Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 13921 til 13940 af 152758
-
hjælp mig pls
Forumindlægkan sku ikke finde ud af denne opgave er lort til kemi -
Hjælp til kemiopgave
ForumindlægHej, er der en, der lige kan hjælpe mig med denne kemi opgave? Tak på forhånd:-) -
Fysik prøve
ForumindlægHej. Jeg skal op i fysik og kemi prøven Hvordan foregår det? -
?
Forumindlægnogle der ved om man skal op til en skriftlige kemi eksamen -
Autoimmun - teori (debat?)
ForumindlægHej SP. Jeg har det sidste stykke tid gået og tænkt på autoimmune sygdomme, og hvordan man kan forhindre disse, uden at have fantastisk meget kenskab til det. Da vi har haft et forløb omkring diabetes, har mine tanker kredset om det som eksempel. Jeg vil dog gerne diskutere min teori, eller bare... -
isens smeltevarme
Forumindlæghej. jeg har et forsøg som jeg ikke helt forstår. det hedder isens smeltevarme. jeg har resultaterne, kunne i hjælpe med at sige den formel man skal stille op. og beregne den. bærger: 189,6 g uden vand med vand 530,1 g temperatur af vand 19,5 med isterning 18,6 hvad gør jeg???? -
Fokuspunkt
ForumindlægHej folkens Jeg har i mit SRP projekt valgt fagene Kemi A og Biologi B, hvor jeg som emne har valgt "Smerte og smertelindring". Områder er rimelig stort, men jeg har svært ved at vælge noget at afgrænse mig med! Altså fx en bestemt smerte eller en bestemt smertelindring. ... -
Beregning af molar masse ved hjælp af tiltrerkurve.
ForumindlægHey derude, jeg hat et lille problem med en opgave i Kemi, jeg har fået følgende oplysninger: Der bliver vejet 1,50 g af en ukendt syre og det opløses i 100 ml vand, der bliver tiltreret med 1,0 M Natriumhysroxid og jeg har fået en tiltrekurve med data og skal finde: a. Molar massen af syren ? ... -
Hvad skal jeg studere?
ForumindlægHej alle, Jeg har besluttet at tage på Aalborg uni i 2008, men jeg er i tvivl om, hvad jeg skal studere (indenfor kemi)! Jeg vil meget gerne udvikle nye produkter eller analyse metoder, men jeg er ikke så interesseret i miljøkemi eller hvordan f.eks. krystaller er opbygget - så jeg aner ikke, o... -
Gennemsnit
ForumindlægHej Jeg har linjen Bioteknlogi A, Matematik A og Fysik B Jeg går i 2.g men jeg er meget, meget bekømret. Jeg klarer mig dårligt i alle tre fag, og allerværst til fysik. Men jeg vil virkelig gerne være læge! Jeg frygter at mit gennemsnit ikke bliver højt nok, men hvad skal jeg så gøre, hvis ik... -
projektforslag
ForumindlægVi er tre, som skal have fundet et emne til vores projekt. Vi ønsker gerne noget som indeholder fysik/kemi, biologi osv. Det skal dog også være noget, der er meget interessant. Vi har tæmkt lidt på sygdomme (men hvilket?), global opvarmning( Er du noget spændende man kunne vise ?!) eller biotekno... -
råd
ForumindlægHej alle. Jeg skriver her, fordi jeg mangler noget råd. Jeg går på KU, og læser til farmaceut, men jeg har mistet lidt interesse, da der er en del laboratorie arbejde og synes det er kedeligt tørt med al den kemi. Jeg har overvejet en del om nu skal fortsætte eller ej. Jeg har været til eksamin... -
Acetylsalicylsyre - Baggrundsmateriale
ForumindlægHej:) Jeg skal skrive min store opgave i HF om Acetylsalicylsyre.. Jeg skal lave en syntese og fremstille Acetylsalicylsyre og har læst en masse rigtige gode opgaver, men mangler navnet på nogle bøger der kan opbakke den teoretiske del. så om i kender nogle bøger der siger noget om Acetylsalicyls... -
Propandisyre
ForumindlægHej,Hvordan finder man pKs for propandisyre? Kan ikke finde den i Databogen. -
Vælge studie, hvis man vil forske i menneskespecifikke områder
ForumindlægHej Hvis man gerne vil forske i emner som, hvordan man kan eliminere multiresistente bakterier, infektionssygdomme eller onkologi, er det så oplagt at læse medicin? Når jeg kigger på diverse universiteters hjemmesider, virker det overvældende, hvor mange uddannelser, man kan læse, som egentli... -
Tvivl om udregning af gennemsnit
ForumindlægJeg går på 3 år, og skal muligvis have min hue her til sommer. Jeg er dog kommet i tvivl om hvordan skolen udregner om man har over 2 i snit, da jeg har hørt at de regner ens årskarakter med. Passer det? Altså vil det sige at ens eksamens karakter ikke har så stor en betydning? Hvis ja, regne... -
Medicin bøger engelsk eller dansk
ForumindlægHejsa Jeg er så heldig at være blevet optaget på medicin og jeg begynder her 1. september 2017. Pensumlisten er ude, men i Kursus i basal humanbiologi kan man både få en bog om anatomi og fysiologi på dansk og en på engelsk. Det skulle være den engelsk Hole's Essentials of Human An... -
Gået ned i skr. eksamen?
ForumindlægDet her er en lille uformel rundspørge for SPs brugere. Er du gået ned i skr. eksamen i forhold til dine årskarakterer eller terminsprøven? Bare svar ja eller nej (du må selvfølgelig gerne uddybe hvis du vil)- -
medicinstudiet kvote 2
ForumindlægHej jeg behøver lidt hjælp ang. hvordan man skriver en motiveret ansøgning. Jeg vil helst være på den sikre side, da jeg ikke ved om mit gennemsnit også er højt nok til at komme ind via kvote 1 på studiet næste år. Hvis der er en venlig sjæl som selv har lavet en motiveret ansøgning, kunne jeg ri... -
Hvor i naturen skabes grundstofferne?
ForumindlægHej Er der nogle der kan forklare hvor i naturen grundstoffer skabes? På forhånd tak
