Søgning på: erhvervsøkonomi case 2. Resultater: 14061 til 14080 af 179441
  • Lotto

    Forumindlæg
    nogle der kan hjælpe mig med, hvordan jeg udregner chancen for 7 rigtige i lotto? jeg tror nok jeg skal bruge en hypergeometrisk fordeling men jeg kan ikke se hvordan. P(x=j) =( K(d,j) * K(N-d,n-j) ) / K(N,n) jeg tror nok N = 36 og n = 7.. men er blank med de andre bogstaver..
  • Matematik, nogen som kan hjælpe?

    Forumindlæg
    Hej jeg var syg i perioden hvor vi lærte om dette? håber der er nogle der kan hjælpe.. jeg har vedhæftet den ene opgave..
  • Bogføring og T-konti

    Forumindlæg
    Hvordan ville i bogføre følgende: Varekøb kontant, 1300, moms 325, total 1625 kr Jeg har oprettet disse konti: Kasse(A), Varelager(A) og Købsmoms(A) --- Varer udleveret til privatforbrug, 300, moms 75, total 375 kr. Følgende konti: Kasse(A), Salgsmoms(P), Varelager(A)
  • hvordan siger man .. ?

    Forumindlæg
    hej, hvordan siger man : i de fleste tilfælde?
  • Proportionalitet, vigtigt.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder her og skal lave oplæg omkring proportionalitet. Er dette korrekt? En proportionalitet er en ret linje, der går igennem (0,0). Forstår bare ikke hvor den så skærer aksen?
  • Stamfunktion

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal bestemme en stamfunktion til f(x)=9/(3-4x) Jeg har lidt problemer med at få det til at passe Jeg er nået frem til -9/4*LN(3-4x)=F(x), men er der ikke noget i vejen? På forhånd tak
  • Hjælp til integral (areal) opgave

    Forumindlæg
    Hej folkens! Sidder tilbage med en enkel opgave som jeg fuldstændig er gået kold i, har prøvet lidt forskellige metoder men uden held. Derfor håbede jeg på nogen her kunne afklare/hjælpe mig med opgaven. Opgaven er vedhæftet og opgaven er med hjælpemidler. Mvh, Nichlas
  • fordeling

    Forumindlæg
    Jeg har fået hjælp til denne opgave, og jeg er med nu. Kan i forklare mig, hvordan jeg indtaster alle data i tnspire ? Hvilke data skal jeg skrive - de forventede eller de obseverede data - eller begge ? På forhånd tak for hjælpen :-)
  • Liberalistiske træk i uafhængighedserklæringe

    Forumindlæg
    Hvilke liberalistiske træk er der i uafhængighedserklæringen fra 1776.
  • Eksponentielle udvikling?

    Forumindlæg
    Hej med jer. Vi har noget matematik for til på fredag, og jeg er gået død ved denne opgave: Betragt den eksponentielle udvikling med ligning y=6*0,68^x Løs ved maskinhjælp ligningen y=58 Løs ved maskinhjælp ligningen y=0,343 Find med maskinhjælp halveringskonstanten for den eksponentie...
  • Udvidet form + passiv - er det muligt?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg vil gerne høre, om det er muligt at lave en sætning, der både står i udvidet form og er en passiv konstruktion - nogen der kan fortælle mig det?
  • peptidase vs. alcalase

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke helt forskellen på piptidase og alcalase.. Alactase er en peptidase, men er de ikke begge enzymer? Er alactase bare en undergruppe eller hvad? Og hvad er det helt præcis alactase nedbryder ? peptidbindinger? Mvh. Trine..
  • I,Robot?

    Forumindlæg
    Hej SP, går i 3g og skal til at finde på et emne til (gys!) AT-eksamen... Emnet er, som i nok ved "fremtiden-visioner og forudsigelser".. FEDT, tænkte jeg, for har længe været meget faschineret af filmen "I,robot", ikke kun fordi det er en djævelsk god film, men også pga. dens...
  • Indentitet

    Forumindlæg
    Jeg skal have projektopgave om et par mdr. vores overordnede emne vil være "Identitet" så jeg tænkte på om i ikke har nogle underemner, der er lette at arbejde og fremlægge. Jeg vil gerne have noget med meget biologi, da jeg er rigtig god til det. På forhånd tak :D
  • Haster/Hjælp: Skolen mener at jeg har snydt til eksamen.

    Forumindlæg
    Jeg har fået et chokerende brev om at jeg har snydt til eksamen ved at gå nettet. Der står ikke andet relevant information til deres påstand, der er heller ikke beviser vedhæftet. Det handler om matematik a skriftlig eksamen. Det er jo lovligt at gå på nettet men man må bare ikke bruge nettet ...
  • Optagelse.dk

    Forumindlæg
    Hej, Jeg søgte i går medicin på KU som første prioritet. Jeg har også fået en bekræftelse på, at ansøgningen er modtaget. Dog mangler jeg at modtage et login til mit KU. Hvor lang tid går der inden, man modtager dette? :-) Mvh
  • Standby og gennemsnit

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg har tænkt mig at søge ind på medicinstudiet i år. Jeg ved, at der er stor chance for, jeg bliver optaget - men jeg er lidt i tvivl om jeg mon skal søge en standby-plads også? Jeg har krydset af ved vinterstart og ønsker at starte til februar. Men kan det faktum, at jeg søger en st...
  • samfundsfag og religion

    Forumindlæg
    Hey jeg skal skrive om demokratiets fremtid i irak... er der nogen som har en go bud, hvad man evt. kunne komme snak om
  • Reducer mest muligt

    Forumindlæg
    Nogle som kan hjælpe med disse opgaver, har prøvet alt, men kan ikke finde ud af det. HJÆLP :/
  • Hjælp ang. værdipolitik

    Forumindlæg
    Hejsa alle sammen. Er igang med at lave SO1 og skal skrive om værdipolitik. Skal finde noget om dens betydning i fremtiden. Har lidt problemer ved det, så håber der er nogen der ude som kan hjælpe mig :) Håber at høre fra jer.