Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13941 til 13960 af 27496
-
kan man flytte klasse i gymnasium på første dag?
Forumindlægkan man flytte klasse, hvis man nu har valgt fysik på A, og at man gerne ville have kemi på A. fordi hvis man ville have kemi A skal man jo flytte over i en anden klasse. så kan man flytte pga. at man ville have kemi A? -
kan man flytte klasse i gymnasium på første dag?
Forumindlægkan man flytte klasse, hvis man nu har valgt fysik på A, og at man gerne ville have kemi på A. fordi hvis man ville have kemi A skal man jo flytte over i en anden klasse. så kan man flytte pga. at man ville have kemi A? -
Hjælp tilbydes i : Mat A, Fys A og Kem A
ForumindlægMit navn er Peter. Jeg er en 35-årig kemistuderende fra Lunds Universitet (ved siden af studiet arbejder jeg som gymnasielærer i kemi.) Hjælp til Matematik, fysik og kemi (op til gymnasialt A-niveau i de to første og på universitetsniveau i kemi) tilbydes. De venligste hilsener Peter -
Bioteknologi A
ForumindlægHVilke kapitler i kemi A1 og kemi A2 er relevante hvis at man har bioteknologi? Jeg har allerede læst kemi c, men kan ikke nå at læse begge inden examen. Jeg har vedhæftet et examens sæt. -
Hvor meget er en mundtlig eksamen vægtet?
ForumindlægHej alle, Jeg har trukket kemi mundtlig til eksamen. Jeg har fået 2 årskarakterer i kemi - mundtlig og skriftlig. Bliver min mundtlige årskarakter for kemi fjernet til fordel for eksamen, eller hvordan bliver det hele opskrevet, og hvor meget vægter det? -
Oktet reglen og dublet reglen
ForumindlægJeg går i niende klasse og er stået lidt af med hensyn til fysik og kemi. Da jeg gik i ottende klasse, husker jeg tydeligt, hvordan jeg lærte om oktetreglen, hvor forskellige atomer forsøgte at gå sammen og ligne dem i den ottende hovedgruppe. Altså et stof fra 5 og 3 gik sammen, 2-6 osv.Der var... -
Hvad synes i om mit emne? Folkevandring
ForumindlægHej. Jeg vil gerne kombinere samfundsfag med dansk/eller biologi i AT-opgaven 2009 om "rejser". Jeg vil skrive om indvandring i DK og se på hvordan kulturer mødes (det er her samfundsfag kommer ind i billedet) og globalisering (grænserne udviskes osv.) Jeg vil gerne se på nogle statisti... -
SIR-Model + Karantæne
ForumindlægGoddag allesammen! Jeg er nu godt igang med mit SRP projekt og er næsten færdig med den éne halvdel af min opgave, nemlig matematikdelen. Jeg arbejder med epidemier, influenza og SIR modellen. Jeg har lavet næsten alle dele af de spørgsmål der stilles til SIR modellen; opstilling, forklaring af ... -
2g om eller mulighed for at ændre karakteren?
ForumindlægJeg går i 2g og har en naturvidenskabelig linje. Efter gymnasiet vil jeg rigtig gerne læse på tandlæge studiet. Men jeg har fået 02 - 02 i kemi og et par andre 4-taller, så jeg kan slet ikke forhøje mine karakter mere og drømmen om tandlæge studiet bliver knust. Men jeg vil stadig ikke give op, ... -
eksamen
Forumindlæghej! jeg skal starte i 9 klasse og er lidt nysgerrig over hvilken emner jeg kan komme op i fysik/kemi mundligt eksamen, jeg ved jeg kan komme op i metaller, men hvilken andre emner kan jeg også komme op i? -
Transformations forsøg til FSA
ForumindlægHeej1!!! Jeg skal op til FSA fysik/kemi på mandag, men er lidt i tvivl om hvilke forsøg jeg kan lave til emnet transformation, hvis jeg kommer til at trække det. Er der nogle der har gode ideer? På forhånd tak.. -
Forståelse af dipol
ForumindlægSå sidder jeg lige her og har svært ved at forstå, hvad en dipol er. Skal op til mundtlig kemi i morgen, så det ville være meget dejligt, hvis der var nogle, der ville forklare mig det. :) Har prøvet at læse noget omkring det i min kemibog, men forstod det desværre ikke særlig meget. -
Karaktergenemsnit For Medicin.
ForumindlægHvad skal mit genemsnit være? Har overvejet at starte på et HTX gymnasium, og de obligatoriske fag som jeg har ligge allerede på 9,25 I grundskolen. Dog ved jeg at det slet ikke er nok, så hvor høj skal den være? Udover at Engelsk, Dansk, Matematik og Fysik/Kemi skal være over 10. -
Gymnasievalg
ForumindlægHej, jeg går i niende klasse, og skal snart vælge hvad jeg gerne vil efter. Jeg vil gerne på et gymnasium, men jeg har problemer med at finde ud af hvilken slags. Jeg står mellem HTX, STX, og IB. HTX - Jeg går meget op i naturvidenskab. Stor, stor interesse indenfor fysik. STX - Bre... -
Kom din næste kategori-ven ved!
Forumindlæg[Denne tekst (skøre tanke) skal læses med et glimt i øjet] Der er en meget tydelig gruppering af mennesker på Studieportalen. Der er dem, der er tilhænger af matematik, fysik og strækker de sig, kemi og måske lidt support. Der også den gruppe, der elsker sprog, tysk, spansk, fransk, latin og for... -
Vil du have løn for at hjælpe andre ?
ForumindlægEr du ekstra god til enten matematik, fysik, kemi, biologi, dansk eller engelsk ? Vi er et par stykker som er i gang med / faktisk næsten færdige med, at skabe en online undervisningsplatform for de elever som har brug for faglig hjælp på et niveau som hverken uddannelsesinstitutionerne eller St... -
Proteinsyntesen (I kroppens celler)
ForumindlægHej, nogle der har gode links til at få forklaret proteinsyntesen og hvilke ting der foregår fordi jeg synes det er lidt svært når man læser det fra Gyldendal, biologi. Jeg ved følgende: Ribosomerne laver proteiner og at mRna kommer hen til ribosomerne. Mrna er en kopi af den kodende streng o... -
Måder stoffer transporteres gennem cellemembranen
ForumindlægHej :) Jeg skal til mndt. biologi (C) på mandag. Jeg sidder lige PT med spørgsmålet "• Giv eksempler på forskellige måder stoffer kan transporteres gennem cellemembranen på." . Jeg ved ikke hvor uddybende det skal være men jeg har PT taget diffusion af ilt fra alveoler--> blodet... -
kovalent -ionbinding?
ForumindlægMit svaghedspunkt er kemi. Nu var jeg så uheldig at have en ''dårlig'' lærer i folkeskolen, der ikke kunne forklare ordenligt, det var ikke kun mig, der bemærkede dette, men også hele klassen. Vi klagede til kontoret men der blev ikke sket noget. Indtil nu lærer hun. (selvstudie e... -
Eksamenssæt..?!
ForumindlægHejsa!Idet jeg har en lærer, som ikke helt burde være lærer, da hele klassen ikke rigtigt har lært noget, vil jeg høre om der er nogen, som har nogle gode eksamensopgave- besvarelser i kemi..? Jeg er igang med at regne opgaver, for at træne mig til den skriftlige eksamen - ved godt at det er feri...
