik jeg helt i stop i et punkt, men det bedst hvis jeg får den hele med fra start. Opgaven ligger i vedhæftede fil :)) -
STX og HF enkeltfag samtidig
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går i 3. G og har afsluttet mat B, men er ikke tilfreds med eksamens karakteren og ved samtidig at den videregående uddannelse jeg gerne vil ind på, kræver mat A. Jeg vil dog ikke have den karakter jeg har fået på b niveauet til at stå i min eksamens bevis. Mit spørg... -
Studenterhuer - hhx
ForumindlægHej jeg går på hhx lige afsluttet første år. Jeg kom til at tænke på hvilken farve hue og hvilken farve bånd man kan får på hhx uddannelsen, almindeligt er det jo hvid hue med mørkeblå bånd, men jeg har 6 fag på a-niveau: (Dansk, Engelsk, Spansk, Matematik, Afsætning og Virksomhedsøkonomi.) Og bl... -
Useriøs i folkeskolen
ForumindlægJeg står nu her som 20-årig uden uddannelse. Jeg har til daglig et, uafaglært ekstremt kedeligt monotont arbejde. Dette har fået mig til at fortryde min mildest talt skandaløse arbejdsindsats i folkeskolen, og jeg vil derfor gerne i gang igen. Min umiddelbare idè var at starte på HF, men jeg tvi... -
Adgangskrav til Idræst på AAU
ForumindlægDer står følgende på ug.dk: Specifikke adgangskrav er dansk A og engelsk B. Desuden skal du have matematik B og fysik B. Alle fag skal være bestået. Du skal også bestå en praktisk optagelsesprøve. Jeg har haft Dansk A, Engelsk B og Fysik B (og Kemi B). Alle sammen bestået med 4 og 7 taller. Så de... -
SRP i biotek
ForumindlægHej. Jeg sidder virkelig meget fast og jeg skal vælge fag om en uges tid. Jeg synes det er pisse spændende at skrive om medicin (fx. paracetamol) og dens indvikning i kroppen. Men jeg ved ikke hvilke fag jeg kunne koble til dette emne. Har tænkt over matematik, men ved ikke hvordan kan jeg koble... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej! Jeg skal til optagelsesprøve, jeg har fået et brev, hvor der står at jeg skal til engelsk, dansk, matematik og fysik kemi og at prøven afvikles som en elektronisk prøve, spørgsmål og multiple choise. Vil det så sige at jeg skal lave det på computeren og ikke til en mundtlig prøve. Er der... -
forskellige spg.
ForumindlægHej. (Det skal lige siges at jeg ikke har haft naturfag i snart 5 års tid) Jeg skal i 3.g efter sommer, og mangler kun naturvidenskab som det sidste. Jeg vil meget gerne starte tidligt med at blive bedre på de fag, så jeg er sikker på at kunne klare eksamen godt. Nu ved jeg godt at man skal præ...
