Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 14141 til 14160 af 23489
-
differentiering
ForumindlægJeg har ike lille problem med en opgave. Jeg har set opgaven herinde før men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan der er blevet regnet frem til det henvisende resultat .. f (t) = 5,0 + 15,1 * e-0,046*t 1. hvad er t efter 8 timer. f (8) = 5,0 + 15,1 * e-0,046*8 = 15,5 ligemeget h... -
god eksamen
Forumindlægjeg er af forskellige årasger nødt til at klare mig godt til eksamen om en lille måneds tid. derfor søger jeg en privatlærer der kan undervise mig på kemi A niveau. prisen er ikke et problem. problemet er blot at jeg har svært ved at finde nogen. jeg har nemlig prøvet at surfe på nettet ef... -
Cosinus relationer
ForumindlægHejsa! Sidder med et lille problem. Prøver at opstille formler i excel til at udregne side a, b og c i en vilkårlig trekant. a=√(b^2+c^2-2*b*c*CosA) Hvis jeg så indtaster at b = 6 c = 5 A = 70 Så kan excel ikke regne ud hvad f.eks. Cos(70) er. I det her tilfælde giver det 0,633319 og på lom... -
Selskabsret
ForumindlægJeg er igang med en lille opgave og der er noget jeg er blevet i tvivl om. Jeg er nået frem til, at A/S har et kapitalkrav på 500.000.. Yderligere ved jeg at A/S hæfter begrænset. Det jeg nu er i tvivl om, er: Hæfter A/S virksomheder mindst eller max. 500.000 ? Hvis de har en gæld på f.eks. 10.... -
Hjælp til aflæsning af IR
ForumindlægHej. Jeg har et lille problem med aflæsning af mit resultat fra Infrarød spektroskopi. Det er ethanol, som jeg skal få undersøgt. Jeg har fået følgende x-værdier (cm^-1) 1) x = 3303,33 2) x = 1638,39 3) x = 653,54 Jeg ved dog, at den første x-værdi angiver, at stoffet er en ... -
10 klasse - Uddannelsesparat
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen her, der ved hvordan lærerne/vejlederne i 10.klasse vurderer en uddannelsesparat/ikke-uddannelsesparat i 10.klasse? Jeg har hørt fra mange, at de kigger på standpunkts karaktererne + afgangsprøven fra 9.klasse. Det vil altså sige, at hvis karaktererne dér er dårlige... -
osmannere
Forumindlæghej allesammen ,, jeg har lige fået et lille problem, jeg skal lave en historie opgave om dette emne om osmannere... jeg ahr været på biblioteker og har søgt på nette men kan slet ikke finde noget konkret om deres styreform.. kan i nogen mon hjælpe? her er min problem formulering: Giv en kort r... -
Sandsynlighedsregning og statistik
ForumindlægHej, Jeg har fået stillet følgende opgave inden for sandsynlighedsregning og statistik: http://i.imgur.com/Y2qz2ME.png Og må indrømme, at jeg har en smule svært ved at gribe den an. Jeg ville gerne indsætte opgaven som billede her i tråden, men teksten fylder en lille smule. Når man går ind på... -
kkk
Forumindlæghjælp! skal skrive en opgave i historie på 8 sider omkring kkk.. er ved at få stress.. da jeg har svært ved at finde den information jeg skal bruge.. nogle der måske kan hjælpe? på forhånd tak! ' Problemformulering: hvorfor opstod ku klux klan? Redegørelse: (lille møde jul... -
Bestemt integrale
ForumindlægMojn allesammen Jeg mangler lige et hint til at klare denne her lille sag: Det bestemte integrale fra 0 til 4phi af 2cos(2x)dx Hvis der lige var en venlig sjæl der, selvom det er lørdag aften/druk, lige gider foreslå en brugbar metode til udregningen. Vidste ikk lige hvordan jeg skulle lave et ... -
Natrium-24
ForumindlægHej med jer :) Jeg sidder lige med en lille matematikopgave jeg ikke helt kan løse: Stoffet natrium-24 er radioaktivt og omdannes gradvis til et andet stof (magnesium-24). Mængden af natrium-24 aftager ekspotentielt som funktion af tiden med en halveringstid på 15,0 timer. Et præparat indeholder... -
how?
Forumindlæghar bare lige et lille spørgsmål. jeg skal bruge lidt informationer omkring avisens historie i danmark, heri den første avis' udkommelse, og andre relevante ting, hvorfor osv. bare lige sådan generelt, og overordnet. nogen som kender nogle gode hjemmesider der er kortfattet og konkrete.. det... -
Ioniserende stråling
ForumindlægHey hey hey! Har et lille oplæg om ioniserende stråling i morgen, men er lidt i tvivl kontra hvor et yderligere H2O molekyle kommer ind i billedet. Af teksten fremgår følgende: "....Ionisering af vand kan foregå således: H2O---> H2O+ + e- Herefter kan der ske følgende: H2O+ + H2O ---> ... -
Forstår det ikk helt
ForumindlægJeg skal læse en artikel om ham Rudy chatkonsulenten der blev afsløret på TV2 i operation x, men kan ikke helt få styr på hvad det egentlig er der står i det her lille stykke af artiklen: Den gode grund er, at den sigtede er kendt som 'pødofiljæger' og 'chatkonsulent' og har optr... -
kvælstofkredsløb
Forumindlæghey har lavet en lille resume af den håber i vil kigge på om jeg har forstået det hvis det er ike rigtig vil du så ikke give mig resumet af den dødt organnisk stof bliver nedbrydt af bakterie hvor de kommer ned i grundvand ved hjælp af regn hvor det bliver fra ammnium til nitrit og fra nit... -
Lineær algebra
ForumindlægHej... Jeg har et lille problem med en opgave. I R^4: a1=(1,-1,0,4) og a2=(0,1,1,-1) og a3=(1,1,1,2) U=span{a1,a2,a3}. Jeg har vist at (a1,a2,a3) er en basis for U. Nu skal jeg vise at der kun er én værdi af a (a tilhørende R) for hvilken vektoren b=(3,0,2,a) tilhører U. Jeg skal endvidere fi... -
FSA Dansk Retstavning/Diktat 2012
ForumindlægHej boys n' girls har lige et lille sprøgsmål omkring retstavning!! Må man bruge digitale retavnings ordborg eks. på www.ordbogen.com ? Er det op til skolen at finde ud af det, eller er det ens for hele DK? Da vi i klassen havde øvet os osv. måtte vi bruge det, men så når vi kommer ... -
Andengradspolynomier
ForumindlægHej, har brug for lidt hjælp her. En lille virksomhed producerer legetøjsmodeller af campingvogne. De kan sælges for 20kr. pr. styk, og virksomhedens omkostninger pr. måned ved produktion af x styk vogne er c(x) = 005x^2 + 100. a) Opstil en funktion, der udregner indtægten som funktion af anta... -
Skoleblad
ForumindlægDe fleste gymnasier har et skoleblad. Men kvaliteten på det kan godt variere en del: på nogle skoler er det kun lærere, der skriver (og en gang i mellem elever, er der blevet tvunget til det, fx en artikel om kemi-højniveau-tur til et eller andet laboratorium), på andre skriver en lille gruppe e... -
Vands Varmefylde
ForumindlægJeg sidder i en lille problemstilling. i forsøget har vi kogt henholdsvis 0,5 l vand og bagefter 1 l vand. Ved begge forsøg har vi den mængde energi der skal til for at opvarme vandet til kogepunktet (dog 92,2 C). Grunden til at vi laver to forsøg er for at eliminere den varme der går ti...
