Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 13901 til 13920 af 63055
-
Mat/fys/kem - Studieretningsprojekt
ForumindlægHej, jeg skal skrive studieretningsprojekt i to af fagene matematik A, fysik A og kemi B. Er der nogen som har et emne som de bare synes er vildt spændende eller bare har en god ide til hvad man kan skrive om? -
Solsystemets dannelse
ForumindlægEr der forskel på en interplanetarisk gassky og en protoplatetarisk gassky, men henblik på solsystemets dannelse? skal til fysik eksamen i morgen. hvis der var nogen der var lidt kvikke med et hurtigt svar så ville det hjælpe :D -
Elektronik
ForumindlægHejsa.. Jeg skal for første gang skrive en rapport i fysik, og jeg ved ikke hvor jeg skal starte?? Har i nogle foreslag til emner? og hvordan stiller man en fysikrapport op? Håber på hjælp:) Knus Maaanse -
Tryk og Kraft
ForumindlægHej, Er der nogle der kan forklare mig hvad tryk og kraft helt præcis er for noget i fysik? Jeg ved at tryk er kraft pr. areal. Altså hvor meget pres/kraft et legeme bliver udsat for? Tak -
Oldekspert søges... Eksamen i morgen:/
ForumindlægHar et kæmpe problem... Følte ellers jeg havde okay styr på det her shit, indtil jeg læste Staten:O Kan nogen fortælle mig hvordan Hulebilledet lige kommer ind i denne sammenhæng? Jeg har skrevet i mine noter, at hvis jeg kommer op i Symposion i morgen, så skal jeg perspektivere til Hulebilledet.... -
Kemi notater
ForumindlægJeg skal op tli kemi´B eksamen om 2 uger. Jeg er virkelig dårlig til kemi og ved slet ikke hvordan jeg skal kunne forsvare min årskarakter. Er der nogen der kunne hjælpe lidt ved at fortælle hvordan eksamen foregår og hvis i evt. har nogle noter jeg kunne se på ville det virkelig redde mit liv. ... -
Forvirrende engelsk som skal oversættes
ForumindlægHar lidt problemer med at oversætte denne sætning. Jeg synes ikke at det lyder helt korrekt. Personligt må jeg bare sige her, at jeg ikke tror, der er noget, der bliver bedre, før vi får en klar aftale om, hvem der skal styre landet de næste 4 år. Mit forslag: Personally, I just have to say t... -
Sætninger
ForumindlægHej, jeg har to sætninger, som jeg har siddet med i to dage, kan nemlig ikke rigtig finde ud af det, I did not spoke to him for three days, jeg skulle finde fejlen og forklare det grammatisk, jeg har fundet det, det hedder speak i sted for spoke, men kan ikke komme med en forklaring? har en til... -
H J Æ L P ! ! Kommentar
ForumindlægHej! Det vil være fantastisk hvis én eller flere ku9; rette min engelsk tekst (gramatisk fejl eller lign.).. Comment on the children’s motives for threatening to shoot. I actually think that these children have strangles reasons for threatening to shoot somebody. An example is an 11-years-... -
Oversættelse af sætning fra dansk til engelsk
ForumindlægJeg skal oversætte følgende ordsprog: Lykke er ikke et mål, vi når for enden af livets vej - det er selve den måde, vi lever vores liv på. Mit forslag sammen med google translate: Happiness is not a goal, we reach the end of the path of life - it is veryway we live our lives. Er det korrekt ove... -
gradsadverbier
Forumindlæg1. Hun har en udsædvanlig god stemme 2. han er meget glad 3. hun er næsten for aktiv 4. jeg tror simpelt hen ikke på dig 1. She has an unusually good voice. 2. She is very happy. 3. She’s almost too active. 4. I simply not believe in you. -
Essay: Den svævende sympati
ForumindlægSkriv et essay litteratur og samfund. I dit essay skal du tage udgangspunkt i Den svævende sympati og bl.a. overveje, om litteraturen bør være forpligtet til at forholde sig kritisk til samfundet. Jeg har problemmer med at skrives essay, og ved ikke rigtig hvordan jeg skal komme videre fra hoved... -
Folkeskolelærer eller gymnasielærer?
ForumindlægHej, jeg er blevet student for et halvt år siden, har derefter valgt at tage et sabbatår og er nu begyndt, at tænke rigtig meget på hvilken uddannelse / hvilket studie jeg skal vælge. At jeg gerne vil være lærer en dag, har jeg egentlig altid vidst. Spørgsmålet er, om det er "klogere"... -
engelsk karakter
Forumindlæghey. har hørt at den karakter man får efter 2.g skr. eng. eksamen, tæller 1/3 og den man får efter 3.g tæller 2/3. Men hvordan ´sætter man disse tal ind i sit studenterbevis ? har fået 10 efter 2.g og 9 efter 3.g... -
Parabler som modeller
ForumindlægHejsa, håber i kan hjælpe mig med min opgave som jeg har fået stillet på B niveau på stx En stald har en parabelformet gavl. Gavlen er 18 m bred og 9 m høj. i gavlen skal der indsættes en port, der skal være mindst 6m bred. kan en landbrugsmaskine der er 5m i højden komme ind gennem porten? ... -
Bestemmelse af arcsin*sin(9pi)
ForumindlægHej, Jeg har problemer med at bestemme følgende: arcsinºsin(9) En, der vil forklare mig, hvordan man løser denne? :) -
Nogle der hurtigt vil rette min engelsk stil igennem?
ForumindlægHer er min stil, den er ikke særlig lang To be a fan is when people like something. It can be many things, it can rather be a person, a group or a thing. I have chosen to write about being a fan of celebrities. I think it9;s funny that when somebody have been in a movie, people begins to... -
Differentialregning
ForumindlægOpgaven lyder:En funktion f er givet vedf(x)=x^2·(1-x)^9, x tilhører intervallet [0;1]Beregn størsteværdien for f.Jeg har forsøgt at regne f9;(x) ud. Jeg ved at man skal sætte f9;(x)=0, men lige meget hvordan jeg beregner f9;(x), kan jeg ikke få det til noget fornuftigt resultat.Lidt hjæ... -
2. gradsligninger
ForumindlægJeg kan ikke få denne 2.gradsligning til at give de rigtige resultater. 2x^2 - 5x + 2 = 0 a = 2 b = -5 c = 2 d = b^2 - 4ac dvs., d = (-5^2) - 4 * 2 * 2 = -25 - - 16 = -9 Men den skal jo ikke være negativ, da der står i min facitliste at de skal give disse to positive resultater: x = 2 V ... -
Diskussion og vurdering
ForumindlægHvori ligger forskellen mellem diskussion og vurdering i en opgave? Er der nogen der kan give en god oversigt over, hvordan man laver en god vurdering? Tak :)
