Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14121 til 14140 af 20688
-
Keglestub - sammenhæng mellem vinkler?
ForumindlægHej Er der nogen, der kender sammenhængen mellem følgende to vinkler: 1. Vinklen mellem keglestubbens sidelængde s og dens grundflade G - visse steder omtalt som w. 2. Centervinklen i det cirkeludsnit, der opstår, når man folder keglestubben ud? Se evt. min vedhæftede illustration. Je... -
MUSIK OG BØLGER
ForumindlægVI har fået stillet til opgave af vores lærer at lave en fremlæggelse på 10 minutter omkring bølger i musikinstrumenter og dertil lave nogle forsøg. Man kan vidst godt sige vi er på bar bund, men vi har snakket om følgenede ting: Resonans og stående bølger HJÆLP!!! Vi mangler emner -
varmestrømmen
Forumindlæghey folkens, er der nogen der vide hvordan bliver denne ligning dannet, altså hvorfor kommer den til se sådan ud dQ/dt=1/R (Ta-Ti) (Ta-Ti) er ganget med 1/R dQ=termiske energi Ti=indretemperaturen Ta=temperaturen af omgivelserne R= modstand mod varmestrømmen igennem husets væg -
Generalt om adgangskrav
ForumindlægHej alle. Jeg skriver en opgave om et job, og har været inde og kigge på adgangskvotienterne for 2010. - Hvad betyder kvote 1? - Hvad betyder kvote 2? - Hvad betyder Standby? - Er Standby og kvote 2 det samme? Hvis der er nogen der kan hjælpe vil det være dejligt. Tak. -
Gymnasiesnit
ForumindlægHvor vigtigt er dit gymnasiesnit mht en videregående uddannelse.. Hvis du f.eks. gerne vil på cbs, og det kræver et snit på 7,0, men du ikke har dette.. Hvad så? Er det bare ærgerligt, eller kan du måske komme ind næste år? Hvor meget betyder snittet? Tak. -
Ioner, molekyler og atomer
ForumindlægHar lige to spørgsmål, de er begge inden for den samme kategori: 1. Hvad er det nu helt præcist massefylden er? Hvor meget noget fylder? eller vejer? 2. Hvad vil det sige, hvis et atom / molekyle (ioner) er elektrisk ladet? at det kan lede strøm? eller.. 3. Mange tak :) -
Er det her snyd?
ForumindlægEr det at snyde hvis man har en downloadet pdf med fysikopgaver på sin computer, som man kan tilgå uden internettet. Fx udregninger af tidligere eksamenssæt? -
radiograf
ForumindlægHej alle.. har lige nogle spørgsmål, jeg håber nogle kan svare på. Er der nogen der ved, om det er meget svært at udanne sig til radiograf? :) er det lige så svært som læge? er der nogel der kender noget til lønnen, hvad man skal arbejde med, mm :) ? kan jeg med et gennemsnit på 5,5 i 9 klasse , ... -
STX eller HTX
ForumindlægJeg er snart færdig med folkeskolen og skal på gymnasiet. Jeg er i tvivl om hvad for en af overstående jeg skal tage. - Håber nogle kan hjælpe og give gode råd til hvilken en jeg skal vælge. -
Ligevægt i vektorer
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave hvor jeg har fået oplyst følgende: Når en skihopperen lander på en bakken, vil vedkommende være påvirket af flere kræfter: tyngdekraften Ft, kraften fra underlaget FN, samt kraften Fg som stammer fra gnidning og luftmodstand. Se evt. figur. Størrelsen |Ft| er 700,83... -
hvordan?
Forumindlæg..kan jeg få mine karakter op i mat? er virkelig dårlig til det. på forhånd tak... -
OHH NOOOOOOOOO
ForumindlægHej kommer man 100 % op i eng, Hvornår er det man afgøre hvad man kommer op i , såsom kristendom? -
lys-intensitet?
Forumindlæghej. nu har jeg søgt på hele the www og jeg kan ikke finde noget definitivt svar på hvad enheden for lysintensitet er når man bruger betejnelsen: I nogen der ved? //og hej (Dali) -
Ansøgning til gymnasiet?
ForumindlægHej:) Jeg skal til at søge ind på gymnasiet og er kommet i tvivl om, hvordan det foregår. Jeg ved, at ens uddannelsesvejleder sender en ansøgning, men hvor mange prioriteter skal man have? Og hvad hvis ingen af de gymnasier, man har ønsket, optager én? På forhånd tak. -
hvilket gym skal jeg vægle?
Forumindlægheej jeg er en dreng på 15 og bor i kbh. jeg skal til af vægle hvilke gymnasie jeg vil på, jeg skal have 5 prioriteter. og jeg skal have det klar til på tirsdag. men jeg er helt blank og kan ikke vælge? mit spørgsmål til jer er hvilke gymnasier er gode og hvorfor :) -
hjæælp! fsa f/k forgår???
Forumindlæg***foregår... hej alle, jeg håber virkelig der er nogle der selv har prøvet det her der gider at svare!!! nogle der har været til f/k fsa(eller der skal) der ved hvordan det lige præcis foregår, altså med at trække, hvor lang tid man får til at forberede sig der inde, hvor lang tid man sk... -
Hvad er statik elektricitet... med nemme ord
ForumindlægHvad er statisk elektricitet.. jeg har søgt nogle steder på google... men forstår det altså ikke helt.. -
Orbitaler: hvorfor vil der gå energi til spilde, hvis man ikke helt opfylder en skal før man går til næste skal.
ForumindlægHej, Nogen der ved hvorfor der vil gå energi til spilde, hvis man ikke helt opfylder en skal med elektroner, men vælger at opfylde den næste skal helt. Altså hvorfor der vil gå energi til spilde, hvis man ikke opfylder en skal med elektroner til dens max før man går videre til næste skal? Mit ... -
Spørgsmål ang. HF enkelt fag
ForumindlægHvis man tidligere har bestået samfundsfag C (som er kravet til hel hf-pakke) og har valgt at tage samfundsfag B (for at få nok timer til SU), men vælger at udeblive fra eksamen, hvad er konsekvensen så? Jeg vil selvfølgelig miste de 500 kr som enkelt faget kostede, men siden jeg dumper fordi... -
selvstuderende under 18 år ?
Forumindlæghej. jeg er 16 år og går i 1g på det almene gymnasium (STX). mit spørgsmål lyder: kan jeg være selvstuderende selv om jeg er under 18? jeg vil gøre det fordi jeg dyrker idræt på højt niveau - er allerede under team danmark - og pga sygdom i familien. altså har jeg brug for selv at styre mit skem...
