Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14021 til 14040 af 22746
-
"Bindings"energi?
ForumindlægHvorfor taler man om en kernes bindingsenergi når bindingsenergien er den energi der skal til for at splitte kernen? Skal det forstås sådan at bindingsenergien samtidig er den energi der holder kernen sammen, heraf dets navn? Eller er det kraefter der holder kernen sammen? -
Hvordan er mundtlig eksamen?
ForumindlægHej, jeg skal snart til eksamen og er lidt nervøs. Nogle der ved hvordan det kommer til at være? Altså er det mening man skal lave det hele på skolen og derefter fremlægge eller får man også tid derhjemme? -
SSO i Latex
ForumindlægJeg skal snart til at skrive SSO, og har valgt matematik. Jeg vil skrive i Latex, men hvordan ændrer jeg sidelayoutet, så man har skriftstørrelse 12 og 1,5 linjeafstand, som er kravene ved SSO? Jeg prøvede nemlig før at tage en side fra et word-dokument, hvor hele siden var fyldt ud med tekst - ... -
AT - at analysere i biologi
ForumindlægHej jeg håber inderligt, at jeg snarest muligt kan få hjælp. I AT har jeg valgt at arbejde med Tjernobyl, hvor jeg har valgt, at analyse-spørgsmålet skulle have noget med biologi at gøre: Hvilke biologiske konsekvenser har radioaktive stråler? Her har jeg skrevet noget om at man havde konstat... -
Fri adgang
ForumindlægHej drenge og piger herinde, Er der nogen som ved noget om dette "fri adgang"? Altså vil gerne se hvilke uddannelser man kan tage ved blot at have bestået gymnasiet? For det er det eneste jeg har! -
Polspænding?
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad forskellen mellem polspændingen og spændingen er, er blevet forvirret?????? På forhånd Tak! -
Før reformen
ForumindlægFør reformen, fik man så to karakterer (mdt og skr) i et fag på B? -
For meget fravær
ForumindlægI forbindelse med sidste karaktergivning har jeg talt med studievejlederen ang. mit fravær, som ligger på 9,01% på årsbasis. Hvad sker der, hvis mit fravær ryger over 10%? Bliver jeg så smidt ud af skolen, eller skal jeg "bare" op i fuld pensum? PS Har mit skriftlige fravær også noget... -
Studieretningsopgave
ForumindlægEr der nogle som har skrevet en studieretningsopgave ? For kunne godt tænke mig og se én, med hvordan de har stillet den op og sådan. -
newtons tredje lov
ForumindlægKan man bevise Newtons 3. lov? Jeg kom til at tænke på det på denne måde: Alt hvad vi ser af fysiske interaktioner i hverdagen skyldes elektromagnetiske kræfter - bortset fra når tyngdekraften spiller ind. Dvs. at når to objekter støder sammen så er det pga. elektriske frastødninger og lign., a... -
KVOTE 2
ForumindlægHej jeg er lige blevet student i år, og mener at jeg har et gennemsnit på 8,2 trist, fordi jeg gerne vil læse til læge.. jeg prøver at søge ind i år, på de tre universiteter i dk der tilbyder det, men hvis jeg ikke kommer ind, kan jeg søge kvote 2, til marts? eller var det sidste gang i år man ku... -
Hjælp - projektuge med overemnet 'ANSVARLIGHED'
ForumindlægHej med jer. På min skole er vi så småt begynt at tænke på emner til projektuge, hvor over emnet er ANSVARLIGHED, og vi har nogle underemner, men vi synes ikke det virker som noget spændene. Så vi vil gerne høre om i har nogle god ideer til hvad underemnet kunne være? -
Hvordan er Bioteknologi?
ForumindlægHej. Jeg er nu næsten færdig med 9. Klasse, og har bestemt mig for at tage en STX. Jeg overvejer bioteknologi, fordi jeg synes lige netop denne del af biologien er utrolig spændende. Jeg har dog hørt talrige rygter om at bioteknologi skulle give lave karakterer på grund af det er et prøvefag, og... -
Fortolkning af konstanter i forskrift?
ForumindlægHej alle. jeg har en opgave hvor jeg skal fortolke konstanterne i følgende forskrift: y = 0,9149x + 20,032 første spørgsmål: hvad er konstanter? andet spørgsmål:hvordan fortolker jeg forskriften herover? hjælp hurtigst muligt, da opgaven skal afleveres imorgen. På forhånd tak -
Skjulte variable
Forumindlæghej, Jeg har søgt så mange steder om at finde ud af hvad skjulte variable er. Bare en kort beskrivelse, men har ikke kunnet finde noget. Så tænkte om jeg kunne få lidt hjælp her indefra.. Hali -
Valg af linje i gymnasiet?
ForumindlægJeg går i 9. klasse og har besluttet mig for, at jeg gerne vil på STX: Jeg er meget tværtifaglig, men ved ikke, hvad jeg vil i fremtiden - hvilket gør, at jeg gerne vil have alle mulighederne, når jeg engang har huen. Til gengæld er jeg virkelig i tvivl om, hvilken linje der er smartest for m... -
kosmologi
Forumindlæga) Beregn, ved hvilken bølgelængde den kosmiske baggrundsstråling har maksimal intensitet? b) Hvilken del af det elektromagnetiske spektrum svarer dette til? -
Disposition til Salte
ForumindlægSidder og skal til at lave en disposition om salte, men jeg ved ikke hvordan jeg skal starte. Nogen som har en disposition, som jeg kunne tage udgangspunkt i? Mvh. Cecilie -
Læseferie
ForumindlægHvor mange bruger jeres læseferie fornuftigt- helt seriøst? Og hånden på hjertet Jeg må ærligt indrømme, jeg skal til fysikeksamen på tirsdag, og har stadig ikke åbnet en bog Er jeg den eneste, der handler så irrationelt`? -
Bohrs atommodel.
ForumindlægHej.. Jeg læser om bohrs atommodel - og jeg er stødt på ordet, "en stationær tilstand".. Hvad vil det sige, hvis et atom kan eksistere i "stationære tilstande".. Hvad er en stationær tilstand?? Jeg ved godt at det betyder stillestående og varig, men nogen som kan forklare m...
