Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 14001 til 14020 af 22496
-
H.C. Andersens land af Benny Andersen
ForumindlægHej.. Jeg skal op i H.C. Andersens land imorgen, men jeg mangler stadigvæk at analysere strofe 2, " Mangt og meget sker med overrumplende skift i dette sekels krampetrækninger". jeg kan virkelig ikke forstå den? Håber der er nogen der vil hjælpe -
ITK-zonen (3 spg.)
ForumindlægHejsa :)Jeg har lige nogle spørgsmål, som jeg vil sætte stor pris på at få hjælp til.1) Du skal kunne forklare ITKs bevægelse i løbet af året og forklare dens betydning for nedbørs- og temperaturforholdene i Vestafrika (Sahel) og i Amazones.Svar: ITK følger solens bane, men er forsinket i forhold... -
BNP og BNI?
ForumindlægJrg har virkelig prøvet at forstå det, men bogens beskrivelse er svær at forstå for mig!? - Håber der er nogen der kan forklare det på en mere brugervenlig måde. -
Linjens ligning
ForumindlægHvordan kan linjens ligning skrives sådan her:ax + by + c = 0? -
sproglig mat eksamen
ForumindlægHey, er der nogen af jer, der har eksempler på hvilke spørgsmål man kan trække til mundtlig mat eksamen (b-niv)?Eller har i nogen idéer til dispostion?Håber I kan hjælpe ;) -
gramma spørgsmål...
Forumindlægfoskellen på should og should´t hvornår bruger man det ene frem for det andet? og hvornår shell frem for must. gerne med eksembler. på forhånd tak. -
Rapport
ForumindlægHej alle sammen. Jeg fik min rapport tilbage for nogle dags siden, og i teoriafsnit havde jeg anvendt en bog til at finde informationer, men jeg havde glemt at anvende det som en kilde, og dermed mener min lærer at det er afskrift. Hvad skal jeg gøre, det var altså overhovedet ikke min hensigt a... -
Deutschland - ein Wintermärchen
ForumindlægHej Allesammen.Er selvstuderende i tysk på højniveau og skal til mundtlig eksamen på fredag. Digtene Deutschland - ein Wintermärchen af Heinrich Heineog Deutschland - ein Wintermärchen af Wolf Biermanner begge opgivet. Jeg har selvfølgelig læst dem, men aner ikke hvad jeg kan sige om dem til ... -
anakronismer?
ForumindlægHvilke anakronismer er der Odysseen som kan hentyde til at den er blevet nedskrevet omkring 700-tallet eller 500-tallet, og altså ikke i 1200-tallet, hvor den også foregår.. her fandtes der selvfølgelig heller ikke det græske skriftsprog, men ja..Vil gerne komme ind på lidt med at dette epos fort... -
hvordan kan foreskellige syrer opløse metallet magnesium?
ForumindlægHvordan man foreskellige syre opløse magnesium? -
Kristendom
ForumindlægHører luthersk kristendom ind under Kristendom? Eller er der både Kristendom og Luthersk kristendom?..Tror jøderne og de kristne på den samme Gud? Eller har vi forskellig opfattelse?Og hvad med jøderne og det gamle testamente - er det præcis det samme gamle testamente som de kristne tror på? Elle... -
Litterær artikel om Morgen og Tidlig Morgen
ForumindlægHej du. Jeg skal skrive en litterær artikel om Morgen (af Tom Kristensen) og Tidlig Morgen (Af Jens August Schade). Artiklen skal indeholde en sammenlignende analyse og fortolkning, og der skal fokuseres på hvordan de sansninger og tanker, som morgenen giver anledning til i de to digte, bliver fr... -
What the f### is LaTex??!?
ForumindlægHvad er LaTex?? Er ekstremt forvirret har først hørt om det herinde på sp.. -
computer til forberedelse??
ForumindlægHej allesammen Må man gerne have Computer med til forberedelse (eksamen i religion) -
Bestem differentialet af første orden
ForumindlægJeg har en given funktion f(x) =4x^3 De afledede af f' og f'' af første og anden orden bestemmer jeg nu: f'(x) = 12x^2 f''(x) = 24x Nu skal jeg bestemme differentialerne df(0) og df(2) af første og anden orden for f Jeg ville have troet, at jeg blot satte 0 og 2 ind ... -
Sommerstart
ForumindlægHeysa, hvornår plejer man at starte i universitet, er det i august måned eller september? -
Hjælp søges angående computere..
ForumindlægHey.. jeg har fået virus på min computer, så har lii installeret hele xp på igen.. hmm men nu er det lige såen at lyden ikk virker på computeren, (har haft lign. problem på den stationære) men da installerede jeg bare nyt lydkort.. men nu er det lige at dette er en bærbar?? nogle der ved hva jeg ... -
bærbarordning
ForumindlægPå svendborg hhx er der en bærbarordning, hvor alle får mulighed for at købe en bærbar. Mit spørgsmål er sådan set bare, om i skriver notater på jeres computer, eller om i skriver jeres notater i hånden (fysisk)...?? hvad er bedst. -
kovalent binding og orbitaler
ForumindlægHejsa!Er der nogen, der er meget gode til at forklare hvad en kovalent binding er, og hvad orbitaler er og hvad sp2,sp3 osv. hybridiserede bindinger er. Jeg forstår det simpelthen ikke. Har læst det flere gange og det bliver jo ofte nævnt når man går i 3.g og har kemi på højniveau. Har pt. om spe... -
Oversættelse..
ForumindlægJeg ville sætte stor pris på hvis nogen kunne hjælpe med at oversætte følgende tekst til engelsk.. Eller bare en del af det... Synes det er ret svært... Alt er velkomment.. :)Sagen om dobbeltmordet på Nicole Brown og Ronald Goldman er blevet kaldt århundredets største retsag i USA. Mdediernes int...
