Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13781 til 13800 af 20688
-
Årsprøve!
ForumindlægHejJeg skal op til 1.g skriflig årsprøve i matematik i næste uge. Ville derfor lige høre, om der er nogle, som har nogle gode råd angående, hvordan man forbereder sig bedst?? På forhånd tak -
Mdt årsprøve / eksamen i Naturfag 1.g?
ForumindlægHej, er der nogen der kan fortælle mig hvordan en mundtlig årsprøve/eksamen i naturfag foregår??Jeg skal snart op, men min lærer har ikke fortalt noget om den endnu(!)(Kun hvad han har opgivet..)skal man kunne remse en masse formler op?Eller lave forsøg?Hvor lang tid forberedelse har man? -
optagelsesprøve HH
ForumindlægHejsa.. håber der en der kan hjælpe mig.. er simpelhen så nervøs..det er sådan at jeg står her og skal til optagelsesprøve på HH her om en uges tid.. jeg skal op i dansk, engelsk og matematik.. Jeg håber på at kunne være heldig, at der var en herinde der allerede havde været igennem en optagelspr... -
Teoretiske halveringstykkelse
ForumindlægHeej Nogle der har et link, hvor man kan se den teoretiske halveringstykkelse for bl.a. bly, aluminium og pap? Tak på forhånd -
Nørd søges..
ForumindlægHejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til Matmatik? Fik du karakter omkring 10 eller 11 eller måske mere af og til? Var du kanon til at skrive noter?Og kand du finde ud af at forbinde matmatik og computer? Så er det lige dig jeg har brug for. ..Er du nørd på den fede måde så skriv t... -
Mathcad vs Maple
ForumindlægHej Hvilket program er bedst, altså hvilket program har flest funktioner? Er det ikke mest Maple, der er brugt af ingeniørerne? På forhånd tak -
Omløbstid
ForumindlægEt lod med massen 0,40kg er ophængt i en let snor. Loddet bevæger sig med konstant fart i en vandret cirkel med radius 0,50m. Snoren danner hele tiden under bevægelsen en vinkel på 45 med lodlinien.Beregn snorkraftens størrelse.------------------------------------------Fres - Ft = FsnorFres = m* ... -
En (fejlplaceret?) fysikrapport.
ForumindlægJeg faldt netop over en rapport fra en klassekammerat (https://www.studieportalen.dk/opg/ungdomsopg.php?o=3361,), som jeg tilfældigvis ved ikke kan have lagt rapporten herind. Jeg ved også at det ikke er noget personen ønsker kommer herind. Derfor vil jeg gerne vide hvem der har uploadet opgaven,... -
Skråt stød
ForumindlægHejsa allesammen!Jeg har udført et forsøg (Det skrå stød) der volder mig problemer. Forsøgsbeskrivelsen kan læses hér: http://www.emu.dk/gym/fag/fy/vaerktoejer/fysvejl/mekanik/skraast1.htmlDet er næsten det samme forsøg... den eneste forskel er bare, at der ikke er lavet forsøg med en glaskugle m... -
Lidt hjælp til en lille matematik opgave?
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af den her opgave så håber virkelig der er nogen der vil hjælpe mig? så blir jeg rigtig glad :)Et elektrisk kredsløb består af et 12-volts bateri med en indre modstand på 5 ohm og en variabel ydre modstand på x ohm. Den effekt P, der afsættes i den ydre modstand, er givet ve... -
Baser.
ForumindlægHeejsa. Jeg skal lave fysikrapport, men har lig problemer med to spørgsmåle, Hvad kalder man "Ikke baseionen"? og hvad bruges baser til i hverdagen? Kan I hjælpe miig ved deet? Hilsen Guldhjerte (: -
eulers tal
ForumindlægHej! Hvis e^x, skal x være enhedsløs, men hvorfor? Enkelt forklaring ønskes :-) -
Elektriske felter
ForumindlægEn elektron befinder sig 0,1 nm fra en proton. Bestem såvel størrelsen af den elektriske kraft, som størrelsen af gravitationskraften, der virker mellem de to partikler. Kan nogen hjælpe mig igang? -
grænser for hvor stor pH...
ForumindlægHey :)sidder med en opgave hvor jeg skal finde ud af hvorfor der er en øvre og en nedre grænse for pH-værdien.... hmm...den nedre grænse er vel nem nok... log's definition er alle positive tal, derfor kan man ikke få en negativ pH-værdi.den øvre grænse er så straks værre... hmm.. er det fordi... -
Er 2 korte spørgsmål!
ForumindlægJeg har lige et par spørgsmål i forbindelse med min kommend erapport, så håber at i har mulighed for at se på det. 1. Der står på arket: Da frekvensen i lysnettet er 50 Hz vil elektromagneten skifte pol 100 gnage i sekundet - overvej dette. Hvorfor skal dette overvejes, er der en vigtig pointe je... -
Rejser... ideer?
ForumindlægHejsa! Hej ale 3.g´ere der skal til at skrive AT, har i nogen ideer til emnet når nu det skal være noget med at rejse? Gerne noget naturvidenskabeligt og emner som darwin har allerede været en tur forbi mit hoved at vende.. Nogle ideer til noget hvor biledkunst indgår? Ideer generelt? -
KEMI opg. angående pH for vandig opløsning..
ForumindlægHej....:) Er der nogle der kan fortælle mig om hvordan j ska løse de her opg...Beregn pH for følgende vandige opløsninger ved 25 C grader.a) 0,138 M monochlorethansyreb) 0,108 M butansyrec) 0,100 M kaliumformiatd) 0,187 M natriumhydrogensulfite) Beregn den aktuelle koncentration af H3O+ i hver af... -
Mængdeberegning
ForumindlægHej fatter næsten ikke noget af den her opgave:_____________________________________________Cullinan-diamanten blev fundet i sydafrika i 105. Det er den største diamant, der nogensinde er fundet. Før slibningen vejede den 3106 karat (1 karat er 0,2 g). Beregn, hvor mange carbonatomer denne diaman... -
Dansk i AT
ForumindlægNogle som har nogle idéer til AT med dansk... -
Orbit 3: s192 O1 Solens Alder
ForumindlægJeg har "lidt" problemer med denne opgave. I a ville jeg tro man skulle regne den potentielle energi for solen nu og for solen dengang og så regne DeltaEpot, men hvordan regner jeg så Epot for Solen da den blev skabt? Jeg er heller ikke sikker på hvordan jeg finder Estr i opgave b. c me...
