Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14041 til 14060 af 95433
-
Nogle der læser matematik?
ForumindlægHej med jer, Jeg tænkte om der er nogle herinde der på nuværende læser matematik på ku? for jeg ville gerne snakke lidt med en, omkring hvilke bøger der bruges og hvordan studiet er og alt det der, jeg håber der er et par stykker der skriver. Hilsen Rasmus ps. Det skyldes jo at jeg selv vil in... -
Radius i elektronbane
ForumindlægHejsa jeg har lavet et forsøg hvor jeg skal bestemme forholdet mellem en elektrons ladning og masse ud fra følgende formel: e/m = (2*U)/(B^2*r^2)hvor r er radius i elektronbanen. I forsøget har jeg fundet koordinaterne til forskellige U og I værdier. Her er f.eks. en af mine målinger I_magnet ... -
Journal???
ForumindlægGodaften. Jeg har fået til opgave at skrive en journal men jeg aner ikke hvad en journal er og troede det var ligesom en normal rapport. Nu står jeg i situationen hvor jeg er endt med 9 sider og ikke ved hvad jeg skal cutte fra. Nogen der evt. kan se på den og sige hvad der skal væk eller evt. re... -
Søger vejledende løsning
Forumindlægjaeh som sagt søger jeg vejlende løsninger til Erhvervsøkonomi Niveau A - og meget gerne et link til en side hvor man kan finde disse løsninger :) -
Vandstand
ForumindlægHåber en venlig sjæl kan hjælpe mig med denne opgave :)Til et kar hører to vandhaner A og B samt et udløb C. Gennem A strømmer 20 l. vand i minuttet. B er en stor hane, der egentlig er lukket. pakningen er imidlertid i stykker, så hanen gradvis bliver mere og mere åben. den drypper i begyndelsen ... -
er der nogen der vil hjælpe mig med to opgaver?
Forumindlæg1) hvordan finder manregneforskriften for f ( x ) når man får at vide at: f(-3)=16 f(1)=0 f(7)=6? 2)en figur (figuren kan ses på vedhæftet fil - kig på opgave 4) viser grafer for to andengradspolynomier, f og g med regneforskrift ax2 + bx + c bestem i begge tilfælde fortegnene for a,b,c og ... -
Til salg: Bevissamling til MAT A og B
ForumindlægSelvom der er et stykke tid til, eksamen springer frem fra busken, så må man godt indstille sig på den:) Det kan du gøre med at hjælpe dig selv til dette: - Bevissamling, der dækker hele B-niveau og en stor del af A-niveau i matematik. Samlingen består af primært håndskrevne (men omhyggelige) l... -
eksponentielle funktioern
ForumindlægHej! Jeg sidder i et kæmpe dilemma! jeg kan simpelhent ikke finde ud af denne opgave: Alkohol er det eneste rusmiddel som nedbrydes med konstant hastighed. For alle andre rusmidler gælder det at man i løbet af et fast tidsrum nedbryder en vis procentdel af rusmidlet. Dette betyder at mæng... -
"logik"
ForumindlægKan man udlede på følgende måde? (p→r)∨(q→r) ¬(p∧¬r)∨¬(q∧¬r) ¬(p∨q)∨r (p∨q)→r -
ret fejl i sætning
Forumindlæghej. jeg sidder med en sætning hvor jeg skal rette fejlen og skrive hvorfor. nogle som gider hjælpe mig med denne sætning: He had seen uncle Simon twice before, but he did not recognize him jeg har prøvet at lave den om til dette, da jeg synes det er den eneste fejl, men jeg ved ikke rigtig hvord... -
1-hexen
ForumindlægHvad er molekylformlen for 1-hexen? På forhånd tak! -
Vektorer - bestem koordinatsættet
ForumindlægJeg har fået stillet denne opgave: I et koordinatsystem i planen er der givet et punkt A(2,3) og en vektor_v = (4 over 1). Punkterne B og C er bestem ved Vektor_AB = vektor_v og vektor_BC = (0 over 2). a) Bestem koordinatsættet til hvert af punkterne B og C. Jeg går helt død her.. Har gennemrodet... -
hej
Forumindlæghvem kan hjælpe mig med c++ -
Strukturformel organisk kemi
ForumindlægHej, mit spørgesmål er om jeg har tegnet disse strukturformler korrekt. det skal forstille en addition af buta-1,3-dien og dibrom som så (håber jeg) bliver til 1,4-dibrom-buta-2-en. og så kommer der en addition mere hvor 1,4-dibrom-buta-2-en + dibrom bliver til 1,2,3,4-tetrabrom-butan (håber jeg... -
Hjælp !?
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp? A1. Brug kvadratsætningerne til at omskrive følgende: a) (a+6)^2 b) (3−2b)^2 c) (x+2y)(x−2y) A2. Reduce´r udtrykkene: a) 2+3(s+1)−4(2−s) b) x^2⋅x^3⋅x^−1 -
Erhvervsøkonomi A
ForumindlægNu er jeg jo så blevet en af de heldige vindere af at skulle op i mundtlig EØ... Så derfor ville jeg lige høre om der er nogen af jer der har nogle gode EØ niv. A notater... Har godt nok mine egne.. Men det er tit det hjælper lidt på det og have nogle andre osse... Det er jo ikke altid det hele m... -
Theogonien
ForumindlægHvad skal myten om delingen af oksen forklare? Bliver Zeus overrasket over indholdet af den del, han valgte. ? I øvrigt vers. 501, fadrenes brødre, hvem er det? -
Polterabend, Personkarakteristik
ForumindlægHvis der er nogen der har læst polterabend, så må i meget gerne hjælpe.. Jeg skal lave en personkarakteristik af Simon og døden, men kan ikke finde ud af det? Please hjælp ;) -
fs10 mundtlig matematik
ForumindlægHej, der er vel ikke nogle, som har gode notater, som jeg kan bruge til mundtlig matematik eksamen? -
Hukommelse
ForumindlægJeg har et par spørgsmål angående hukommelsen Når man taler om at korttidshukommelsen kun kan holde på op til 7 informationer på en gang, hvad menes der så præcist med informationer som man skal holde styr på på engang i forhold til dagligdagen eksempelvis, og hvordan er det at disse information...
